2015-05-09, 14:03
Medlem
sandra92s avatar
Oxikodon actavis kapslar 20mg - går de att skjuta eller ska man snorta skiten?
Citera
2015-05-09, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Oxikodon actavis kapslar 20mg - går de att skjuta eller ska man snorta skiten?

Jag sköt alltid oxycontinet. Oxynormet använde jag för att snorta eller äta. Är man väldigt beroende av opiater så är oxynorm det perfekta när man varje dag vaknar 07.00 svettig med abstinens. Snabbt upp från sängn och ta några såna och abstinensen är borta och tillbaka till sängen och sova... Eftersom oxynormen är så snabbverkande.

Det är besvärligt för många att lösa oxynorm så det blir bra. Det bästa är att snorta oxynorm i min mening, såvida man inte har fått in tekniken. Det är ju svårare att skjuta än t.ex. dolcontin som också är småjobbig.

Däremot så är ju oxycontinet som gjord för att skjutas, snortas, bombas och ätas normalt.

edit: är det kapsar så gissar jag att det är pulver på insidan, dvs som orginalet OxyNorm
är det inte pulver, så är det det som motsvarar oxycontin

Personligen så gillar jag oxynorm - då det har sin nisch. Mycket bättre att sniffa än continet. Och perfekt att ta på morgonen...
Ur festasynvinkel, så är också oxynorm perfekt. Vem sitter med sprutor när man festar? Men det är klart man får se upp med alkoholen då om man är rookie.
Senast redigerad av lusen88 2015-05-09 kl. 15:15.
Citera
2015-05-09, 16:05
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Jämfört med vad? IV är ju skönare. Att rektalt är bättre än oralt är det nog ingen som säger emot men enligt mig kan man lika gärna skjuta på riktigt om det är skjuts man är ute efter.
Det finns dom som dragit en gräns för bruk med kanyl och pump. Alltså att aldrig börja skjuta.
Då är rektalt det bästa intagningssättet!

Mvh Mr.Livingstone
Citera
2015-05-09, 16:07
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homelessigbg
Måste erkänna att OxyNorm 5mg kapslar är verkligen potenta. Åkte på en väldig smärtsam diskbråck
för några dagar sen, fick de utskrivna av läkaren på akuten, tog 5 stycken under loppet inom 6-7
timmar.
Smärtan är borta, kapslarnas potential över förväntan, fast jag va opiat fri i minst 6-7 månader.

Håller med dig helt och hållet. Har själv en del smärta som kräver starkare opiater. Provade tramadol innan, tog sällan bort hela smärtan och behövde oftast 200mg för att bli lite mysig.

Tagit 5mg oxynorm för 30min sen. Smärtan är borta och jag mår förbannat bra. Tur jag får ta ganska många till under ett dygn
Senast redigerad av YeahBuddy3000 2015-05-09 kl. 16:10.
Citera
2015-05-09, 17:40
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Håller med dig helt och hållet. Har själv en del smärta som kräver starkare opiater. Provade tramadol innan, tog sällan bort hela smärtan och behövde oftast 200mg för att bli lite mysig.

Tagit 5mg oxynorm för 30min sen. Smärtan är borta och jag mår förbannat bra. Tur jag får ta ganska många till under ett dygn

Fan vad gött att bli skön på bara 5mg. Undrar hur du hade upplevt en dos på 40mg, det är dosen jag alltid tagit de få gånger jag haft oxy. Men behöver du dem för smärtan är det ju dumt att ta för mycket om inte förrådet räcker till sen
Citera
2015-05-09, 19:03
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Det finns dom som dragit en gräns för bruk med kanyl och pump. Alltså att aldrig börja skjuta.
Då är rektalt det bästa intagningssättet!

Mvh Mr.Livingstone
Jo det har du rätt i, det ger ju ändå en liten kick. Förstod bara inte vad du menade med att det är underskattat när det är allmänt känt att rektalt är bättre än oralt. Enda anledningen att folk inte tar det rektalt är väl antingen att dom kör IV vilket är bättre, eller att dom inte vill stoppa upp något i arslet och därav tycker det är mer värt att käka dom med utebliven kick som resultat.
Citera
2015-05-10, 00:28
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Fan vad gött att bli skön på bara 5mg. Undrar hur du hade upplevt en dos på 40mg, det är dosen jag alltid tagit de få gånger jag haft oxy. Men behöver du dem för smärtan är det ju dumt att ta för mycket om inte förrådet räcker till sen

Hehe, ja du jag har allt provat 40mg med. Är helt klart mitt bästa opiatrus. Va helt väck i en timma och mådde som en gud. Visste knappt att jag existera haha
Citera
2015-05-10, 00:50
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Hehe, ja du jag har allt provat 40mg med. Är helt klart mitt bästa opiatrus. Va helt väck i en timma och mådde som en gud. Visste knappt att jag existera haha

Haha, ja det är ju himmelriket. Tyvärr alldeles för psykiskt beroendeframkallande. Tänker alltid ''tänk om man kunde få må såhär jämt!''
Citera
2015-05-13, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Jag sköt alltid oxycontinet. Oxynormet använde jag för att snorta eller äta. Är man väldigt beroende av opiater så är oxynorm det perfekta när man varje dag vaknar 07.00 svettig med abstinens. Snabbt upp från sängn och ta några såna och abstinensen är borta och tillbaka till sängen och sova... Eftersom oxynormen är så snabbverkande.

Det är besvärligt för många att lösa oxynorm så det blir bra. Det bästa är att snorta oxynorm i min mening, såvida man inte har fått in tekniken. Det är ju svårare att skjuta än t.ex. dolcontin som också är småjobbig.

Däremot så är ju oxycontinet som gjord för att skjutas, snortas, bombas och ätas normalt.

edit: är det kapsar så gissar jag att det är pulver på insidan, dvs som orginalet OxyNorm
är det inte pulver, så är det det som motsvarar oxycontin

Personligen så gillar jag oxynorm - då det har sin nisch. Mycket bättre att sniffa än continet. Och perfekt att ta på morgonen...
Ur festasynvinkel, så är också oxynorm perfekt. Vem sitter med sprutor när man festar? Men det är klart man får se upp med alkoholen då om man är rookie.

Bättre att bara inmundiga oxynormet då det har så pass hög biotillgänglighet oralt. Onödigt och eventuellt slöseri om man snortar då kanske lite går till spills. Oxycontinet dock är imo bättre att ta nasalt än att tugga, alternativt rövpanna.
Citera
2015-05-21, 22:17
Medlem
Vattenspridares avatar
Kanske får chansen att testa Oxy nästa vecka.

Jag har kört Subutex några gånger(totalt 8mg) och tradolan 2 gånger(200mg och 300mg).
Men aldrig testat oxycontin. Var några veckor sen jag tog subutex så där krockar ingenting.

Men vad är en bra dos för en man? Nasalt intag helst.(85-95kg, 188-192cm)

Vill fortfarande ha lite motorik och så lite illamående som möjligt(brukade slänga i mig 50-100mg atarax när jag tog subutex vilket på något sätt blockerade illamåendet).

Och hur är denna att blanda med Cannabis? För och nackdelar?
Kommer självklart enbart ta oxyn första gången jag testar.
Citera
2015-05-28, 16:16
Medlem
ibutus avatar
Är relativt ny när det gäller opiater. Jag slängde i mig cirkus 25-30 mg oxikodon igår.
Det kändes riktigt gött förutom att jag blev något yr. Jag låg i soffan och tittade på serier. Trött som jag blev så ligger jag och "halvsover" i nästan 2 timmar. Somnade aldrig helt kändes det som. Efter dom där 2 timmarna passerat så somnar jag på riktigt, och sover djupare. Jag vaknar en timme senare och börjar må riktigt illa och kallsvettas.

Var detta en överdos?
Citera
2015-05-28, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ibutu
Är relativt ny när det gäller opiater. Jag slängde i mig cirkus 25-30 mg oxikodon igår.
Det kändes riktigt gött förutom att jag blev något yr. Jag låg i soffan och tittade på serier. Trött som jag blev så ligger jag och "halvsover" i nästan 2 timmar. Somnade aldrig helt kändes det som. Efter dom där 2 timmarna passerat så somnar jag på riktigt, och sover djupare. Jag vaknar en timme senare och börjar må riktigt illa och kallsvettas.

Var detta en överdos?
Att nodda, och sova lite och vakna lite och ha svårt att sova är vanligt. Det sistnämnda låter som att du tagit lite för mycket - mild överdos. Ta 15 mg nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in