2015-05-04, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelostdutchmen
13september, är dyslexi något som går i familjen? Lär dig läsa.

Står ju klart och tydligt att pappa inte finns i bilden
Citera
2015-05-04, 13:24
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Lugna ner er lite grann, vi får komma ihåg att det är en ung brud som inte mår bra som förmodligen med all sannolikhet läser detta.

Det är intressant hur arga alla på Flashback blir bara för att det kanske är "påhittat". Vad är det isåfall att ens bry sig om?

Angående teaterblod så kommer ni inte att se någon skillnad om det är fake eller inte. Det är bara att strunta i att ens försöka.

Älskar hur jävla tvärsäkra alla är också på hur man SKA se ut om man är misshandlad alternativt att ambulansen gjort första hjälpen. Visst får hon tvätta av sug men det kanske var dags för det strax efter kortet togs.

Jason har inte huggit sin mmachete i henne, det är slag och sparkar. Behöver inte bara tydligt direkt.
Citera
2015-05-04, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Lugna ner er lite grann, vi får komma ihåg att det är en ung brud som inte mår bra som förmodligen med all sannolikhet läser detta.
Instämmer.

Till brudens syster vill jag säga: Skärpning och öppna ögonen för fan! Vare sig detta är påhittat eller inte, starkt överdrivet eller helt sanningsenligt så är det inte bara otur att din syster hamnade i en sådan situation. Att döma av hennes instagram och andra detaljer som skrivs om henne i den här tråden lever hon ett liv hon inte kan hantera.

Att som 16-åring ha gått igenom sådant som många äldre kvinnor inte ens gjort när de når 40-års åldern (en misshandlande pojkvän, knark, regelbundna fyllor och bråk på stan) är väl nog med varningssignaler? Hade det varit min dotter eller syster detta handlade om hade jag tagit ett ordentligt jävla snack med henne så att det inte slutar värre nästa gång. Jag föreslår att du hjälper din syster få sitt liv i rätt riktning istället för att sitta och försvara henne och hennes handlingar på flashback (vilket är rätt lönlöst).

Jag väljer att inte berätta vad jag egentligen tror och tycker om den här situationen. Jag vet att mina misstankar och åsikter är delade av många här och ser inte hur det skulle tjäna till att jag upprepar det eller säger något nytt.

Lycka till

P.S. be din syster sätta sitt instagramkonto som privat. Eller hon kanske gillar tanken av att en massa människor snokar i hennes privatliv (som kanske inte är så privat vid närmare tanke)? Hennes 15 seconds of fame kommer inte vara till hennes nytta kan jag lova.
Citera
2015-05-04, 13:26
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13september
Nu är det inte pågrund av vad jag har sagt utan folk hade redan hittat hennes instagram konto innan jag kom
Tråkigt det som har hänt henne... Vilket typ av skador var det hon fick av misshandeln?
Citera
2015-05-04, 13:38
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitch-sandwich
Jag upplever det som ganska osannolikt att 16-årig tjejer ger sig på vuxna män som de inte står i någon närme relation till. Feminist eller inte, man behöver endast lite sunt förnuft för att veta att sådant inte kommer att löna sig. Kan tala av erfarenhet, då jag har själv varit en 16-årig tjej som har varit ute och rumlat på helgerna (och umgåtts med andra tonårstjejer).
Jag har dock upplevt just den situationen. Då slutade det visserligen bara med en knuff. Trots många slag och sparkar från tjejens sida.
Citera
2015-05-04, 14:00
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Du tycker att det är mer sannolikt att två vuxna män börjar spöa på en 16-årig tjej för att hon "vädrat sina åsikter" och/eller för att hon är feminist och lesbisk?

Ja, det tycker jag. Det krävs mindre mod att som vuxen man (i sällskap med kompis) ge sig på en tonårstjej än omvänt.
Citera
2015-05-04, 14:27
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Det är intressant hur arga alla på Flashback blir bara för att det kanske är "påhittat". Vad är det isåfall att ens bry sig om?

Aftonbladet borde ta ett större ansvar... Oavsett sanningshalten så var det inget annat att vänta än en häxjakt. Blodhundarna här får upp ett spår sen samlas allt här fint och prydligt och det visste Jan Helin så antagligen förberedde han familjen på detta drev (eller inte...).

Det är hela grejen samlat som är uppseendeväckande inte att en 16årig tjej påstår att hon åkt på däng.
Citera
2015-05-04, 14:27
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitch-sandwich
Ja, det tycker jag. Det krävs mindre mod att som vuxen man (i sällskap med kompis) ge sig på en tonårstjej än omvänt.

Wow, that logic.... Det har ju ingenting med "mod" att göra, utan vad som rent praktiskt faktiskt sker i verkligheten. Jag kan lova att det är många gånger vanligare att unga tjejer/kvinnor fysiskt ger sig på en man (som hade klubbat ner dem på ett slag om så vore) än att två män slår ned en kvinna på öppen gata. Det senare har jag aldrig ens hört talas om medan jag själv bevittnat det förstnämnda minst ett dussin gånger.

Anledningen till att en ung tjej "vågar" slå en man, om vi nu ska prata ur det perspektivet, är att de vet att 99% av män aldrig slår tillbaks.
Citera
2015-05-04, 14:38
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drugg
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20730659/873/normal/482fcc08872ea/johannatopp.jpg
4 dagar efter misshandeln och det syns ingenting.

Ja då kan vi iallafall konstatera att det minst är fråga om grava överdrifter. Får man ett knytnävsslag i ansiktet så syns det efter 4 dagar, det syns rejält och det behöver inte vara ett slag med full kraft ens. Att några 20-åriga killar skulle slå henne med 3 eller fler knytnävsslag och hon sitter 4 dagar senare utan svullnader och blåmärken - det kan inte hända. Omöjligt.

Näsblod kan man däremot få av att någon knuffar bort en med öppen handflata och råkar trycka till snoken lite. Smetar man sen ut det i hela ansiktet och tar en massa kort för att lägga ut och söka sympatier samt plocka politiska poänger, ja då kan det så klart se dramatiskt ut på bild.

Sen är det det där med de förmodade gärningsmännens kommentarer som låter extremt tillrättalagt, rent av påhittat.

"Jaså du du är för jämställdhet, nå då ska jag slå dig som en man!"

Yeah right.
Citera
2015-05-04, 14:45
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Wow, that logic.... Det har ju ingenting med "mod" att göra, utan vad som rent praktiskt faktiskt sker i verkligheten. Jag kan lova att det är många gånger vanligare att unga tjejer/kvinnor fysiskt ger sig på en man (som hade klubbat ner dem på ett slag om så vore) än att två män slår ned en kvinna på öppen gata. Det senare har jag aldrig ens hört talas om medan jag själv bevittnat det förstnämnda minst ett dussin gånger.

Anledningen till att en ung tjej "vågar" slå en man, om vi nu ska prata ur det perspektivet, är att de vet att 99% av män aldrig slår tillbaks.

Bara för att du aldrig har bevittnat/hört talas om något, betyder det inte att det inte sker i verkligheten.
Citera
2015-05-04, 14:45
Medlem
Ackesnacks avatar
Inga skrapsår på handflator eller armar. Ser bara en röd näsa. Har själv blivit nedslagen ett par gånger med hjärnskakning som följd m.m och det har sett lite annorlunda ut. Mer svullnader och skrapsår än utsmetat blod..
Senast redigerad av Ackesnack 2015-05-04 kl. 14:48.
Citera
2015-05-04, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Ja då kan vi iallafall konstatera att det minst är fråga om grava överdrifter. Får man ett knytnävsslag i ansiktet så syns det efter 4 dagar, det syns rejält och det behöver inte vara ett slag med full kraft ens. Att några 20-åriga killar skulle slå henne med 3 eller fler knytnävsslag och hon sitter 4 dagar senare utan svullnader och blåmärken - det kan inte hända. Omöjligt.

Näsblod kan man däremot få av att någon knuffar bort en med öppen handflata och råkar trycka till snoken lite. Smetar man sen ut det i hela ansiktet och tar en massa kort för att lägga ut och söka sympatier samt plocka politiska poänger, ja då kan det så klart se dramatiskt ut på bild.

Sen är det det där med de förmodade gärningsmännens kommentarer som låter extremt tillrättalagt, rent av påhittat.

"Jaså du du är för jämställdhet, nå då ska jag slå dig som en man!"

Yeah right.

Mitt fetade: Här borde varningsklockorna ringa för AB som samtidigt är enda media som publicerat denna händelse eller snarare ickehändelse. Det skadar bara den unga tjejen men det skiter AB fullständig i, bara man får publicera något som kan tänkas vara ett hatbrott eller liknande.

Publiceringen har inget nyhetsvärde mer än för trendsättande journalister som söker med ljus och lykta efter sådana här historier som sedan visar sig vara "false flag".

Tycker samekvinnan som fick spö inte bara en utan två gånger inom en vecka borde lärt media.
Nästan varenda kvinna med någon politisk position i landet bar då slöja som stöd. Händelsen fick givetvis inget rättsligt efterspel för den hade aldrig hänt.

Det mest sannolika om tjejen haft blodflöde så ligger nog en egen frivolt närmast och man skapade en misshandel av en fyllevolt som AB hakade på. Som förälder är det en gåta att man tillåter sin dotter som inte är myndig att hamna i denna situation med riksmedia som megafon. Ta hand om flickan istället så hon får den hjälp hon behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in