2015-05-03, 18:08
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Reagerar på att hennes t-shirt är kritvit utan fläckar.

En logisk förklaring kan vara att en Valborgsnatt i Sverige inte är tillräckligt varm för att gå utan jacka. Duger inte det svaret?
Citera
2015-05-03, 18:08
Medlem
KatlasAvkommas avatar
Något uttalande från polisen ännu? Hon bör ju ha gjort en anmälan och då äre väl bara å vänta å se om någon dessa 20 pers torskar lr inte. Även om jag inte i vanliga fall litar ett skvatt på aina så känns det i detta fall som det enda sättet att få klarhet i johannas sk ''misshandel''.
Citera
2015-05-03, 18:10
Medlem
Ser väldigt fejkat ut. Tror inte alls på det...

Som många redan sagt, tröjan. Sedan ser det ut som att hon smetat omkring blodet (kolla pannan, ser ut som fingrar osv).. Inget blod runt näsan (Kan förklaras av att hon höll händerna där), men allt blod på kinderna osv då? Hur kom det dit om hon fick allt på händerna?

Jag har haft kraftigt näsblod men det kom smetades inte omkring på kinderna osv..

Sen ser det bara ut som hon fått en smäll på näsan, inget mer. Dvs inte "misshandlad" utan fått en smäll.

Mest troligt "JAG ÄR BISEXUELL FEMINIST DU KAN INTE RÖRA MIG CIS MÄNNISKAAAA!!!!!!!!!!!!!!! (GOES BERSERK!)" BAM.. smäll på käften och sen gnäller hon.
Citera
2015-05-03, 18:10
Medlem
RonnyRasks avatar
Ser ut som att hon fått sig ett slag på nosen faktiskt. Det är det enda tänkbara scenariot om det här nu stämmer. Vilket förklarar varför händer samt ansikte är nerblodat, anledningen till att det inte är blod under näsan är förmodligen för att man hållt papper där för att försöka stoppa blödningen. Och att hennes tröja är ren är väl för att hon haft en jacka på sig.

Jag tänker såhär, om det här nu är fejk hade man gjort en större insats för att försöka få det att se äkta ut. Då hade man åtminstonde kunnat kladda ner tröjan lite också.
Citera
2015-05-03, 18:11
Medlem
TheGamers avatar
1. Jag vill se på en bild när hon har gjort rent såren, för som det är nu så ser det mest ut som utsmetat blod - vilket får det att se värre ut än det kan vara.

2. Jag vill se anmälan till polisen, och höra både vittnen samt en läkares utlåtande.

Fram tills dess så finns inga belägg för vad hon säger - det är i mina öron tomma ord.
Citera
2015-05-03, 18:12
Medlem
Har sett moderna feminister som tror de t.ex. kan slå killar och bete sig hur som helst bland folk...

Kanske fick någon nog?

OM det är som Johanna beskriver det (vilket verkar smått osannolikt, 20 personer ser bara på när en tjej misshandlas, ingen filmar, osv) så är det såklart synd om henne...

Men visst blir man lite skeptiskt av hennes redogörelse.

OM 20 pers låter misshandeln hända kan de ju faktiskt bero på att hon betett sig som ett ärkesvin och tillrättavisades (dock på ett sätt jag personligen inte hade valt).
Citera
2015-05-03, 18:15
Medlem
MrAndress avatar
Om hon nu åkt ambulans til sjukhus. Och verkar vara i hyfsat nära skick? Så brukar väl ambulans personal tvätta/torka bort blod? För att se om det finns allvarliga skador och rapportera detta till sjukhuset.

Nej detta tror jag inte en sekund på.
Visst hon kan ha fått stryk(kanske) men då har hon orsakat detta själv genom bråk. Då får hon fan skylla sig själv. (Synd att dom inte slog ihjäl henne).

Nej false flag!!!
Citera
2015-05-03, 18:18
Medlem
CommonSenses avatar
Alltid när man ser sånt här på facebook så har jag lagt märke till att det finns många vittnen men ingen gör nått eller så finns det inga vittnen alls...skumt
Citera
2015-05-03, 18:19
Bannlyst
Med sådana blåtiror så borde hennes ögon vara halvt igensvullna. Färgen stämmer inte heller för den delen

Näsan ser dock lite svullen ut. Fast hon har ju en rätt grov kroppshydda så det kanske bara är så hon ser ut. Kan också vara så att svullnaden är självförvållad, det är inte svårt och inte heller speciellt smärtsamt.
Eller så är det helt enkelt så att hon verkligen fick en snyting, kan tänkas i samband med alkoholintag och odrägligt beteende. Hon fick en snyting eller på annat sätt slog i trynet så att blodet började forsa, vilket hon sedan smetade ut över ansiktet och händerna. En näsa kan blöda rätt bra. Sen sminkades det lite blåtiror och vips så har vi en brutal misshandel utförd av unga, arga, vita, heterosexuella män.
Senast redigerad av Isterband1 2015-05-03 kl. 18:26.
Citera
2015-05-03, 18:22
Medlem
Om man tror att jungfru Johanna är helt och hållet oskyldig så är man nog ganska korkad. Hur visste killarna att hon var bisexuell och feminist? Om det var som så att hon stod och diskuterade med sina polare och blev helt plötsligt påhoppad av några som hade lyssnat på sidan av, varför gjorde inte polarna något? Nej, troligtvis är det här vad som har hänt:

Johanna är redigt full och hamnar i munhugg med två snubbar, hon flänger ur sig att hon minsann är feminist och bisexuell, följt av lite manshat på det. Möjligtvis gick hon till fysiskt angrepp, exempelvis smällde till/puttade en av killarna eller dylikt. Killarna reagerar sedan (på helt fel sätt) genom att gå på henne fysiskt. Eftersom Johanna är pissfull och säkert odräglig så tyckte nog de flesta att det var jävligt skönt att hon åkte på en smäll, därav hoppar ingen in och försöker toppa det hela.

Det där runt ögonen är smink, hon har troligtvis bölat som bara den och mascaran har runnit. Tror även att hon har smetat sig i blod för att det ska se hemskare ut, allt för publicitet. Att det är teaterblod etc köper jag inte, för hon verkar vara på en offentlig toa och inte hemma där man kan hålla på och applicera smink osv. Men då måste jag bara fråga: Varför är inte hennes tröja blodig? Har hon bytt tröja? Men inte tvättat bort blodet?

Nä, Johanna får nog ta hand om sig bättre på fyllan.
Senast redigerad av Alibabe 2015-05-03 kl. 18:24.
Citera
2015-05-03, 18:26
Medlem
RonnyRasks avatar
Efter att ha inspekterat bilden närmare så skulle det kunna vara så att båda parterna slogs med varandra, det kan till och med varit hon som startade det. Det skulle förklara varför hennes händer är så blodiga och skitiga, - Hon har själv utdelat en antal slag. Skulle också förklara varför dessa 20 människor inte ingrep, det var kanske inte jättetydligt att Johanna var i ett underläge. Jag är däremot rätt så säker på att hon blivit slagen, vad motivet var är däremot rätt oklart. Det finns som sagt alltid två sidor av en historia.
Citera
2015-05-03, 18:27
Medlem
Kan väl bara känna att dagens offermentalitet är extremt tröttsam.
Vi befinner oss trots allt i Sverige.
Risken att bli nerslagen bara för att man har feministiska åsikter?
Jättestor va?
Och bisexuell, som tjej?!
Högafflarna lär ju rycka ut direkt!

Det ligger givetvis mer i denna historien än vad offret vill medge.
Exakt hur provocerande och aggressiv hon själv varit lär vi aldrig få reda på, såvida inte någon råkat filma det hela.
Men troligtvis har hon inte åkt på någon smäll förrän hon själv gjort ett utfall mot gärningsmännen.
Totalt oprovocerat våld är trots allt tämligen ovanligt.
Med en full bakgrundshistoria på det här så gissar jag att åtminstone hälften av alla sympatierna för den här tjejen hade försvunnit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in