2015-05-05, 23:15
Medlem
Thains avatar
Prästutbildning i Ö-vik ska tydligen vara moroten för Noah
Citera
2015-05-05, 23:54
Medlem
Micflikier uppges vara nära en övergång till LHF nu!
Samtidigt säger Osten att "fyra stjärnor ska in"

Plus-artiklar dessvärre. Finns på NSD och Norrbottenskuriren.
Citera
2015-05-06, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dewies

Ligger utlagd här, sid 22:

http://www.luleahockeyforum.com/t912p600-silly-season-och-namedropping-2015-2016-del-5

Det viktiga i artikel är detta:

"Men vad söker klubben? På backsidan handlar det om två pjäser som ska in sedan finske stjärnan Kristian Näkyvä valt att lämna för spel i NHL och Nashville.

– Så blir det nog. De handlar om en mer spelskicklig back och en "Robin Jonsson-typ", säger Bergström.

När handlar om forwards är numerären den samma: Två spelare ska in i lagbygget.

– Där handlar det om spelskicklighet och poängproduktion som vi söker. Sedan får de gärna ta sig fram på isen på ett bra, säger han.

I praktiken talar han alltså om fyra "klass-spelare". Då har de mer pengar över än vad jag trott.

Han specar heller inte förstecenter + ytterforward utan det står bara om två forwards. Öppet för gissningar om det där med centrarna i LHF nästa år alltså.
Senast redigerad av byggare bob 2015-05-06 kl. 08:00.
Citera
2015-05-06, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thain
Prästutbildning i Ö-vik ska tydligen vara moroten för Noah
Präst!? Vet inte men det låter inte troligt därför att präster är de som finns i Svenska Kyrkan.

Det krävs ganska många års studier:

"För att bli präst krävs att du har en magisterexamen i teologi eller religionsvetenskap och att du antas som prästkandidat i ett stift. Därpå följer ett års avslutande studier vid Svenska kyrkans utbildningsinstitut"

"Från och med höstterminen 2013 krävs 255 högskolepoäng för att antas till det pastoralteologiska slutåret. Studierna ska omfatta minst en magisterexamen i teologi/religionsvetenskap motsvarande 240 högskolepoäng" http://svenskakyrkan.se/utbildningsinstitutet/utbildning-prast

Nu är ju förvisso Noah ganska så smart men har han verkligen gått över till vår form av evangelisk-luthersk tro? Näe, det har jag svårt att tro.

Det skulle nog i så fall vara någon form av pastorsutbildning de skulle ha i Örnsköldsvik. Pastor är nog det han kanske skulle vilja utbilda sig till. Jag googlar för fullt på det men hitintills hittar jag att den sortens utbildning finns i Jönköping, Göteborg, Stockholm, Malmö, Örebro och många städer till förutom just Örnsköldsvik
Citera
2015-05-06, 09:14
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Präst!? Vet inte men det låter inte troligt därför att präster är de som finns i Svenska Kyrkan.

Det krävs ganska många års studier:

"För att bli präst krävs att du har en magisterexamen i teologi eller religionsvetenskap och att du antas som prästkandidat i ett stift. Därpå följer ett års avslutande studier vid Svenska kyrkans utbildningsinstitut"

"Från och med höstterminen 2013 krävs 255 högskolepoäng för att antas till det pastoralteologiska slutåret. Studierna ska omfatta minst en magisterexamen i teologi/religionsvetenskap motsvarande 240 högskolepoäng" http://svenskakyrkan.se/utbildningsinstitutet/utbildning-prast

Nu är ju förvisso Noah ganska så smart men har han verkligen gått över till vår form av evangelisk-luthersk tro? Näe, det har jag svårt att tro.

Det skulle nog i så fall vara någon form av pastorsutbildning de skulle ha i Örnsköldsvik. Pastor är nog det han kanske skulle vilja utbilda sig till. Jag googlar för fullt på det men hitintills hittar jag att den sortens utbildning finns i Jönköping, Göteborg, Stockholm, Malmö, Örebro och många städer till förutom just Örnsköldsvik

Det är väl någon internutbildning inom pingstkyrkan.
Citera
2015-05-06, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det är väl någon internutbildning inom pingstkyrkan.
Jo, antagligen men med all respekt för Örnsköldsvik så känns det ändå som det är något som var svensk stad kan bjuda på och antagligen oxå mycket bättre utbildningar än vad de kan bjuda på i Örnsköldsvik.

Utöver det kanske han vill bli pastor, men han är från USA så om han vill bli det borde han inte vilja gå den utbildningen på sitt eget språk, i sitt eget land, i sin egen församling?

Näe, det där låter verkligen som silly
Citera
2015-05-06, 09:37
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewies

Tappar dom Micflikier kan ledningen dra åt helvete.
Citera
2015-05-06, 10:06
Avslutad
Nån som har koll på denna finnen?

https://twitter.com/lifnews/status/595841088591630337
Citera
2015-05-06, 10:10
Moderator
Gromguttens avatar
Brodern klar før Färjestad.

http://www.farjestadbk.se/artikel/66719/

Inte øverraskande.
Citera
2015-05-06, 10:15
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Brodern klar før Färjestad.

http://www.farjestadbk.se/artikel/66719/

Inte øverraskande.

Jävla köpelag. Färjestad ser riktigt starka ut!
Citera
2015-05-06, 10:18
Medlem
Embas avatar
Jävligt bra silly hittills och "säsongen" har knappt börjat.

Jag tror att vi kommer få se den mest profiltäta ligan (SHL) på många år.
Citera
2015-05-06, 10:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Jävla köpelag. Färjestad ser riktigt starka ut!

Det gör dom varje år men så skiter det sig, jävla plastförening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in