Citat:
Ursprungligen postat av
L-illuminato
Nu är det nästa exempel
Valmir Berisha som får "sparken" från PAO (avbryter lånet)
Nu ska han tillbaks till Roma där situationen är ännu mer omöjlig. Samtidigt som Roma knappast är en klubb som jobbar med många "pharmarklubbar" i Italien likt exempelvis klubbarna från norr som Juve, Inter, Milan och Udinese.
Alla som har sett Agon Mehmeti göra comeback i MFF har sett att han på sin höjd kan ligga på att typ starta i Åtvidaberg....
Men Berisha har ju ändå inte lyckats särskilt mycket sämre än de andra killarna från u17-vm? Han testade en tuffare miljö än de svenska klubbarna, och var väl inte riktigt mogen för det helt enkelt, men han har många år kvar på sig att utvecklas.
Kollade in den startelva jag hittade från u17-vm förra året, det var från bronsmatchen, och 4 av 11 startspelare hade ett namn med utländsk bakgrund, 2 albaner (Rakip, Berisha), tror jag? Nu på sistone har vi ju haft Durmaz, Zengin och Ibra i startelvan, med en del andra spelare av utländsk bakgrund som figurerat i startelvorna emellanåt, Hamrén har ju roterat en del.
Hur många lovande svenskar har misslyckats i unga år? Jag försöker verkligen se en statistik som styrker din tes, men har svårt att hitta den. Unga spelare misslyckas, nästan oavsett var de kommer ifrån. Går man specifikt in på albaner så har ju till exempel Bajrami och Fejzullahu hittat till a-landslaget.. 2 spelare av.. ja kanske ett 50-tal som spelat för landslaget de senaste åren? Ska vi säga att de utgör drygt 4 % av landslaget? Hur många albaner finns det procentuellt sett i ungdomslandslagen?