2015-05-06, 17:57
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thain
King Lajunen officellt klart för Tappara nu.
Känns inte som ett jättebra drag att ersätta den 189 cm långe, och 94 kg tunge Lajunen med en tämligen späd Hillding, om det nu var tänkt så.
Citera
2015-05-06, 17:59
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Känns inte som ett jättebra drag att ersätta den 189 cm långe, och 94 kg tunge Lajunen med en tämligen späd Hillding, om det nu var tänkt så.

Ett generalfel är - enligt mig - när man pratar om att spelare ersätter andra spelare. Växjö kanske vill lägga om profilen på laget? Då kan man inte prata om att den ena ersätter den andra. När du tycker att spelare som försvinner ska ersättas rakt av - ja då har du ingen utveckling i laget. Då är lagbygget statiskt.

Lajunen kanske inte ska ersättas alls men Växjö kan ju ha en vision om ett lagbygge som ser annorlunda ut och där helheten blir bättre än ifjol.

Nu låter det som en rant mot dig vilket det inte är utan jag belyser att sätt att resonera rent allmänt. Så ta det inte som en beef det här.
Citera
2015-05-06, 18:09
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Ett generalfel är - enligt mig - när man pratar om att spelare ersätter andra spelare. Växjö kanske vill lägga om profilen på laget? Då kan man inte prata om att den ena ersätter den andra. När du tycker att spelare som försvinner ska ersättas rakt av - ja då har du ingen utveckling i laget. Då är lagbygget statiskt.

Lajunen kanske inte ska ersättas alls men Växjö kan ju ha en vision om ett lagbygge som ser annorlunda ut och där helheten blir bättre än ifjol.

Nu låter det som en rant mot dig vilket det inte är utan jag belyser att sätt att resonera rent allmänt. Så ta det inte som en beef det här.

Tänkte mer på att Växjö har en tämligen liten forwards-besättning storleksmässigt. Visst kanske man vill ändra profilen på lagen, men tappen av Johnson och Lajunen kommer märkas i slutspelet nästa år om man inte får in liknande spelare som kan ta deras roller.
Citera
2015-05-06, 18:09
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Det verkar ju inte vara någon riktig poängspelare men kan nog ändå göra 30-35p i HA. Förmodligen kombinerat med ett superbt defensivt spel vilket verkar vara en specialitet hos honom. Tekningsstark, erfaren. Bra för vårt just nu väldigt unga lag.

Jo precis. Fortfarande en bra värvning. Lär ändå vara en av de mest meriterade värvningarna i allsvenskan om det blir av. Har trots allt några landskamper på meritlistan. Men känns inte som den poängspruta till förstacenter som åtminstone mina Leksandsvänner(tyvärr får man stå ut med några sådana) skrikit om.
Citera
2015-05-06, 18:26
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Rubeln har ju gått upp igen.

30% lägre än kursen før ett år sedan mot USD. Dvs den måste styrkas 45% mer før att vara i paritet. Klart att det påverkar vad spelarna kan få ut och lika klart att detta påverkar den relativa attraktionen hos ligor med annan valuta och køpkraft.

Det är helt enkelt inte värt det.
Citera
2015-05-06, 18:26
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Jo precis. Fortfarande en bra värvning. Lär ändå vara en av de mest meriterade värvningarna i allsvenskan om det blir av. Har trots allt några landskamper på meritlistan. Men känns inte som den poängspruta till förstacenter som åtminstone mina Leksandsvänner(tyvärr får man stå ut med några sådana) skrikit om.
Det verkar inte bli något ändå. Jobs säger i DT att han aldrig hört talas om honom

Silly är silly. Förövrigt tror jag Hari blir en utmärkt förstacenter. Men det behöver någon erfaren runt 30 sträcket som kan backa upp honom.
Citera
2015-05-06, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thain
King Lajunen officellt klart för Tappara nu.

Ja, det gör lite ont i själen, känns som att Lajunen blir det klart tyngsta tappet.

Jag själv hoppas lite att Rydahl kan ta ett steg till i utvecklingen och bli så nära en fullgod ersättare till Lajunen som någon kan bli.
Citera
2015-05-06, 18:47
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
30% lägre än kursen før ett år sedan mot USD. Dvs den måste styrkas 45% mer før att vara i paritet. Klart att det påverkar vad spelarna kan få ut och lika klart att detta påverkar den relativa attraktionen hos ligor med annan valuta och køpkraft.

Det är helt enkelt inte värt det.
Kanske inte men den har likväl stärkts sen den var som lägst.
Citera
2015-05-06, 19:18
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewies
"Miljoners miljoner" - delusional
Vad var det jag sa om Obol?

Luffarna kommer att blir grundlurade av negerosten.
Citera
2015-05-06, 19:26
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Vad är det för fel på Luleåfansen just nu? Många som är lovligt darriga. Man ser en del på Twitter som kräver Ostens avgång för att man på nåt sätt fått för sig att han lovat att truppen ska vara spikad 1/5.

Det är bara att sitta ner i båten och ta det lugnt. Det är laget som ställs på isen i september som är det intressanta. Allt gnäll nu känns bara i onödan. Ta fram sågen till hösten istället när det är på plats.

Håller med. De riktigt stora fiskarna (med SHL-mått) har ingen brådska. Att man har platser kvar att fylla kan lika gärna tolkas som hög ambitionsnivå.
Citera
2015-05-06, 19:27
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Vad var det jag sa om Obol?

Luffarna kommer att blir grundlurade av negerosten.

Det kommer jag inte ihåg, men jag har en stark magkänsla av att jag dumförklarat för dig tidigare att en jämförelse mellan Obol och Porser inte är möjlig att göra. Den enda likheten är att det är miljoner inblandade.
Citera
2015-05-06, 19:33
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det kommer jag inte ihåg, men jag har en stark magkänsla av att jag dumförklarat för dig tidigare att en jämförelse mellan Obol och Porser inte är möjlig att göra. Den enda likheten är att det är miljoner inblandade.

Obol var en luring. Nu får ni en liten dusör att handla för och ostjäveln kommer att misslyckas. Sanna mina ord. Andra sportchefer arbetar i det tysta, men negerosten kan inte hålla käft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in