Citat:
Ursprungligen postat av
Otrolig
Snacka om att IFK Norrköping gjort en klockren vårsäsong och totalt 27 poäng är verkligen över alla förväntningar. Ärligt talat skulle jag säga att den största anledningen till att vi har presterat så bra är Daniel Sjölund. Han har verkligen fått en nytändning och är garanterat jämte Mushekwi ett av Allsvenskans bästa nyförvärv. Lugnet och metodiken han bidrar med på mittfältet är ovärderligt.
Längtar redan efter mötet mot Malmö hemma efter uppehållet. Skulle vi lyckas vinna den matchen, ja då är det verkligen på allvar.

Sexpoängsmatch mot Malmö...det trodde man inte i våras när Bärkroth gick sönder.
Ja Norrköping är onekligen (tillsammans med Djurgården) årets överraskning. Kommer inte Kamara tillbaka i samma veva som Bärkinsson?
Håller absolut Göteborg som storfavoriter till guldet, visst kan mycket hända under sillyfönstret och hösten men som lag har dom absolut fungerat bäst kollektivt, 5 insläppta mål på 13 omgångar är riktigt bra, lite att jämföra med våra 17...
Och för egen del ser jag guldchansen som minimal. Tråkigt som fan men så är det. Och jag är medveten om att Ellos 2012 var "mästare vid uppehållet" och det sånär slank dom ur händerna men det är för mycket att ta in, särskilt med tanke på att vi kommer fortsätta utföra plattmatcher.