2015-05-02, 00:09
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Oxycontin är depot och Oxynorm snabbverkande

Oxikodon då? De finns ju dessa också.
Citera
2015-05-02, 00:10
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Oxycontin är depot och Oxynorm snabbverkande

Tilläggas bör att oxycodon är den verksamma substansen. Oxycontin och oxynorm är Mundipharmas varunamn på läkemedlet. De generikapreparat som säljs heter oxycodine XX, där XX är läkemedelsföretagets namn. För att veta om det är långtidsverkande (oxycontin), eller oxynorm (korttidsverkande) så får man läsa på förpackningen. "Oxycontin" är en depotablett och "oxynorm" är en kapsel eller filmdragerad tablett. Oxycodone filmdragerade tabletter är förvillande lika depotabletterna, stor risk för ihopblandning.
Citera
2015-05-02, 19:26
Medlem
Problemet med de nya oxycodonen från lanchanster,ursäkta stavningen. Är att dom måste tillbfredad riktigt noggrant för att få bort depå effekten.krossar du dom med en sked o sedan kokar det sitter allt kvar i pulvret o inte i vätskan intag av iv. Grejen är att du måste krossa dem till pulver, sedan kan du se små små kulor som de bundit oxyt och som går att separe med lite möda från pulvret. Vik sedan ett lite hårdare papper ex playboy's framsida på mitten o vik ett snitt rakt över där du för över kulorna o vik sedan kanterna så att de inte sprutar ut åt sidorna när du sedan bearbetar dessa med en något hårt, en mortel el hammare o efter några omgångar där du får justera till ditt meck till mitten så börjar de ge efter och är redo att kokas.jag kokade dem krossade kulorna tillssmmans med det lättare finare pulvret och fick på detta sätt dem att funka nästan om inte helt så bra som standard oc. Välj alltid mundhi pharmas originalet om inte ekonomin sätter stopp men har du högkostnads skydd så se till att hitta ett apotek som har dem hemma. Lancer är förjävligt hårda o krossa och hade för lite för att finna tekniken för att få ut allt ur dem via iv. Men citronsyra kan vara nåt att pröva,bara en vild chansning.
Citera
2015-05-02, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papavier
Problemet med de nya oxycodonen från lanchanster,ursäkta stavningen. Är att dom måste tillbfredad riktigt noggrant för att få bort depå effekten.krossar du dom med en sked o sedan kokar det sitter allt kvar i pulvret o inte i vätskan intag av iv. Grejen är att du måste krossa dem till pulver, sedan kan du se små små kulor som de bundit oxyt och som går att separe med lite möda från pulvret. Vik sedan ett lite hårdare papper ex playboy's framsida på mitten o vik ett snitt rakt över där du för över kulorna o vik sedan kanterna så att de inte sprutar ut åt sidorna när du sedan bearbetar dessa med en något hårt, en mortel el hammare o efter några omgångar där du får justera till ditt meck till mitten så börjar de ge efter och är redo att kokas.jag kokade dem krossade kulorna tillssmmans med det lättare finare pulvret och fick på detta sätt dem att funka nästan om inte helt så bra som standard oc. Välj alltid mundhi pharmas originalet om inte ekonomin sätter stopp men har du högkostnads skydd så se till att hitta ett apotek som har dem hemma. Lancer är förjävligt hårda o krossa och hade för lite för att finna tekniken för att få ut allt ur dem via iv. Men citronsyra kan vara nåt att pröva,bara en vild chansning.
nu vart jag osäker på om detta var Acinos eller lanchaster. De var 40mg tab Rosa avlånga med skåra i mitten som jag talade om.ursäkta om allt blev grötigt pm:a mig om ni behöver utförligare hjälp är rätt stekt☺
Citera
2015-05-02, 22:11
Medlem
Tjenare, jag och några polare hade tänkt att testa lite oxy. Vi har fått tag på OxyContin 10mg och Oxikodon 5mg. Våran plan var att ta varsin oxyContin 10mg och 2st oxikodon 5mg. Vi alla är rookies så vad tror ni om det?
Citera
2015-05-02, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.Vito
Tjenare, jag och några polare hade tänkt att testa lite oxy. Vi har fått tag på OxyContin 10mg och Oxikodon 5mg. Våran plan var att ta varsin oxyContin 10mg och 2st oxikodon 5mg. Vi alla är rookies så vad tror ni om det?

Personligen blandar jag inte utan tar 40mg oxycodone för att få skön effekt. (Snorta) sen fyller jag på med 10mg efter någon timme. Ta 20mg oxycodone och vänta minst en och en halvtimme, sen kan du/ni ta 10mg till tills ni uppnår effekten ni vill ha
Citera
2015-05-02, 23:26
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.Vito

20mg är en stabil nybörjardos.
Citera
2015-05-03, 00:36
Medlem
Äter just nu Targiniq 15 mg två ggr om dagen, morgon & kväll, totalt 30 mg Targiniq. Ej i syfte att bli hög eller dylikt utan mot smärtor. Tyvärr tycker jag inte alls att den hjälper speciellt mycket. Ska antagligen få höja dosen till 20 mg två gr dagligen, får se om den dosen hjälper lite bättre. Det enda positiva är att jag inte känner av några större biverkningar i alla fall. Jämfört med en hel del annat man har testat tidigare. Vem vet, man kanske får kombinera denna medicin Targiniq med en liten dos Lyrica eller dylikt. Det märker vi vad neurologen kommer fram till sen.
Citera
2015-05-03, 04:44
Medlem
Måste erkänna att OxyNorm 5mg kapslar är verkligen potenta. Åkte på en väldig smärtsam diskbråck
för några dagar sen, fick de utskrivna av läkaren på akuten, tog 5 stycken under loppet inom 6-7
timmar.
Smärtan är borta, kapslarnas potential över förväntan, fast jag va opiat fri i minst 6-7 månader.
Citera
2015-05-08, 20:10
Medlem
boredomss avatar
40 mg rektalt. Kan man må såhär bra?
Citera
2015-05-09, 10:56
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
40 mg rektalt. Kan man må såhär bra?
Ja det är sjukt göttigt.
Oxi rektalt är på tok för underskattat!
Citera
2015-05-09, 14:01
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Ja det är sjukt göttigt.
Oxi rektalt är på tok för underskattat!
Jämfört med vad? IV är ju skönare. Att rektalt är bättre än oralt är det nog ingen som säger emot men enligt mig kan man lika gärna skjuta på riktigt om det är skjuts man är ute efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in