2015-05-05, 12:43
Bannlyst
"alla kvinnor är potentiella våldtäktskvinnor". Det är det påståendet som gör kvinnor mest rasande av allt. Kvinnor som aldrig skulle drömma om att våldta blir djupt förolämpade och vänder sig i vrede från debatten. Det ger en föreställning om att det är männen som hittat på detta uttryck för att sätta dit alla kvinnor. alla kvinnor är potentiella våldtäktskvinnor.

jag vill påstå att det inte alls är män som grupp som påstår detta. jag vill påstå att det är den allmänna moralen som myntat detta uttryck, en moral som också de oskyldiga kvinnorna ansluter sig till om de tänker efter. Det är män som mest hårdnackat som sätter sig upp mot detta påstående och i handling visar att de inte tror att alla kvinnor är potentiella våldtäktskvinnor.

Det är män som lämnar sina barn till förskollärarinnan, osv. trots att förskollärarinnan kan vara en pedofil och våldtäktskvinna. Det syns inte utanpå en kvinna om hon är en våldtäktskvinna. Därför menar jag att det är den samhälleliga moralen som säger: alla kvinnor är potentiella våldtäktskvinnor.

Den människa som påstår att kvinnor inte våldtar, att kvinnor inte är pedofiler, att kvinnor vill barns bästa, det är den människan som påstår att alla kvinnor är potentiella våldtäktskvinnor.

Frågeställning: håller ni med? alla kvinnor är potentiella våldtäktskvinnor
Senast redigerad av flashdownssyndrom 2015-05-05 kl. 12:48.
Citera
2015-05-05, 13:27
Bannlyst
Texten är en omarbetad version av en klassisk text av Maria-Pia Boëthius där hon påstår att alla män är potentiella våldtäktsmän.

Notera att meningen "alla kvinnor är potentiella våldtäktskvinnor" ("alla män är potentiella våldtäktsmän") upprepas många gånger i texten som ett retoriskt grepp för att uppnå maximal provokation.

Notera även att samhället ofta förnekar att kvinnor kan vara våldtäktskvinnor och pedofiler, och att samhället ofta stödjer dessa kvinnor då samhället utgår från att de är oskyldiga. Därmed är logiken bakom resonemanget som leder till slutsatsen att alla kvinnor är potentiella våldtäktskvinnor närmast identiskt med Maria-Pia Boëthius resonemang att alla män är potentiella våldtäktsmän.
Senast redigerad av flashdownssyndrom 2015-05-05 kl. 13:30.
Citera
2015-05-05, 13:36
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
"alla kvinnor är potentiella våldtäktskvinnor". Det är det påståendet som gör kvinnor mest rasande av allt. Kvinnor som aldrig skulle drömma om att våldta blir djupt förolämpade och vänder sig i vrede från debatten. Det ger en föreställning om att det är männen som hittat på detta uttryck för att sätta dit alla kvinnor. alla kvinnor är potentiella våldtäktskvinnor.

jag vill påstå att det inte alls är män som grupp som påstår detta. jag vill påstå att det är den allmänna moralen som myntat detta uttryck, en moral som också de oskyldiga kvinnorna ansluter sig till om de tänker efter. Det är män som mest hårdnackat som sätter sig upp mot detta påstående och i handling visar att de inte tror att alla kvinnor är potentiella våldtäktskvinnor.

Det är män som lämnar sina barn till förskollärarinnan, osv. trots att förskollärarinnan kan vara en pedofil och våldtäktskvinna. Det syns inte utanpå en kvinna om hon är en våldtäktskvinna. Därför menar jag att det är den samhälleliga moralen som säger: alla kvinnor är potentiella våldtäktskvinnor.

Den människa som påstår att kvinnor inte våldtar, att kvinnor inte är pedofiler, att kvinnor vill barns bästa, det är den människan som påstår att alla kvinnor är potentiella våldtäktskvinnor.

Frågeställning: håller ni med? alla kvinnor är potentiella våldtäktskvinnor

Självfallet måste man hålla med. Har en kvinna våldtagit eller utövat pedofili är övriga potentionella Våldtäktskvinnor. Samma logik som mot män.
Jämlikt, därmed bra. Eller hur feminister?
Citera
2015-05-05, 13:37
Medlem
Var har du ditt statistiska empiriska underlag?

var är alla polisrapporter från män som anmäler kvinnor för våldtäkt?
Var är alla sjukhusundersöknignar av män som blivit brutalt tvingade till sex dvs våldtagna och där mannen säger att det var hans fru, flickvän, tjejkompis, främmande kvinna i parken som gjorde det?
Var är alla manliga berättelser från krig, katastrofer etc. som handlar om att han blivit brutalt våldtagen av kvinnor…?

Om du inte har detta underlag…vad är då din vändning av texten värt tycker du?
Citera
2015-05-05, 13:44
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter

Var är alla sjukhusundersöknignar av män som blivit brutalt tvingade till sex dvs våldtagna och där mannen säger att det var hans fru, flickvän, tjejkompis, främmande kvinna i parken som gjorde det?
Var är alla manliga berättelser från krig, katastrofer etc. som handlar om att han blivit brutalt våldtagen av kvinnor…?

Statistiska underlag säg att 10 av 1000 män våldtar och att 1 av 1000 kvinnor våldtar.

det är 1 % vs 0.1 % Det är ganska små grupper i vilket fall som helst.

Självfallet är det ganska vettigt att påstå att alla kvinnor och potentiella våldtäktskvinnor.
Citera
2015-05-05, 13:53
Bannlyst
Citat:

Det finns mängder av data. Pedofili t.ex. är ganska vanligt bland kvinnor och det var också det exempel jag gav. Du bortser från mitt exempel och begår därmed exakt det fel som Maria-Pia Boëthius anklagar män för. Du förnekar eller bortser från att det finns kvinnliga pedofiler. Alltså så är det du som anser att alla kvinnor är potentiella våldtäktskvinnor (det är inte min slutsats utan den slutsats som maria-Pia Boëthius metod ger).
Citera
2015-05-05, 14:04
Medlem
Citat:

Kan en människa ljuga för att uppnå något för egen del, som samtidigt är till gagn för staten eller en politisk idé enligt dig? Ibland undrar jag hur sådana som du fungerar. I din värld verkar staten och det samlade demokratiska samhällets påtvingade värderingar och "sanningar" stå över alla människors livserfarenheter och kunskaper. Ingen enda politiker ljuger i din värld. All forskning är fakta, alla berättelser från politiskt styrda massmedier är sanning. Känner du till begreppet propaganda?
Citera
2015-05-05, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Det finns mängder av data. Pedofili t.ex. är ganska vanligt bland kvinnor och det var också det exempel jag gav. Du bortser från mitt exempel och begår därmed exakt det fel som Maria-Pia Boëthius anklagar män för. Du förnekar eller bortser från att det finns kvinnliga pedofiler. Alltså så är det du som anser att alla kvinnor är potentiella våldtäktskvinnor (det är inte min slutsats utan den slutsats som maria-Pia Boëthius metod ger).

Jasså det finns det?…jag upprepar var har du din källa på all denna data? denna mängd polisanmälningar från män som blivit våldtagen av en eller flera kvinnor?

Pedofili är en egen brottsrubricering.
Och jag tror heller inte barn generellt lever under ett hårt förtryck från hotande pedofiler i samhället, eller samhällets syn på deras skuld i saken?
Vilket är vad "alla män är potentiella pedofiler" sloganen skulle handla om, om den skulle vara en korrekt parafras.
Är inga som anklagar barn för att de blivit utsatta för en pedofil..
varför följde du med honom hem? Är du dum eller? Fattar du väl att hen skulle utnyttja situationen!
Varför hade du en liten klänning/ lilla sjömanskostymen på dig? med volanger på????? Din kokade skitunge…lilla minihora.
etc. Liksom inte ett existerande problemvärld för småbarn inte ens småbarnen med snippa har ännu
tvingats in i detta hörn. Det kommer sen.
Senast redigerad av ScottWalter 2015-05-05 kl. 14:17.
Citera
2015-05-05, 14:12
Medlem
Citat:
På tal om det så kan du ju bifoga det där empiriska vetenskapliga underlaget för patriarkatets existens.
Citera
2015-05-05, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cygnus-X
På tal om det så kan du ju bifoga det där empiriska vetenskapliga underlaget för patriarkatets existens.

Enkelt kära du…

Kolla alla världens länder och deras representation av kvinnor på samhällsbärande poster…inom det politisk styrande skiktet, inom religion, inom andra viktiga samhällsbärande och samhällsstyrande institutuioner..om du finner en överväldigande manlig dominans, så har du patriarkat.

haha ni är för söta.
Citera
2015-05-05, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Kan en människa ljuga för att uppnå något för egen del, som samtidigt är till gagn för staten eller en politisk idé enligt dig? Ibland undrar jag hur sådana som du fungerar. I din värld verkar staten och det samlade demokratiska samhällets påtvingade värderingar och "sanningar" stå över alla människors livserfarenheter och kunskaper. Ingen enda politiker ljuger i din värld. All forskning är fakta, alla berättelser från politiskt styrda massmedier är sanning. Känner du till begreppet propaganda?

Du menar seriöst att var 5:e kvinna i världen skulle blåljuga om våldtäkt? och ha gjort så aktivt i ca 2000 år?
Och att staten i form av polis, sjukvård, rättsystem skulel vara med på noterna i detta ljug?

öhh ?? är mitt svar...
Citera
2015-05-05, 14:20
Bannlyst
Citat:
Jasså det finns det?…jag upprepar var har du din källa på all denna data? denna mängd polisanmälningar från män som blivit våldtagen av en eller flera kvinnor?

Pedofili är en egen brottsrubricering.
Och jag tror heller inte barn generellt lever under ett hårt förtryck från hotande pedofiler i samhället, eller samhällets syn på deras skuld i saken?
Vilket är vad "alla män är potentiella pedofiler" sloganen skulle handla om, om den skulle vara en korrekt parafras.
Är inga som anklagar barn för att de blivit utsatta för en pedofil..
varför följde du med honom hem? Är du dum eller? Fattar du väl att hen skulle utnyttja situationen!
Varför hade du en liten klänning på dig? med volanger på????? Din kokade skitunge…lilla minihora.
etc. Liksom inte ett existerande problemvärld för småbarn inte ens småbarnen med snippa har ännu
tvingats in i detta hörn. Det kommer sen.
Som sagt var du förnekar förekomsten av kvinnliga våldtäktsmän och pedofiler. Läs BRÅ så ser du att dessa finns. Hur vanligt det är har lite med saken att göra. Det faktum att det förekommer gör att alla kvinnor är potentiella våldtäktskvinnor. En man kan ju inte veta vem som är en våldtäktskvinna.

Nej, ingen anklagar barn, däremot så beskyddar samhället kvinnliga pedofiler på samma sätt som samhället skyddar manliga våldtäktsmän. Men en kvinna kan ju inte vara pedofil, kvinnor älskar ju barn, till skillnad från män ... Men en kvinna kan ju inte våldta en man, kvinnor är svaga och män är starka, män är kåta och kvinnor är passiva ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in