Citat:
Ursprungligen postat av
Bbobi
Det är ett prisvärt abonemang tycker jag.
Ringer du sällan med mobilen är nog tele2 bättre. 5gb 99kr/mån och 69öre min/sms.
Ja, jag kör taxi. Har gjort det i X antal år nu.
Jag kommer inte köra mycket längre till. Ska börja plugga. Annars har jag inget emot yrket så. Det är ett bra yrke för den som behöver jobb men inget att fastna i. Jag är annars ung och utan barn så jag har klarat mig bra på mina 36-40h/v. På senare tid har jag inte orkat med dötiden lika bra. Men det beror även på att jag har en del ledproblem och då känner jag mig rätt frustrerad av att sitta och bli dålig i en bil om jag inte tjänar något. Annars joggar jag 4 gånger i veckan och lite styrka hemma med vikter. Men sitter jag still på det monotona sättet man gör i en bil får jag ont.
ännu bättre.
som sagt jag ringer inget eller får samtal.
idag har jag kontantkort.
Då får de bli tele2 5GB. Men det är 5gb förbrukat per månad?
Jag kommer använda sygic navigation. Men vänta nu lite, det ser ut som sygic funkar offline.
(sygic är gps-app till telefonen)
Då behöver jag inte inte köpa abenomang om det är så...

För de känns lite surt att betala för abonemang bara för att köra taxi. Liksom man vill ju inte behöva betala för att jobba. Utrustning vill man ska ingå.
Jag köpte denna:
http://www.24.se/hem-fritid/biltillbehor/bilhallare/bilhallare-till-smartphone-med-sugpropp?externalsearch=1
Vad har du för hållare till din telefon?
Sätter du på rutan eller på instrumentbrädan?
Garantilön = 107kr/h.
107 x 8 x 20 = 17120 kr minus 30% skatt = 12 000kr.
Så det betyder att jag alltid minst kommer få 12 000 kr varje månad?
Men innebär det att att jag kommer tjäna mer? Förstår inte rikitgt. Hur kan jag tjäna mer isåfall?
(Det är enbart färdtjänst jag ska köra, i Skåne)
Färdtjänst får man körningar hela tiden (sa han) Tror dem bygger på varandra.
Men du höll på för du gillade yrket?
jag menar, du kan få jobb där du får ut 20-25 000 kr skattade....
Varför väljer du inte dessa jobb istället?