Citat:
Ursprungligen postat av
Thain
Prästutbildning i Ö-vik ska tydligen vara moroten för Noah
Präst!? Vet inte men det låter inte troligt därför att präster är de som finns i Svenska Kyrkan.
Det krävs ganska många års studier:
"För att bli präst krävs att du har en magisterexamen i teologi eller religionsvetenskap och att du antas som prästkandidat i ett stift. Därpå följer ett års avslutande studier vid Svenska kyrkans utbildningsinstitut"
"Från och med höstterminen 2013 krävs 255 högskolepoäng för att antas till det pastoralteologiska slutåret. Studierna ska omfatta minst en magisterexamen i teologi/religionsvetenskap motsvarande 240 högskolepoäng"
http://svenskakyrkan.se/utbildningsinstitutet/utbildning-prast
Nu är ju förvisso Noah ganska så smart men har han verkligen gått över till vår form av evangelisk-luthersk tro? Näe, det har jag svårt att tro.
Det skulle nog i så fall vara någon form av pastorsutbildning de skulle ha i Örnsköldsvik. Pastor är nog det han kanske skulle vilja utbilda sig till. Jag googlar för fullt på det men hitintills hittar jag att den sortens utbildning finns i Jönköping, Göteborg, Stockholm, Malmö, Örebro och många städer till förutom just Örnsköldsvik