2015-05-30, 01:48
Medlem
vagozs avatar
Testat på dom danska oxyn, mycket bra!
Citera
2015-05-31, 16:59
Medlem
Skulle ni säga att de är någon skillnad på Oxynorm 5mg och Oxycodone G.L 5mg?

Ena är ju tablett och andra kapsel, men tänkte verkningstid samt upptagningsförmåga etcetc?

Skulle fått ut Oxynorm men apotekkärringen lurade på mig Oxycodone då de var billigare, sen vid hemkomst så ser jag till min förvånan att de är tabletter då Oxynormen är kapslar och de var de jag skulle fått. Frågade henne i kassan om de är någon skillnad vilket hon sa att de inte var,

irriterande men ni kanske vet bättre?

Mvh
Citera
2015-05-31, 23:14
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semitard

Ena är ju tablett och andra kapsel, men tänkte verkningstid samt upptagningsförmåga etcetc?

Skulle fått ut Oxynorm men apotekkärringen lurade på mig Oxycodone då de var billigare, sen vid hemkomst så ser jag till min förvånan att de är tabletter då Oxynormen är kapslar och de var de jag skulle fått. Frågade henne i kassan om de är någon skillnad vilket hon sa att de inte var,

Mvh

Det är samma läkemedel. Jag känner ingen skillnad på de två fabrikaten.
Citera
2015-06-02, 01:19
Medlem
KorpChristers avatar
Tänkte fråga om jag kan ta lite oxy imorgon efter att ha tagit 1350 mg Lyrica idag eller borde jag vänta ett tag? Äter Lyrica varje dag, men skulle helst vilja undvika det eftersom det var ett år sedan jag åt oxy.

Brukar vanligtvis äta 350 mg Lyrica om dagen, men tänkte skippa det när jag tar oxy.
Senast redigerad av KorpChrister 2015-06-02 kl. 01:25.
Citera
2015-06-02, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semitard

Mvh
Det är precis samma ämnen. Kapsel som tablett samma verkningstid. Jag har dock förmån att hälla ut pulvret ur kapslarna i vatten och dricka, medan tablett tuggar jag bara.

Sen är det väl bra att du stödjer de som säljer billigare medicin och inte stödjer de som säljer för ockerpriser och gör allt för att tjäna pengar på oss?
Citera
2015-06-02, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibutu
Är relativt ny när det gäller opiater. Jag slängde i mig cirkus 25-30 mg oxikodon igår.
Det kändes riktigt gött förutom att jag blev något yr. Jag låg i soffan och tittade på serier. Trött som jag blev så ligger jag och "halvsover" i nästan 2 timmar. Somnade aldrig helt kändes det som. Efter dom där 2 timmarna passerat så somnar jag på riktigt, och sover djupare. Jag vaknar en timme senare och börjar må riktigt illa och kallsvettas.

Var detta en överdos?

25-30 är relativt bra dos som "nybörjare" rekommenderas dock 5-15mg. Illamåendet som du kände av är väldigt vanligt på opiat/oider. För mig försvann det efter ett tag. Jag behöver dock ta 60-80mg för att bli "skön" om jag nu vill. Litet beroende men inte så farligt, svettas enbart om jag inte tar oxy oftast på morgonen. Får ut för smärta s.a.s ej missbruk eller illegal handel.
Citera
2015-06-03, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibutu
Är relativt ny när det gäller opiater. Jag slängde i mig cirkus 25-30 mg oxikodon igår.
Det kändes riktigt gött förutom att jag blev något yr. Jag låg i soffan och tittade på serier. Trött som jag blev så ligger jag och "halvsover" i nästan 2 timmar. Somnade aldrig helt kändes det som. Efter dom där 2 timmarna passerat så somnar jag på riktigt, och sover djupare. Jag vaknar en timme senare och börjar må riktigt illa och kallsvettas.

Var detta en överdos?

Jag tog nyligen Oxycontin för första gången, ca 25-30mg jag med, malde ner till fint pulver, tog i näsan. Blev pigg, glad, pratglad, vilja att göra nått, all ångest bortblåst (bättre än på 2mg Xanor) och kände mig mer som mig själv och inte alls påverkad av någon drog, mådde så i princip hela eftermiddagen och kvällen sen trött och sov bara. Som att så där skulle jag kunna göra varje dag för det är åt det hållet jag ska må. Liksom är jag pigg och har energi orkar jag ta tag i bekymmer. Som inte existerar och stör mig om jag har den energin och tar tag i det.

Även nyligen provat även 20mg (4x5mg) sublingualt Acetylfentanyl, "ruset" var att jag hamnade i nå slags halvdrömande nodd-stadie kändes som jag hade en laptop i knät (har ingen laptop), och att jag höll i telefonen, den låg på laddning när jag vaknade till. Men det va nått ått nodd men med noll eufori eller ens nå särskilt välmående och när jag vakna till var det slut ungefär. Men mådde väl inte dåligt i alla fall.
Senast redigerad av Elementary1 2015-06-03 kl. 04:33.
Citera
2015-06-06, 19:34
Medlem
Är det någon mer än jag som får svårt att kissa när ni är påverkade av oxynorm?
Citera
2015-06-06, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av partyrockare
Är det någon mer än jag som får svårt att kissa när ni är påverkade av oxynorm?
Japp, är vanligt.
Citera
2015-06-08, 15:39
Medlem
Dexter007s avatar
JAg undrar om loperamid kan ha en negativ effekt på oxycontin?

Jag tog imorse 3st dimor pga magproblem. Senare på dagen, runt kl 13 fick jag tag i lite oxy och svalde 25mg sen 15mg 80min efter, cirka 30-45 min innan första oxyn drack jag även 1l tropicana golden grapefruktjuice på tom mage. Jag har ingen oxytolerans, och jag mådde fint i typ en timme, men är inte alls där jag vill vara. Mår väl bättre än normalt nu, men ja som sagt inget dunderrus som jag borde ha fått på 40mg.

Kom även på att jag drog igenom en sub8a för cirka 10 dar sedan, kan det vara det som har skjutit upp min tolerans?

Eller är det loperamiden jag tog imorse som har påverkat ruset?

Tacksam för svar, vet inte om jag borde ta mer eller vänta tills imorn då loperamiden är ute.
Citera
2015-06-08, 16:53
Medlem
Dexter007s avatar
Verkar som att oxy har sjukt kort rustid, men då undrar jag om det är värt att fylla på med mer nu, eller har det gått för lång tid? Har 80mg kvar som jag vill skall räcka så länge som möjligt, så är det någon idé att fylla på med typ 20mg nu, eller kommer jag få ut mera om jag väntar tills imorgon? Och hur borde jag lägga upp det för att få ett rus som varar längre än 2 timmar?
Citera
2015-06-08, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vagoz
Testat på dom danska oxyn, mycket bra!

Dom som www.drogakuten.com säljer ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto