2015-03-19, 10:57
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
https://www.youtube.com/watch?v=KiYTcG0coOI
https://www.youtube.com/watch?v=BbrgMchHNTs
https://www.youtube.com/watch?v=s53_k5vPQvc

Messi är otroligt bra just nu. Han hade kunnat ha flera assist och 1-2 mål till om han hade lite mer tur på sin sida. Real bör vara oroliga

Är det Pep som hoppar upp där?
Citera
2015-03-19, 11:50
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Är det Pep som hoppar upp där?

Yes, han satt i publiken igår.
Citera
2015-04-03, 23:42
Bannlyst
Såg killen första gången mot Serbien i VM 2006.

Han bytes då in i andra halvlek och bildade anfallstrio med Crespo och Tevez.

Crespo var väl ganska så känd då men de två andra var relativt okända.

Visste efter den matchen att dem 2 skulle bli stora. Den bästa anfallstrion och VM-lag jag sett i ett VM.

Vilken fotboll, och ja Messi är i klass med Maradona rent spelmässigt. Ett VM-guld och det är klart!
Citera
2015-04-05, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av difiore1
Såg killen första gången mot Serbien i VM 2006.

Han bytes då in i andra halvlek och bildade anfallstrio med Crespo och Tevez.

Crespo var väl ganska så känd då men de två andra var relativt okända.

Visste efter den matchen att dem 2 skulle bli stora. Den bästa anfallstrion och VM-lag jag sett i ett VM.

Vilken fotboll, och ja Messi är i klass med Maradona rent spelmässigt. Ett VM-guld och det är klart!

Är du på riktigt? Eller är du en sådan som kollar fotboll då och då när det vankas VM och möjligen lite Champions League?

Att påstå att Crespo år 2006 skulle vara "ganska så känd" vid 31 års ålder är ju lite…lustigt.
Vad var efter 2006 som gjorde att den breda massan fick upp ögonen för Crespo? Hans 20 mål i Inter mellan 2006-2009 eller de sista åren i Genoa och Parma? Crespo slog igenom i slutet av 90-talet och stod väl på toppen av sin karriär när han tog guld med Lazio och vann skytteligan…

Messi var inte heller relativt okänd, han hade ju debuterat redan säsongen 2004/2005 och slår man sig in i Barcelona som en supertalang så känner de flesta till en.

Tevez kan jag köpa att han inte var speciellt känd eftersom han gick till West Ham samma år.
Citera
2015-05-06, 23:18
Medlem
GoFuckADucks avatar
Fy fan vilken högform han är i nu. Vilken revansch mot Neuer.
Citera
2015-05-07, 01:14
Medlem
asslikethats avatar
Relativt uppenbart att Messi är på en nivå över alla andra. Världens bästa fotbollsspelare genom tiderna. Unnar han ett VM-guld så alla fjantar och fotbollshipsters kan sluta komma med klyschan om att han minsann inte fört sitt land till ett VM-guld.
Citera
2015-05-07, 01:20
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW

Tevez kan jag köpa att han inte var speciellt känd eftersom han gick till West Ham samma år.

Haha Tevez hade inte bara vunnit ligatitlar utan även vunnit massa inviduella priser som Argentinas bästa spelare, Sydamerikas bästa spelare, brasilianska ligans bästa spelare, skytteligan i brasilianska ligan osv vid den tidpunkten. Enda anledningen till att han gick till West Ham var för att hans "ägare" Kia J (ger mig inte på stavning av efternamnet) tjänade mest på det.
Citera
2015-05-07, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Relativt uppenbart att Messi är på en nivå över alla andra. Världens bästa fotbollsspelare genom tiderna. Unnar han ett VM-guld så alla fjantar och fotbollshipsters kan sluta komma med klyschan om att han minsann inte fört sitt land till ett VM-guld.
Har aldrig riktigt begripit mig på argumentet att man måste vinna VM-guld, annars är väl Pedro bättre än argentinaren med det resonemanget

Det räcker för att se Messis fantastiska insatser på planen för att dra slutsatsen att han <I>är</I> genom tidernas bäste spelare och inget metallbit med 24 karat guld kan ändra på det faktumet...
Citera
2015-05-07, 04:05
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Har aldrig riktigt begripit mig på argumentet att man måste vinna VM-guld, annars är väl Pedro bättre än argentinaren med det resonemanget

Det räcker för att se Messis fantastiska insatser på planen för att dra slutsatsen att han <I>är</I> genom tidernas bäste spelare och inget metallbit med 24 karat guld kan ändra på det faktumet...
Ja Messi är antagligen bäst någonsin. Det enda som talar emot det är att han egentligen bara verkligen levererat i stor matcher i Barca. Konstigt egentligen med hans spelstil och kanske mer har att göra med det mentala. Skulle trotsallt vilja se honom utanför Barca, mest av nyfikenhet, då jag tror han skulle leverera och bevisa att han fixar det.
Citera
2015-05-07, 05:26
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Ja Messi är antagligen bäst någonsin. Det enda som talar emot det är att han egentligen bara verkligen levererat i stor matcher i Barca. Konstigt egentligen med hans spelstil och kanske mer har att göra med det mentala. Skulle trotsallt vilja se honom utanför Barca, mest av nyfikenhet, då jag tror han skulle leverera och bevisa att han fixar det.
Messi har nagot som kallas klubbkansla, precis som Ryan Giggs, Paolo Maldini, Xavi, Andres Iniesta, Pual Scholes, och Francesco Totti. Jag hoppas och tror att han blir Barcelona trogen karriaren ut.
Citera
2015-05-07, 05:29
Medlem
C0ws avatar
Vilka mål! Speciellt det andra! Jesus Christ Boateng visste inte vad som hände, helt borta!
Messi - bäst när det gäller, ännu en gång.
Citera
2015-05-07, 05:30
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Messi har nagot som kallas klubbkansla, precis som Ryan Giggs, Paolo Maldini, Xavi, Andres Iniesta, Pual Scholes, och Francesco Totti. Jag hoppas och tror att han blir Barcelona trogen karriaren ut.
Absolut att hedras men om Messi skall vara på annan nivå vore det kul att se utanför hans comfort zone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in