2015-06-08, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrWorldwide
Vem hade du tänkt ska stå för målen annars?
14 av 19 mål har ju inte Vibe gjort. Blir han såld lär det ju dyka upp en kille som är minst lika kreativ.

Gott att vinna en match då vi gör en av säsongens sämsta matcher!
Citera
2015-06-08, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Tack, vänner.
Vad har du tänkt hitta på?
Citera
2015-06-08, 14:15
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Efter en sanslöst intensiv vecka såväl fotbollsmässigt som på andra sätt så känns det skönt att vi går till vila i serieledning och med lite distans neråt.
Nu vankas en jobbig silly season och en spännande EL-lottning innan serien drar igång igen, men det känns nästan skönt med lite uppehåll. Fast om ett par dagar sätter väl abstinensen in.

Känner lite att det är bara jobbigare nu för varje omgång som spelas, skönt att titta på tabellen nu efter 13 omgångar.
Men oskönt att det måste spelas 17 till

Någon som sitter på datumen för EL-lottningarna av runda 1 och 2?

Edit:

22 juni tydligen.

I en intervju med Mats Gren i GP nämner han att endast 3 % av alla lag som går in i första rundan av EL-kvalet når gruppspelet. Skönt att vi går in i runda två då.

Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-06-08 kl. 14:20.
Citera
2015-06-08, 14:28
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
14 av 19 mål har ju inte Vibe gjort. Blir han såld lär det ju dyka upp en kille som är minst lika kreativ.

Gott att vinna en match då vi gör en av säsongens sämsta matcher!

Västra frölunda spelar inte allsvenskan längre
Citera
2015-06-08, 14:38
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Västra frölunda spelar inte allsvenskan längre

Vad har VF med Frölunda Indians att göra?
Citera
2015-06-08, 14:45
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller
Vad har VF med Frölunda Indians att göra?

Båda heter frölunda och är ett göteborgslag.
Citera
2015-06-08, 14:50
Medlem
Otroligs avatar
Snacka om att IFK Norrköping gjort en klockren vårsäsong och totalt 27 poäng är verkligen över alla förväntningar. Ärligt talat skulle jag säga att den största anledningen till att vi har presterat så bra är Daniel Sjölund. Han har verkligen fått en nytändning och är garanterat jämte Mushekwi ett av Allsvenskans bästa nyförvärv. Lugnet och metodiken han bidrar med på mittfältet är ovärderligt.

Längtar redan efter mötet mot Malmö hemma efter uppehållet. Skulle vi lyckas vinna den matchen, ja då är det verkligen på allvar. Sexpoängsmatch mot Malmö...det trodde man inte i våras när Bärkroth gick sönder.
Citera
2015-06-08, 15:00
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Snacka om att IFK Norrköping gjort en klockren vårsäsong och totalt 27 poäng är verkligen över alla förväntningar. Ärligt talat skulle jag säga att den största anledningen till att vi har presterat så bra är Daniel Sjölund. Han har verkligen fått en nytändning och är garanterat jämte Mushekwi ett av Allsvenskans bästa nyförvärv. Lugnet och metodiken han bidrar med på mittfältet är ovärderligt.

Längtar redan efter mötet mot Malmö hemma efter uppehållet. Skulle vi lyckas vinna den matchen, ja då är det verkligen på allvar. Sexpoängsmatch mot Malmö...det trodde man inte i våras när Bärkroth gick sönder.
Ja Norrköping är onekligen (tillsammans med Djurgården) årets överraskning. Kommer inte Kamara tillbaka i samma veva som Bärkinsson?

Håller absolut Göteborg som storfavoriter till guldet, visst kan mycket hända under sillyfönstret och hösten men som lag har dom absolut fungerat bäst kollektivt, 5 insläppta mål på 13 omgångar är riktigt bra, lite att jämföra med våra 17...

Och för egen del ser jag guldchansen som minimal. Tråkigt som fan men så är det. Och jag är medveten om att Ellos 2012 var "mästare vid uppehållet" och det sånär slank dom ur händerna men det är för mycket att ta in, särskilt med tanke på att vi kommer fortsätta utföra plattmatcher.
Citera
2015-06-08, 15:05
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ja Norrköping är onekligen (tillsammans med Djurgården) årets överraskning. Kommer inte Kamara tillbaka i samma veva som Bärkinsson?

Håller absolut Göteborg som storfavoriter till guldet, visst kan mycket hända under sillyfönstret och hösten men som lag har dom absolut fungerat bäst kollektivt, 5 insläppta mål på 13 omgångar är riktigt bra, lite att jämföra med våra 17...

Och för egen del ser jag guldchansen som minimal. Tråkigt som fan men så är det. Och jag är medveten om att Ellos 2012 var "mästare vid uppehållet" och det sånär slank dom ur händerna men det är för mycket att ta in, särskilt med tanke på att vi kommer fortsätta utföra plattmatcher.
Det beror nog lite på vad som händer i övrigt med truppen. Risken är ju ganska stor att Kujovic går utomlands och om det händer så lär man vilja plocka hem Kamara.

Jag bedömer att guldchansen är helt borta för AIK. Alldeles för många realistiska guldlag (MFF, Elfsborg och IFK Göteborg) man ska gå om. AIK får sikta in sig på en Europaplats.
Senast redigerad av Otrolig 2015-06-08 kl. 15:08.
Citera
2015-06-08, 15:31
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Jag är extremt mycket emot att ropa att guldet är kört eller att någon är klara segrare långt innan ens halva säsongen är spelad som vissa andra här har en förkärlek för.. Men för nyfikenhetens skull, för att få lite perspektiv, en fråga för våra kalenderbitare/statistiknördar här. Hur långt bakom serieledaren har en slutsegrare som max legat under seriens gång? 10-12 poäng?
Just nu ligger AIK 9 poäng bakom IFK gbg, blir det ett rekord om dom tar igen det försprånget?

Eller för den delen tvärtom. Hur långt före har ett lag legat men ändå sumpat det?
Citera
2015-06-08, 15:32
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag är extremt mycket emot att ropa att guldet är kört eller att någon är klara segrare långt innan ens halva säsongen är spelad som vissa andra här har en förkärlek för.. Men för nyfikenhetens skull, för att få lite perspektiv, en fråga för våra kalenderbitare/statistiknördar här. Hur långt bakom serieledaren har en slutsegrare som max legat under seriens gång? 10-12 poäng?
Just nu ligger AIK 9 poäng bakom IFK gbg, blir det ett rekord om dom tar igen det försprånget?

Eller för den delen tvärtom. Hur långt före har ett lag legat men ändå sumpat det?

HIF var väl 9-11 poäng före MFF 2010 vad det var t.ex?
Citera
2015-06-08, 15:33
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Det beror nog lite på vad som händer i övrigt med truppen. Risken är ju ganska stor att Kujovic går utomlands och om det händer så lär man vilja plocka hem Kamara.

Jag bedömer att guldchansen är helt borta för AIK. Alldeles för många realistiska guldlag (MFF, Elfsborg och IFK Göteborg) man ska gå om. AIK får sikta in sig på en Europaplats.
Håller med, tron har successivt malts ned (och den var inte stor till att börja med) men det enda man vill är att hoppet ska leva så länge som möjligt och utan de blir säsongen bra mycket tråkigare. Tänkte i banorna att om Hammarby skulle vinna mot Göteborg hade det varit sex poäng istället för 9, hade vi samtidigt vunnit mot Häcken skulle det skilja 4 poäng och avståndet hade varit fullt möjligt att ta sig förbi men det är också däri problemet ligger. Man kan inte inte alltid hoppas på att konkurrenterna ska tappa. Man måste göra jobbet själv och det gör inte AIK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in