Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Samma sorts människor som jobbar på Radiotjänst. Självdestruktiva typer. De som jobbar på Radiotjänst har dock gjort sig förtjänta av allt skäll de får.
Självdestruktiva? Varför skulle de vara självdestruktiva? Jag menar, de mäter ut tillgångar hos individer som inte kan göra rätt för sig. Det förefaller inte vara självdestruktivt. Du har nog lite problem med grundläggande svenska.
För mycket trash-TV?
Kronofogdemyndigheten är ett nödvändigt ont. Själv har jag tvingats skicka fogden på individer som inte har betalt som de ska enligt avtal efter att de inte visat något som helst intresse av att lösa problemet i någorlunda samförstånd. Dessbättre vill de flesta göra rätt för sig och de allra flesta blir skitskraja av risken att få en betalningsanmärkning (vilket egentligen inte har med fogden att göra, det är inkassobranschen som har hittat på det ofoget). När man läser lagen och regelverket runt omkring så inser man dock rätt snabbt att de som inte vill göra rätt för sig kan komma undan rätt så lätt om de bara gör på rätt sätt...
Således verkar det helt rätt med att ha jurister, ekonomer och socionomer inom Kronofogdemyndigheten. Dessa individer är säkerligen vare sig självdestruktiva eller något annat. De utgör nog ett tvärsnitt av befolkningen i sina värderingar.
Sen förstår jag inte varför Radiotjänsts folk skulle förtjäna allt skäll de får. Skjuter du brevbäraren om du får ett negativt besked från socialen om att du inte får ut mer socialbidrag pga svartjobb? Delar man inte uppfattningen om finansieringen av public service så får man utnyttja sin demokratiska rätt att försöka ändra på det. Att älta och gnälla tillför INGET och är, delvis med ditt eget ordval, endast destruktivt. Självdestruktivt är det däremot när man kommer med omotiverad kritik och där okunskapen lyser igenom så till den grad att man gör bort sig själv.