Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Bra med ett litet störningsmoment i Elfsborg.
http://bloggar.expressen.se/kristoffersson/2015/05/wettergren-e-klar-for-fck/
Har uppfattat Wettergren som en väldigt kompetent person. Kan mycket väl vara starten på en internationell tränarkarriär.
Ja, frågan jag ställer mig är ju varför han valde att dra just nu. Han ville inte till oss i vintras och även om FCK antagligen betalar mycket bättre så var inte skälet någon lön etc utan att han lovat att fullfölja det arbete de påbörjat i Elfsborg och som Ingesson ville se fullföljdes.
Dock är det givetvis så att det är svårt att tacka nej till en lukrativt bud men att det är just F(u)CK som värvar från allsvenskan igen stör en, när skall vi vägra den j-a klubben något...
Han ville väl inte vara huvudtränare heller nånstans utan trivdes mycket bra lite mer i skuggan av huvudansvarige men ändå göra ett enormt jobb?
Citat:
Ursprungligen postat av
U-Fig
Icke att förglömma är spelarförsäljningarna i vintras. De inbringade väl ca 75 miljoner kr? Minst. Jag tror inte vi behövt använda en enda krona av CL-pengarna till nyförvärven hittills.
Frågan blir ju hur länge MFF kan sälja så och få in de nya så väl som det verkar nu, förr eller senare blir det som när vi tokvärvade inför 98 och höll på att åka ur för att inget fungerade...
Ikväll blir det då Guldfågeln igen och förhoppningsvis tre pinnar hem med, vore gött att återigen gå upp i ledningen av serien, sedan tar vi oavgjort mellan Ellos-MFF på måndag...
Sebban är tillbaka så det lär inte bli några överraskningar alls i laget.
Vi har dock inte vunnit i Kalmar sedan premiären 2010... Så vi har alltså aldrig åkt hem från just Guldfågeln med tre poäng, dags nu!