• 1
  • 2
2015-04-21, 18:17
Medlem
TheDarkCats avatar
En kvinna slogs på måndagskvällen till marken när hon utsattes för ett våldtäktsförsök på Grisbacka i Umeå.

Kvinnan var ute och rastade sin hund, en schäfer, i skogen vid Tallparksvägen när händelsen inträffade.
Plötsligt kom en man och slog ner henne bakifrån så att kvinnan hamnade på marken. Därefter försökte han slita av hennes kläder.

När hunden, som sprang lös i skogen, upptäckte vad som hände sprang han till undsättning.
– Jag räddades av att han ställde sig och började skälla högt, berättar kvinnan för VK.

Fyfan så sjuk mannen är våldtar fast en schäfer är med henne. Hur vågar han?
någon som vet mer?

någon som kanske bor där?

någon som sett det?
Senast redigerad av TheDarkCat 2015-04-21 kl. 18:19.
Citera
2015-04-21, 18:18
Medlem
TheDarkCats avatar
Ett stort antal poliser med hundar sökte under kvällen i området vid Tallparksvägen efter spår av gärningsmannen.

Källa: VK
Citera
2015-04-21, 18:24
Medlem
ColaKexs avatar
Kan du inte länka till källan? Finns det något signalement på GM?
Citera
2015-04-21, 18:24
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Kan du inte länka till källan? Finns det något signalement på GM?
Yes här http://www.vk.se/1429102/kvinna-utsa...aldtaktsforsok
Citera
2015-04-21, 18:29
Medlem
ColaKexs avatar
Inget signalement överhuvudtaget vad jag kunde se (läste dock lite slarvigt). Vidrigt överfall hursomhelst...förhoppningsvis klaras det upp fort!
Citera
2015-04-21, 18:32
Medlem
För mig låter det som att han blev överraskad av hunden vilket i så fall skulle tyda på att han stod och bara väntade på random kvinna. Schäferhunden var dessutom utbildad skyddshund och skulle kunna gå till angrepp om ägaren gett det kommandot. Han hade tur att ägaren hade bättre omdöme än han själv.
Citera
2015-04-21, 18:48
Medlem
Lawlines avatar
Var det en våldtäkt över huvud taget? Verkar vara lite tunt med info från kvinnan. Falska anmälningar har blivit vardagsmat på sista åren.
Citera
2015-04-21, 18:51
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Var det en våldtäkt över huvud taget? Verkar vara lite tunt med info från kvinnan. Falska anmälningar har blivit vardagsmat på sista åren.
Det var ett Våldtäktsförsök
Citera
2015-04-21, 18:52
Medlem
TheDarkCats avatar
Kvinnans minnesbilder från händelsen är att mannen var cirka 175-180 cm lång.

Läs här om händelsen och vad hon berättar om våldtäktsförsöket http://www.vk.se/1429102/kvinna-utsa...aldtaktsforsok
Citera
2015-04-21, 18:53
Medlem
TheDarkCats avatar
Vore intresant att veta om det är en mörkhyad eller en svensk men det går ju aldrig dom ut med..
Citera
2015-04-21, 18:58
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
För mig låter det som att han blev överraskad av hunden vilket i så fall skulle tyda på att han stod och bara väntade på random kvinna. Schäferhunden var dessutom utbildad skyddshund och skulle kunna gå till angrepp om ägaren gett det kommandot. Han hade tur att ägaren hade bättre omdöme än han själv.

Och genom det omdömet har Umeåborna nu en lösspringande våldtäktman i samhället igen.
Citera
2015-04-21, 19:39
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Det var ett Våldtäktsförsök

Vilka bevis har du för det? Det är många falska anmälningar i Umeå. Jag tror på det först när det har kommit fram tillräckligt med fakta att det är sant. Tyvärr så är det alla dessa falska anmälningar som har gjort att jag blivit tveksam till att alla anmälda våldtäkter är sanna. Orsakerna kan vara att personerna är psykiskt ostabila, ångrar sig dagen efter, vill hämnas m.m.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in