2015-05-08, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furius8
Skiten sjunker fortfarande, ligger på 0.6% vinst detta året nu Investerade för sent.

Hoppas det vänder, var uppe och smakade på 5% för en månad sen

vad pratar du om ? den är upp 0.68% idag och även igår gick den upp
Citera
2015-05-08, 15:27
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fppE
vad pratar du om ? den är upp 0.68% idag och även igår gick den upp
Kl 14:11 var det ner.

Svänger lite
Citera
2015-05-08, 16:07
Medlem
Upp som en raket igen!
Citera
2015-05-08, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CocZ
Hur jag vet det? Det gör jag inte. Men när börsen gått ner 9/10 dagar så är det ett ganska bra läge att sälja och avvakta till den inte går ner VARJE dag. Förstår du nu, rookie?

Jag är aktiv i mitt sparande, ja. Det gör att jag i slutet har mer pengar än vanliga svenssons.

Dock så får du ju mer aktier för pengarna om du köper på dig efter dessa 9/10 dagar. Du borde snarare sälja när den har gått upp 9/10 dagar.

Om du inte tänker väldigt kortsiktigt vill säga.

Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Faktum är att 99% av aktiva handlare slår inte index.. Genomsnittlig avkastning efter 20år är 3.69% för den aktive i jämförelse med 11.11 S&P500-index..

Källa på det?
Senast redigerad av .CEn 2015-05-08 kl. 17:46.
Citera
2015-05-08, 18:12
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CEn
Dock så får du ju mer aktier för pengarna om du köper på dig efter dessa 9/10 dagar. Du borde snarare sälja när den har gått upp 9/10 dagar.

Om du inte tänker väldigt kortsiktigt vill säga.

Källa på det?

http://www.rikatillsammans.se/2015/04/10/investerar-du-i-aktier-da-ar-du-hogst-sannolikt-en-loser/
Citera
2015-05-08, 18:35
Medlem
Börsjäveln gick ta mig fan upp rejält idag, omxs30 steg 1.81 %!
Kul! Då man efter ett bra vinstuttag forfarande har ett stort kapital kvar på börsen.
Skumpa och ostron till helgen, igen lol haha

Var det enbart ett svar på den starka USA-statistiken?
Citera
2015-05-08, 19:20
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louie
Börsjäveln gick ta mig fan upp rejält idag, omxs30 steg 1.81 %!
Kul! Då man efter ett bra vinstuttag forfarande har ett stort kapital kvar på börsen.
Skumpa och ostron till helgen, igen lol haha

Var det enbart ett svar på den starka USA-statistiken?

Den statistiken var inte "stark" den var mediocre men eftersom de som styr börsen är horungar så passade de på att utnyttja tillfället och ta ut stoppar på sälj sidan dvs. en helt ologisk rörelse egentligen.

"Marknaden" tror nu att FED tog den statistiken som en signal för att vänta med att höja räntan det är hela "argumentet" för den här skit uppgången och att börsen var "nervös" innan denna jobbdata vilket bara är skitsnack.

De sänkta börsen för att få ut köpare och få in säljare innan och de köper upp börsen nu för att få ut säljare och få in nya köpare.

Rense - Repeat, hoppas din skumpa och ostron smakar bra för det här kommer nog hålla i fram tills tillräckligt många hamnat på köpsidan igen.
Senast redigerad av Key. 2015-05-08 kl. 19:26.
Citera
2015-05-08, 20:34
Medlem
Det mesta i Europa idag var valet i England. Att torys skulle vinna var inte inprisat.
Citera
2015-05-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huntresa
Det mesta i Europa idag var valet i England. Att torys skulle vinna var inte inprisat.

Så verkar vara fallet... Hoppas bara Cameron inte ställer till för mycket trubbel med folkomröstningen om EU..
Citera
2015-05-09, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
http://www.rikatillsammans.se/2015/04/10/investerar-du-i-aktier-da-ar-du-hogst-sannolikt-en-loser/
Mycket struntsnack i den artikeln!!! Jag håller dock med om att många här borde köpa indexfonder istf spela på aktier.
Citera
2015-05-09, 02:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av alap
Jag håller dock med om att många här borde köpa indexfonder istf spela på aktier.

Inte bara här utan i största allmänhet. Drar du ut det över tillräcklig lång tidsperiod så är en ohyggligt stor del av alla investerare (småsparare som stora fondbolag) sämre än index.

Om du ska vara en av dom där 1%'en som lyckas klå index år in och år ut så krävs en otrolig mängd tid, tur, skicklighet och en jäkla massa kunskap.
Citera
2015-05-09, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
Inte bara här utan i största allmänhet. Drar du ut det över tillräcklig lång tidsperiod så är en ohyggligt stor del av alla investerare (småsparare som stora fondbolag) sämre än index.

Om du ska vara en av dom där 1%'en som lyckas klå index år in och år ut så krävs en otrolig mängd tid, tur, skicklighet och en jäkla massa kunskap.

Det finns dock ett oviktat index som brukar slå börsen år efter år som man inte kan köpa någon fond i, OMXS50EW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in