Citat:
Ursprungligen postat av
ZuparN
Jag och du har avtalat om att återkomma till varandra den första september 2015.
Tråkigt att du vill lämna. Måste medge att det blir intressantare att läsa tråden när det finns perspektiv.
Ett förtydligande, jag syftade inte på det syriska folket - utan på de som läser och skriver i denna tråd.
Citat:
Jag och du har avtalat om att återkomma till varandra den första september 2015.
Nej, vi måste ta 1 december. Detta eftersom sommarsäsongen i Syrien är längre än i Europa, den sträcker sig över september och oktober och i vissa fall även november. Sommarens hårda arbete brukar vanligen få sina riktiga resultat under hösten. Det är då man kan se fiendens riktiga styrka och svagheter efter en sommar av intensiva strider och då gå all-out under hösten.
Det var därför rebellerna förra året hade sina riktigt stora segrar under hösten. Både Tal al Harah, Quneitra, Nawa och Sheikh Miskin samt Wadi Deif var sådana segrar.
Citat:
Tråkigt att du vill lämna. Måste medge att det blir intressantare att läsa tråden när det finns perspektiv.
Detta forumet är helt värdelöst. Hade IS stenat någon person till döds i öknen så hade folk skrivit 5 sidor om detta här, men riktiga militära händelser såsom Idlib offensiven nämns knappt.
Jag kommer ihåg att folk skrattade åt mig förr i tiden här på forumet. Dem skrattade åt mig när jag skrev djupa militära analyser om rebellerna, om hur dem gick in i Aleppo och Damaskus där regimen var som starkast för att försvaga regimen där dem var som starkast trots att dem hade lidit extremt stora förluster. Jag skrev att detta var deras plan för att försvaga hjärtat av regimen vilket är Aleppo och Damaskus och möjliggöra erövrandet av andra provinser och resten av Syrien. Vissa skrattade.
Dem tyckte jag skrev militärt nonsens och trodde det var ett skämt. Dem skrattade och trodde att jag skämtade.
Idag i Aleppo ser vi att dem närliggande 2 provinserna helt till 100 % nu snart är utanför Assads kontroll. Raqqa till IS och Idlib till rebellerna. Detta hade givetvis aldrig hänt om inte rebellerna slagit till i Aleppo i hjärtat av regimen.
Och i Damaskus ser vi hur man systematiskt tar över hela Daraa och Quneitra, något som aldrig varit möjligt om man inte gått in i Damaskus...
Men detta forumet är inte seriöst, så det finns ingen anledning att lägga tid här, jag ville att folk ska åtminstone veta om att Idlib offensiven sker och nu har jag klargjort detta...
Citat:
Ett förtydligande, jag syftade inte på det syriska folket - utan på de som läser och skriver i denna tråd.
Okej, då förstår jag. Själv tycker jag att majoriteten som skriver här med några undantag, är fullständigt retarderade idioter, därav den totala irrelevansen.