• 4
  • 5
2015-04-27, 19:55
Medlem
Mandarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Har du några som helst bevis för att det var ett våldtäktsförsök eller att hon inte ljuger vilket du påstår?
Nähä....... tänkte väl det. Du ser ut att tillhöra den kategori som konstant vägrar erkänna fakta. Du kan jämföras med en bankrånare som finns på film där man ser och kan identifiera GM till 100% men fortfarande så anser du att det saknas argument till att det var just den personen som rånade banken.

Jag tror att du har snurrat till det lite angående vem som har bevisbördan.
Citera
2015-04-27, 20:04
Medlem
Spenneths avatar
Fåse nu, har Nicke muckat? 😐
Citera
2015-04-27, 20:13
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En tränad skyddshund skall, som i detta läge, enbart ge skall och avvakta kommando från föraren.

Nar foraren ar attackerad?
Struntprat!

Om nagon ror sig i forarens narhet och upptrader hotfullt sa skall hunden avvakta och viktigaste av allt inte forsoka att fly.

Men om foraren ar fysiskt under attack sa behovs inte ngt jakla kommando utan hunden agerar...skall agera....med tanke pa rasen ifraga.

Och av det skalet sa tror jag inte pa kvinnan!
Citera
2015-04-27, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Nar foraren ar attackerad?
Struntprat!

Om nagon ror sig i forarens narhet och upptrader hotfullt sa skall hunden avvakta och viktigaste av allt inte forsoka att fly.

Men om foraren ar fysiskt under attack sa behovs inte ngt jakla kommando utan hunden agerar...skall agera....med tanke pa rasen ifraga.

Och av det skalet sa tror jag inte pa kvinnan!

Du har rätt och jag hade fel. Oavsett hundras.
Citera
2015-04-28, 10:37
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violetta56
Är våldtäkter olika beroende på hudfärg? För i så fall vill jag veta vilken våldtäkt är den värsta?
Vad menar du? Dom flesta våldtäkter i sverige begås av mörkhyade män.

Kolla på Efterlyst finns många studier som visar det.
Citera
2015-05-05, 23:22
Medlem
Är det någon som vet vem kvinnan är, och är hon i så fall trovärdig?
Citera
2015-05-06, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Vad menar du? Dom flesta våldtäkter i sverige begås av mörkhyade män.

Kolla på Efterlyst finns många studier som visar det.

Är "Efterlyst" en "studie"?
Citera
2015-05-06, 03:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Är "Efterlyst" en "studie"?

Efterlyst är verkligheten. Konstigt att pk-maffian inte halshögg GW offentligt när han inte kunde hålla käften om "svartskallarna".
Senast redigerad av HellionRebellion 2015-05-06 kl. 03:35.
Citera
2015-05-06, 10:18
Medlem
TheDarkCats avatar
Efterlyst kanske inte är en studie men det visar verkligheten på vilka som begår mest brott i sverige och det är mörkhyade män det är sanningen.
Citera
2015-05-06, 11:28
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du har rätt och jag hade fel. Oavsett hundras.

Nja....jag hade nog inte kunnat slappna av om min fru gick ut i parken en sen kvall med en Golden Retriever.....

Men i det har fallet sa tror jag att den attackerade kvinnan inte far med sanning. Hon uppgav aven att hennes hund var en "skyddshund" vilket ju borde innebara att den aven ar testad (med korrekt "dådkraft", etc.).

Om hennes hund i det har fallet stallt sig bredvid och skallt sa har jag svart att inbilla mig att garningsmannen legat over henne! En schafer's instinkt hade fatt hunden att attackera garningsmannen....om det hade varit en bra hund (testad?)

http://en.wikipedia.org/wiki/German_Shepherd

Citat:
Temperament

German Shepherds are highly active dogs and described in breed standards as self-assured.[10] The breed is marked by a willingness to learn and an eagerness to have a purpose. They are curious, which makes them excellent guard dogs and suitable for search missions. They can become over-protective of their family and territory, especially if not socialized correctly. They are not inclined to become immediate friends with strangers.[17] German Shepherds are highly intelligent and obedient.[18]

http://www.schaferhund.com/schaferhund/standards.aspx

Citat:
The dog must possess courage and hardness to be able to defend its master as well as the possessions of the family

Citat:
Strong nerves, alertness, self confidence, trainability, watchfulness, loyalty and incorruptability as well as courage, hardness and fighting drive are the outstanding characteristics of a pure bred German Shepherd Dog. They make him suitable to be a superior working dog in general and especially as a guard, companion, protection and herding dog

http://www.schaferhund.com/schaferhund/schutzhund.aspx MKT INTRESSANT!

Citat:
Finally, each dog is expected to stay in a lying down position away from its handler, despite distractions, at the other end of the obedience field, while another dog completes the above exercises. All of the obedience exercises are tests of the dog's temperament, structural efficiencies, and, very importantly, its willingness to serve man or woman.

The Protection phase tests the dog's courage, physical strength, and agility. The handler's control of the dog is absolutely essential. The exercises include a search of hiding places, finding a hidden person (acting as a human decoy), and guarding that decoy while the handler approaches. The dog is expected to pursue the decoy when an escape is attempted and to hold the grip firmly. The decoy is searched and transported to the judge with the handler and dog walking behind and later at the decoy's right side. When the decoy attempts to attack the handler, the dog is expected to stop the attack with a firm grip and no hesitation.

The final test of courage occurs when the decoy is asked to come out of a hiding place by the dog's handler from the opposite end of the trial field. The dog is sent after the decoy when he attempts to run away. Just when the dog is about to catch the decoy, the judge signals the decoy to turn and run directly at the dog, threatening the dog with a stick. All bites during the protection phase are expected to be firmly placed on the padded sleeve and stopped on command and/or when the decoy discontinues the fight. The protection tests are intended to assure that the dog is neither a coward nor a criminal menace.>
Min fetning

Jag ber om ursakt for all hundinformation. Men kvinnan ljuger, fragan ar om hon ljuger om att hon blev attackerad eller om hennes hunds kvalitet och beteende vid attacken?

Men ljuger, det gor hon allt!
Citera
2015-05-06, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Efterlyst kanske inte är en studie men det visar verkligheten på vilka som begår mest brott i sverige och det är mörkhyade män det är sanningen.

Jag hade ju fått för mig att Efterlyst främst valde olösta brott som polisen behöver hjälp med, men du menar att de i själva verket gör ett statistiskt representativt urval av alla brott som sker i samhället?
Citera
2015-05-06, 15:40
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Jag hade ju fått för mig att Efterlyst främst valde olösta brott som polisen behöver hjälp med, men du menar att de i själva verket gör ett statistiskt representativt urval av alla brott som sker i samhället?
Efterlyst är ett program dom hänger ut brottslingar och visar alla brott som begås runt sverige som är olösta och som dom vet vem gärningsmannen är helt 100% och hälften där är då invandrare
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in