Citat:
Ursprungligen postat av
selvovic
Jag försöker verkligen se en statistik som styrker din tes, men har svårt att hitta den. Unga spelare misslyckas, nästan oavsett var de kommer ifrån. Går man specifikt in på albaner så har ju till exempel Bajrami och Fejzullahu hittat till a-landslaget.. 2 spelare av.. ja kanske ett 50-tal som spelat för landslaget de senaste åren? Ska vi säga att de utgör drygt 4 % av landslaget? Hur många albaner finns det procentuellt sett i ungdomslandslagen?
Bajrami och Fejzullahu är ju enligt mig Albaner som har misslyckats även om de nått hela vägen fram (i Ertons fall bara Januariturne) dessutom eftersom att de knappast befäst sin dominans och gjort något med sin landslagskarriär och klubblagskarriär.
Bajrami har sen han stack från Twente (där han klagade på speltid) gjort
snittat ungefär 300minuter per säsong (vi pratar alltså under 4 90min matcher)
http://nr.soccerway.com/players/emir-bajrami/6227/
Erton spelar i Kina (försöker häva sitt Svensk apperance via Jermaine Jones fallet för att få representera Albanien)...
Hitta mig en KosovaAlban som har spealat tongivande i landslaget under en längre tid:
Seb Larsson, Kim Källström eller Martin Olsson,
I Schweiz har du ju:
Valon Behrami eller Shakiri som båda är ju bland de spelare som tillhört stommen över en längre tid