2015-05-03, 22:09
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
EU-migranter är nog det mest PK uttrycket, eller gäller det bara tiggare?

Jo det är väl klart. Även dessa damer och herrar borde väl kunna gå under namnet EU-migranter.
Citera
2015-05-04, 10:26
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Nu vet jag ingenting om de kringresande irländarna som kommer varje år och därför har jag börjat bli nyfiken: Kommer de endast till Sverige eller rör de sig i fler länder? Vilka "verksamheter" bedriver de i andra länder?

Inte ens östeuropa slipper undan.

"A GANG of rogue Irish travellers have sparked an international row after going on a robbery spree in Romania.

While Roma gyspy gangs are regularly accused of scams in Ireland, the shoe was on the other foot when respectable machine hire firms in Eastern Europe were targeted by a dodgy traveller tarmac crew.
Most are members of the same crew, featured in a Sunday World expose, that infamously ripped off homeowners in Italy.
The driveway crew is run by infamous Rathkealer Johnny
‘Bottles’ Sheridan and includes his son Patrick ‘Paperface’ Sheridan.
Also among the group, now operating in Romania and Bulgaria, is in-law ‘Little’ Danny Sheridan, who is married to a daughter of Johnny ‘Bottles’.
Last month, a Romanian company boss hired a private eye to tail the gang after tarmac machinery worth €65,000 went missing from his yard."

http://www.sundayworld.com/news/crimedesk/rathkeale-traveller-gang-accused-of-robbery-spree-in-bulgaria

Samt Australien.

"A LARGE group of Irish nationals living in Australia have been accused of running a roof-fixing scam targeting elderly people.

The country has cancelled the visas of 24 people who are now being held in detention for deportation.
The Australian Department of Immigration and Border Protection (DIBP) today said that the move followed the execution of a search warrant at a caravan park in Hazelmere, in Perth."

http://www.independent.ie/irish-news/twenty-four-irish-to-be-kicked-out-of-australia-over-scam-30930812.html
Citera
2015-05-04, 18:21
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler

"A GANG of rogue Irish travellers have sparked an international row after going on a robbery spree in Romania.

While Roma gyspy gangs are regularly accused of scams in Ireland, the shoe was on the other foot when respectable machine hire firms in Eastern Europe were targeted by a dodgy traveller tarmac crew.
Most are members of the same crew, featured in a Sunday World expose, that infamously ripped off homeowners in Italy.
Also among the group, now operating in Romania and Bulgaria, is in-law ‘Little’ Danny Sheridan, who is married to a daughter of Johnny ‘Bottles’.
Last month, a Romanian company boss hired a private eye to tail the gang after tarmac machinery worth €65,000 went missing from his yard."

http://www.sundayworld.com/news/crimedesk/rathkeale-traveller-gang-accused-of-robbery-spree-in-bulgaria

Samt Australien.

"A LARGE group of Irish nationals living in Australia have been accused of running a roof-fixing scam targeting elderly people.

The country has cancelled the visas of 24 people who are now being held in detention for deportation.
The Australian Department of Immigration and Border Protection (DIBP) today said that the move followed the execution of a search warrant at a caravan park in Hazelmere, in Perth."

http://www.independent.ie/irish-news/twenty-four-irish-to-be-kicked-out-of-australia-over-scam-30930812.html

I Australien är det enklare då det behövs visum för i stort sett alla som kommer och aussierna är inte sedan att dra dom så fort dom får chansen. I öststaterna så borde det vara enklare att bara hyra in ett gäng nassehulliganer som slår sönder på tattarna och deras fordon. Kan väl bara kosta några tusenlappar och en låda fulsprit.
Citera
2015-05-05, 07:46
Medlem
Citat:

Samt Australien.

You must have very sad life indeed, when you spend your time surfing the net looking for and posting articles from Irish newspapers on travellers, but then again Sweden is one of most boring countries on planet so what ever makes you happy I guess I would also suggest the Irish Indo and the Cork Examiner too for articles since you have so much time on your hands Lets see what you find for us
Citera
2015-05-05, 09:39
Medlem
spoilers avatar
"När synskadade Stig Westerdahl, 84, vägrade låta de oseriösa hantverkarna fixa hans tomt stal de 3 000 kronor och rev upp hans stenläggning.
– Man är jävligt omruskad, säger han.

/.../

En engelsktalande man i 30-årsåldern presenterade sig och sa till Stig att hans skorsten höll på att gå sönder och behövde muras om, och att stenplattorna på tomten behövde konserveras.

Stig Westerdahl drog öronen åt sig, berättar han.

Han kände igen tillvägagångs-
sättet. 2009 blev han grundlurad. Då sa han ja när några män erbjöd sig att fixa till hans garageuppfart för 40 000 kronor – ett jobb som slutade på 260 000.

– Då sa mannen att han var med den gången, och att de kunde utföra ett gratis garantiarbete nu.

De kom överens inne i köket. Men snart kom ytterligare en man in i Stigs villa, som gick omkring i hallen och Stigs vardagsrum.

– Han sa att de behövde pengar för materialet, att jag behövde åka med och ta ut kontanter som jag sedan skulle få tillbaka. Då avbröt jag allt och tackade för besöket. Mannen som hade kommit in blev irriterad, han verkade vara en otäck gangstertyp.

Männen åkte därifrån i en skåpbil. En stund senare gick Stig ut i trädgården. Då såg han hur plattläggningen, totalt 20 kvadratmeter, var uppbruten.

– Det måste ha varit en ren hämnd för att jag tackade nej.

Senare upptäckte han att plånboken var länsad på 3 000 kronor."

http://www.mitti.se/synskadad-fick-tomten-skovlad/
Citera
2015-05-05, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankie16
Men tattare är dom väl? Eller resande som det heter nu förtiden!
Asfaltsläggarna ser i allmänhet ut att vara väldigt irländska (rödhåriga och vitbleka) men från en väldigt specifik subkultur där man kuskar runt i husvagnar och ser ut som i Jersey Shore.

Bör dessutom tilläggas att asfaltsläggarna är långt ifrån fattiga (till skillnad från Rumänska romer/zigenare). Range Rovers och Land Rovers spända framför toppmoderna husvagnar.
Citera
2015-05-05, 11:10
Medlem
spoilers avatar
"Med våren kommer de så kallade irländska asfaltläggarna och erbjuder sina tjänster. I år har de bitvis ändrat sitt tillvägagångssätt. Nu lurar de äldre att byta tak. 78-åriga Anita Hellström i Sävedalen är en. Hon fick faktura innan utfört arbete. Dessutom skulle den betalas på en gång, och de var mycket hjälpsamma och körde henne direkt till banken.

– Två gubbar var uppe på mitt tak, utan lov. Och så kom de ner och visade mig en trasig tegelpanna. Det skulle ta fem till sex minuter att byta ut pannan, men sedan vidgade det sig och de började riva upp reglar och sa att det var så dåligt att du inte kan bo här om du inte byter tak, säger Anita Hellström.

Anita betalade över 120 000 kr till ett engelskt konto, även om fakturan var från ett svenskt företag i Angered. Inte långt ifrån Anitas hus blev en man i 70-års åldern av med en halv miljon på ungefär samma sätt.

/.../

Sammanlagt skulle Anita få betala minst 300 000 kronor för byte av takläkt och papp. Arbetet inkluderade inte nya takpannor. Ett jobb som normalt kostar 120 000 kronor, och då med nya takpannor.

När Anita fick en andra faktura för baksidan av huset, på samma summa som den första med samma datum dessutom reagerade hon och polisanmälde.

– Nu får det vara nog. Det här är lurendrejeri tänkte jag, säger Anita Hellström.

Anita Hellström både skäms och känner sig dum efter att ha blivit lurad på det här sättet, men hon väljer att ställa upp på intervju då hon tycker det är ruskigt att äldre utnyttjas på det här sättet och hoppas att det kan hindra att fler blir lurade.

– Jag fick ingenting. Några rengjorda tegelpannor som jag inte vet vad jag skall göra med."

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/lurad-av-kringresande-hantverkare
Citera
2015-05-05, 14:07
Medlem
Citat:
"Med våren kommer de så kallade irländska asfaltläggarna och erbjuder sina tjänster. I år har de bitvis ändrat sitt tillvägagångssätt. Nu lurar de äldre att byta tak. 78-åriga Anita Hellström i Sävedalen är en. Hon fick faktura innan utfört arbete. Dessutom skulle den betalas på en gång, och de var mycket hjälpsamma och körde henne direkt till banken.

– Två gubbar var uppe på mitt tak, utan lov. Och så kom de ner och visade mig en trasig tegelpanna. Det skulle ta fem till sex minuter att byta ut pannan, men sedan vidgade det sig och de började riva upp reglar och sa att det var så dåligt att du inte kan bo här om du inte byter tak, säger Anita Hellström.

Anita betalade över 120 000 kr till ett engelskt konto, även om fakturan var från ett svenskt företag i Angered. Inte långt ifrån Anitas hus blev en man i 70-års åldern av med en halv miljon på ungefär samma sätt.

/.../

Sammanlagt skulle Anita få betala minst 300 000 kronor för byte av takläkt och papp. Arbetet inkluderade inte nya takpannor. Ett jobb som normalt kostar 120 000 kronor, och då med nya takpannor.

När Anita fick en andra faktura för baksidan av huset, på samma summa som den första med samma datum dessutom reagerade hon och polisanmälde.

– Nu får det vara nog. Det här är lurendrejeri tänkte jag, säger Anita Hellström.

Anita Hellström både skäms och känner sig dum efter att ha blivit lurad på det här sättet, men hon väljer att ställa upp på intervju då hon tycker det är ruskigt att äldre utnyttjas på det här sättet och hoppas att det kan hindra att fler blir lurade.

– Jag fick ingenting. Några rengjorda tegelpannor som jag inte vet vad jag skall göra med."

Det gör hon rätt i, att skämmas, finns ingen ursäkt för att låta dessa kriminella ens komma in på tomten, fattar inte hur korkad man kan vara, hon måste väl för tusan ha läst tidningarna och hört på nyheterna de senaste 3-4 åren?
Citera
2015-05-05, 18:17
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Det gör hon rätt i, att skämmas, finns ingen ursäkt för att låta dessa kriminella ens komma in på tomten, fattar inte hur korkad man kan vara, hon måste väl för tusan ha läst tidningarna och hört på nyheterna de senaste 3-4 åren?

Det är det som är det märkliga! Man lägger ut 120 tusen utan att blinka? Hur många har man då till övers? Jag skulle inte ens lägga ut 1200 kronor utan att kolla lite extra. Märkligt! Lätturad? Nja, inte med dom summorna. Fuffens? Vet inte, men in min värld så betalar man inte över hundra K bara så där.
Citera
2015-05-05, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Det kryllar av pikeys i Storbritannien. De snor bilar, lurar äldre, tigger, gör oseriösa byggjobb och trädgårdsjobb utan att fråga. Riktigt slödder från Irland tror jag. Deras snack låter som en blandning av engelska, irländska och något annat. Har aldrig stött på dessa i Sverige.

Sa sant, besokte Aberdeen haromveckan, i industriomradet Altens kryllar de av dem, vissa foretag blockar sina parkeringsplatser under nattetid med containers sa de inte kan ta sig in och besitta parkeringsplatsen, horde ocksa fran kollegor att enligt lag kan de besitta parkeringsplatsen / annan plats under tva (2) veckor utan att Polis / annan instans kan gora nagot.
Citera
2015-05-05, 23:16
Medlem
Citat:

/.../

Men herregud, dessa pensionärer gör ju inget annat än att titta på nyheterna och läsa tidningen, hur fan kan de gå på detta
Citera
2015-05-06, 03:45
Medlem
killawifes avatar
Dessa människor lever och frodas på dumma och rädda människor som inte kan säga ifrån. Tyvärr finns det många, många sådana människor i detta land så vi blir inte av med dom i första taget.

Och det är inte rätt att kalla dem för "Eu-migranter" då de inte migrerar nånstans. Bedragare är en bättre term.

Det finns förklarat tidigare i tråden vart de har sitt ursprung och så. googla annars på "pikeys" så dyker det upp en miljard träffar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in