2015-04-27, 20:55
Medlem
spoilers avatar
"Det var vid 11.30-tiden på måndagen som polisen larmades till en adress i Vimanshäll. En äldre man hade i fredags fått besök av hantverkare som erbjöd sig att utföra arbeten på mannens tak. Mannen ska ha avböjt. På måndagen kom hantverkarna tillbaka till fastigheten och började arbeta på taket.

– De började riva loss taket. Den äldre mannen hade dock inte skrivit på något avtal, säger polisens utredningsbefäl Robert Aldén.

De tre hantverkarna hämtades in till förhör och förhördes om misstänkt skadegörelse på taket."

http://corren.se/nyheter/linkoping/hantverkare-i-forhor-om-skadegorelse-7989361.aspx
Citera
2015-04-27, 21:12
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Det var vid 11.30-tiden på måndagen som polisen larmades till en adress i Vimanshäll. En äldre man hade i fredags fått besök av hantverkare som erbjöd sig att utföra arbeten på mannens tak. Mannen ska ha avböjt. På måndagen kom hantverkarna tillbaka till fastigheten och började arbeta på taket.

– De började riva loss taket. Den äldre mannen hade dock inte skrivit på något avtal, säger polisens utredningsbefäl Robert Aldén.

De tre hantverkarna hämtades in till förhör och förhördes om misstänkt skadegörelse på taket."

http://corren.se/nyheter/linkoping/hantverkare-i-forhor-om-skadegorelse-7989361.aspx

Och vad blir påföljden för detta vidriga tilltag? Ingenting förmodligen, ty dessa kriminella undermänniskor skulle inte göra något som de hamnar i buren för när de är så duktiga på stölder och bedrägerier.
Citera
2015-04-27, 23:05
Medlem
Nu vet jag ingenting om de kringresande irländarna som kommer varje år och därför har jag börjat bli nyfiken: Kommer de endast till Sverige eller rör de sig i fler länder? Vilka "verksamheter" bedriver de i andra länder?
Citera
2015-04-28, 07:07
Medlem
ratboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Nu vet jag ingenting om de kringresande irländarna som kommer varje år och därför har jag börjat bli nyfiken: Kommer de endast till Sverige eller rör de sig i fler länder? Vilka "verksamheter" bedriver de i andra länder?

Rör sig i hela Europa och Amerika. Samma skit där men mer fusk asfaltering där har jag en känsla av. Finns ett par fina Facebook profiler att följa om man kollar ett par sidor bakåt.
Citera
2015-04-28, 19:19
Medlem
Nu finns de även i Dalsland, i fucking Åmål och därikring.

https://www.facebook.com/Polisen.Dalsland?fref=nf
Citera
2015-05-02, 16:37
Medlem
http://www.unt.se/start/campare-botfalldes-3708553.aspx
polisen i uppsala har äntligen börjat agera. Nu har dom bötfällt ett tiotal "campare" som det så fint står i UNT eftersom det är en tidning som vurmar för alla "fattiga" och "utsatta" som tiggare och irländska asfaltsläggare.
Citera
2015-05-02, 16:45
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
http://www.unt.se/start/campare-botfalldes-3708553.aspx
polisen i uppsala har äntligen börjat agera. Nu har dom bötfällt ett tiotal "campare" som det så fint står i UNT eftersom det är en tidning som vurmar för alla "fattiga" och "utsatta" som tiggare och irländska asfaltsläggare.

Efter de kördes bort från KAP så slog de ju upp läger i fyrislund men efter 2-3 dar så blev de borthysta även därifrån.. så nog agerar polisen i Uppsala mot "irländska asfaltsläggare".

Men huruvida det var sådana i Librobäck? Tja.. på den platsen skulle i alla fall inte alla de som tidigare var vid kap eller fyrislund fått plats.

Sen att unt användar ordet campare?
Frågan är vad fan de ska skriva? Vi saknar ju i princip helt ett ord för dem.. politiskt korrekt eller ej.
Senast redigerad av Cognitive Dissident 2015-05-02 kl. 16:52.
Citera
2015-05-02, 17:14
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Efter de kördes bort från KAP så slog de ju upp läger i fyrislund men efter 2-3 dar så blev de borthysta även därifrån.. så nog agerar polisen i Uppsala mot "irländska asfaltsläggare".

Men huruvida det var sådana i Librobäck? Tja.. på den platsen skulle i alla fall inte alla de som tidigare var vid kap eller fyrislund fått plats.

Sen att unt användar ordet campare?
Frågan är vad fan de ska skriva? Vi saknar ju i princip helt ett ord för dem.. politiskt korrekt eller ej.

Jag är av den uppfattningen att man ska kalla saker och ting vid sina rätta namn så för mig är det tattarpack och slödder!
Citera
2015-05-02, 17:31
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Jag är av den uppfattningen att man ska kalla saker och ting vid sina rätta namn så för mig är det tattarpack och slödder!

Men dom är ju inte tattare. Och slödder är beskriver ju antagligen inte vad du vill utan är en rätt generell term.
Inte heller skulle det fungera bra i mer officiella sammanhang att beskriva en grupp människor med ordet slödder.
Citera
2015-05-03, 18:44
Medlem
Lawlines avatar
http://www.vk.se/1440271/krattande-man-attackerad

Citat:
Polisen uppger att mannen var ute och krattade när han såg två bilar med husvagnar som ställt sig på hans tomt.

När han frågade om de kunde flytta på sig blev han attackerad av en kvinna och en pojke.

Är detta möjligen ett zigenarpack eller motsvarande? Tänkte direkt på dessa irländare som ockuperar tomter med sina husvagnar. Kanske kan vara några av dessa som erbjuder slipning till hutlösa priser. Det har förekommit i området tidigare. Att han blev attackerad av en kvinna och barn säger att det inte var svenskar i alla fall. Någon som vet mer?
Citera
2015-05-03, 20:18
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Men dom är ju inte tattare. Och slödder är beskriver ju antagligen inte vad du vill utan är en rätt generell term.
Inte heller skulle det fungera bra i mer officiella sammanhang att beskriva en grupp människor med ordet slödder.

Men tattare är dom väl? Eller resande som det heter nu förtiden!
Citera
2015-05-03, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankie16
Men tattare är dom väl? Eller resande som det heter nu förtiden!

EU-migranter är nog det mest PK uttrycket, eller gäller det bara tiggare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in