2015-05-09, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Men Sana blir nog inte långvarig i MFF, tror inte jag.
Med tanke på att man skrev fyraårskontrakt med honom, så lär han nog vara kvar här ett tag. Dessutom vet jag inte om man skulle kalla honom en flopp, eftersom väldigt få MFF-supportrar hade några större förhoppningar på honom.
Citera
2015-05-09, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Med tanke på att man skrev fyraårskontrakt med honom, så lär han nog vara kvar här ett tag. Dessutom vet jag inte om man skulle kalla honom en flopp, eftersom väldigt få MFF-supportrar hade några större förhoppningar på honom.
Får man en sign on på 4 miljoner och 120 000 i månadslön så bör man prestera bättre än vad han gjort hittils, oavsett vilka förväntningar ni hade på honom innan. Eller?
Citera
2015-05-09, 21:52
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Får man en sign on på 4 miljoner och 120 000 i månadslön så bör man prestera bättre än vad han gjort hittils, oavsett vilka förväntningar ni hade på honom innan. Eller?
Är han ny hos danskarna inför säsongen?

Då tycker jag man får ge honom nästa år också, då han anpassat sig till spelsättet och lagkamraterna. Det beror ju på vad för människa han är, om han presterar direkt på den nya arbetsplatsen eller om det tar ett tag - om det ens sätter sig någon gång.
Citera
2015-05-09, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Nej, egentligen inte. Jag tror aldrig heller att någon i den sportsliga ledningen såg honom som någon solklar startspelare. Det behövdes dock en till ytter inför säsongen, eftersom Molins var skadad, man var/är osäker på om Pawel duger och eftersom Kroon är skadad eller sjuk jämt och ständigt. Om han skulle nå upp till nivån han hade i början av tiden i Ajax så var 120k i månaden + 4 millar sign-on väldigt lite, ifall han inte kommer att göra det så är det en överkomlig summa för en duglig rotationsspelare.
Citera
2015-05-10, 00:24
Medlem
Pickmylussys avatar
Carlgren skadad.... Strävkt magmuskel lr nåt... Stam från start mot nkpg imorrn då..

Går bra för heif såg jag
Citera
2015-05-10, 00:38
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Carlgren skadad.... Strävkt magmuskel lr nåt... Stam från start mot nkpg imorrn då..

Går bra för heif såg jag

Hur kommer det sig att man tar ut Lee Baxter som reservmålvakt istället för Linnér?
Citera
2015-05-10, 00:48
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Hur kommer det sig att man tar ut Lee Baxter som reservmålvakt istället för Linnér?
Litar/vågar väl inte. Fadt håller med om Lee... När fan stod han sist? Stam lär ju hålla fysiskt så är inte orolig på den punkten men skitsamma.

Oskar är ju typ... 17 år.
Citera
2015-05-10, 00:52
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Litar/vågar väl inte. Fadt håller med om Lee... När fan stod han sist? Stam lär ju hålla fysiskt så är inte orolig på den punkten men skitsamma.

Oskar är ju typ... 17 år.

Jo förvisso, Oskar är ung, men å andra sidan stod han ju i genrepet mot just Norrköping på Friends och höll nollan Tredjemålvakt borde han nog allt vara tycker jag.
Citera
2015-05-10, 01:01
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Sämsta värvningen hittills är väl ändå Tobias Sana. Han har ju inte uträttat ett skit, är i princip kvar på samma nivå som han var när han lämnade Blåvitt.

Det jag inte förstår och som jag nämnt innan också är att MFF av någon jävla anledning varit ute efter Sana enda sen han gick som bosman till Ajax (ja, man erbjöd ett kontrakt redan då) och sen i varje jävla fönster var man ute efter honom. Han presterade inte ett skit i IFK Göteborg poängmässigt och ändå var man så jävla Sana-kåta märkte redan i tränings och svenskacupen matcherna hur lyckad han skulle bli.

Har också missen mot AIK i bakhuvudet.

Det enda positiva är att det gav Pawel tändvätska att visa att han ska ha en startplats på denna sopas bekostnad.
Citera
2015-05-10, 01:32
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Jo förvisso, Oskar är ung, men å andra sidan stod han ju i genrepet mot just Norrköping på Friends och höll nollan Tredjemålvakt borde han nog allt vara tycker jag.
Håller med, sen var inte Lee Baxter särskilt bra som aktiv målvakt https://www.youtube.com/watch?v=2SSEBsyK0g0
https://youtu.be/u8IQC23ZMCk?t=4m22s
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Det jag inte förstår och som jag nämnt innan också är att MFF av någon jävla anledning varit ute efter Sana enda sen han gick som bosman till Ajax (ja, man erbjöd ett kontrakt redan då) och sen i varje jävla fönster var man ute efter honom. Han presterade inte ett skit i IFK Göteborg poängmässigt och ändå var man så jävla Sana-kåta märkte redan i tränings och svenskacupen matcherna hur lyckad han skulle bli.

Har också missen mot AIK i bakhuvudet.

Det enda positiva är att det gav Pawel tändvätska att visa att han ska ha en startplats på denna sopas bekostnad.
Så grov var den inte. Brustad men framförallt Goitom brände betydligt bättre lägen.
Citera
2015-05-10, 01:47
Medlem
feldgraus avatar
Lite kuriosa: IFK Göteborg har tabellraden 15 3 2 i Allsvenskan och 19 4 2 i tävlingsmatcher sedan Sören Rieks anslöt till föreningen i sensomras (eller om man väljer att se det så, sedan Sam Larsson lämnade). Rieks har spelat samtliga matcher från start med undantag för ett inhopp i en oavgjord allsvensk match och inget spel alls i en vunnen cupmatch.

/feldgrau
Citera
2015-05-10, 08:30
Medlem
kostymnisses avatar
Det var en trivsam kväll på Guldfågeln, så nu kan man bocka av att man sett en seger på den arenan med!
Jag tycker tjötet om Vibes "måltorka" är extremt överdrivet, han var som bäst i höstas och att hålla en sådan måltakt som ifjol har ju ingen allsvensk anfallare gjort två år på raken på åtminstone jäkligt länge.

Seger, serieledning till iaf imorgon framåt 21 och ett rejält självförtroende inför cupfinalen. Det går bra nu... Jag väntar på raset...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in