Citat:
Ursprungligen postat av
ibutu
Är relativt ny när det gäller opiater. Jag slängde i mig cirkus 25-30 mg oxikodon igår.
Det kändes riktigt gött förutom att jag blev något yr. Jag låg i soffan och tittade på serier. Trött som jag blev så ligger jag och "halvsover" i nästan 2 timmar. Somnade aldrig helt kändes det som. Efter dom där 2 timmarna passerat så somnar jag på riktigt, och sover djupare. Jag vaknar en timme senare och börjar må riktigt illa och kallsvettas.
Var detta en överdos?
Jag tog nyligen Oxycontin för första gången, ca 25-30mg jag med, malde ner till fint pulver, tog i näsan. Blev pigg, glad, pratglad, vilja att göra nått, all ångest bortblåst (bättre än på 2mg Xanor) och kände mig mer som mig själv och inte alls påverkad av någon drog, mådde så i princip hela eftermiddagen och kvällen sen trött och sov bara. Som att så där skulle jag kunna göra varje dag för det är åt det hållet jag ska må. Liksom är jag pigg och har energi orkar jag ta tag i bekymmer. Som inte existerar och stör mig om jag har den energin och tar tag i det.
Även nyligen provat även 20mg (4x5mg) sublingualt Acetylfentanyl, "ruset" var att jag hamnade i nå slags halvdrömande nodd-stadie kändes som jag hade en laptop i knät (har ingen laptop), och att jag höll i telefonen, den låg på laddning när jag vaknade till. Men det va nått ått nodd men med noll eufori eller ens nå särskilt välmående och när jag vakna till var det slut ungefär. Men mådde väl inte dåligt i alla fall.