2015-05-01, 23:56
Medlem
Nostradamus1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Men hallå, sex i nån form mellan regissören och den kvinnliga huvudrollsinnehavaren är en enormt gammal god sanning. Så har det alltid varit i såväl internationell som svensk film/teater.

Vad är nytt? Kanske att Facebook blev inblandat. I övrigt är svenska familjers helghandling lika sensationell.

Moralpaniken står som vanligt kvällsblask som Expressen för. Samma blask som levat på kärlekshistorier mellan regissörer och skådespelare genom decennier. Horbocken Ingmar Bergman har dom bara törs hinta om, men mer tydligt om Vilgot Sjöman , Jörn Donner, Roberto Rosellini, Flinck och den där märkliga typen som gjorde film om 60-talsrevolutionärerna...

Klockrent!!
Hon har väl inte synts till i media och för att inte bli helt bortglömd så var hon tvungen att gå ut i pressen och sedan får hon typ hundratusen likes på facebook av fittstimmet.
Citera
2015-05-02, 07:35
Medlem
Hund-Cirkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
OM det nu är Erik, så råkar du faktiskt, av det jag har hört, ha rätt.
Jag har snackat med honom flera ggr.

Han råkade hamna med i det stora Svenska HYCKLERI-racet.

Det är inget tvivel om att det är Erik L, jag har fått veta från olika personer. Dessutom är jag inte ett dugg förvånad över att det är just han som skrivit det.

Citat:

Jag vidhåller dock fortfarande, att reaktionerna på detta är bortom allt förstånd.
Ala masspsykos.
Visst är reaktionerna lite väl starka och många. Den drabbande, Josefin Ljungman, har ju många kollegor och känner halva skådespelarSverige. Men när folk fått veta vem det är har det blåst över rätt fort.

Citat:

Jag skulle själv, i min absolut fullaste stund, kunnat skriva något liknande.

Det är faktiskt olagligt att sextrakassera människor på det där sättet. Oavsett om du är full eller inte. Det bekvämt att skylla på alkoholen.
Förmodligen kommer det en gemensam polisanmälan på posten. Det finns tydligen fler drabbande.
Senast redigerad av Hund-Cirkus 2015-05-02 kl. 07:39.
Citera
2015-05-02, 10:34
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hund-Cirkus
Det är inget tvivel om att det är Erik L, jag har fått veta från olika personer. Dessutom är jag inte ett dugg förvånad över att det är just han som skrivit det.

Visst är reaktionerna lite väl starka och många. Den drabbande, Josefin Ljungman, har ju många kollegor och känner halva skådespelarSverige. Men när folk fått veta vem det är har det blåst över rätt fort.

Det är faktiskt olagligt att sextrakassera människor på det där sättet. Oavsett om du är full eller inte. Det bekvämt att skylla på alkoholen.
Förmodligen kommer det en gemensam polisanmälan på posten. Det finns tydligen fler drabbande.

Olagligt?

Förklara gärna hur.

Edit: att sextrakasserier är olagliga fattar jag - med det där? Kom igen.
Citera
2015-05-02, 12:35
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
Olagligt?

Förklara gärna hur.

Edit: att sextrakasserier är olagliga fattar jag - med det där? Kom igen.
Nu är inte snubben i fråga normalt funtad men en vettig person förstår när deras inviter är ovälkomna varpå ens flirtande går över till sexuella trakasserier om man fortsätter i den stilen.
Citera
2015-05-03, 11:57
Bannlyst
Snacka om att utnyttja sin maktposition. En gris av hög rang.
Citera
2015-05-03, 17:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Vem det var som sög, eller inte kanske vi kan lämna därhän. Jag trodde på det som skrivits på andra håll, vilket var fel.

Håller med.

Citat:
Däremot har jag svårt att förstå varför det har någon betydelse om man använder en löspenis eller inte. Man har uppenbarligen lagt ner arbete på att tillverka den, eftersom så många tror att scenen handlar om explicit kuksugning.

Vet faktiskt inte om det är så många som tror att det rör sig om en äkta penis. Några i tråden har gett uttryck för det, men tror faktiskt att de utgör en väldigt liten minoritet bland folk i stort. Jag tycker knappast man kan beskylla skådespelerskan för detta dock. Det är inte skådespelaren som beslutar hur olika scener ska gestaltas.

Citat:
Då undrar jag varför skådespelarna inte lika gärna kan göra det på riktigt? För min del är det som är viktigt hur det ser ut. Jag tycker själv att det ser äkta ut. Vad menar man då att publiken ska tro? Vill man att publiken ska bli lite chockad - hon suger faktisk kuk, eller vill man att publiken ska vara så sansad att man förstår att det hela är fake?

En anledning till att inte göra det på riktigt kan ju vara att man inte vill. Skådespelerskan kanske inte ville suga av Bill Skarsgård. Eller att han inte ville bli avsugen. Troligast dock att manusförfattaren överhuvudtaget inte hade en tanke på att en äkta avsugning skulle ske i filmen. Onödigt att lägga den pressen på de deltagande parterna.

Jag personligen inte sett det som som ett problem om det faktiskt hade rört sig om en riktig avsugning. Så länge som alla parter tycker det känns ok så är väl det bra för alla.

Citat:
I slutändan framstår man hur som helst som lite snaskig, när man framställer denna scen , som filmen kunde ha klarat sig lika bra utan. När det gäller aktörerna får man väl konstatera att vissa ställer upp på sådana här scener. Andra gör det förmodligen inte. Det kan inte vara så roligt för Josefine Ljungman att bli utsatt för skvaller om att hon sugit kuk på film, när det i själva verket var en plastkuk, och det inte ens var hon som sög den. För henne hade det förmodligen varit bättre om hon hållit sig ifrån den här produktionen.

Tala för dig själv. Om du tycker att hon på grund av scenen framstår som "lite snaskig" så får det stå för dig.

Jag tror inte att Josefine Ljungman farit illa av att hon varit med i en film där en annan kvinnlig skådespelerska ger en avsugning. Inte heller tror jag Bill Skarsgård farit illa. Det är hur som helst vuxna människor som kan fatta egna beslut. De har båda fått läsa igenom manuset och haft möjlighet att ta ställning till om de vill vara med i filmen eller inte.

Du ger uttryck för en unken kvinnosyn.
Citera
2015-05-03, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hund-Cirkus

Ja lycka till med den polisanmälan, säger jag bara.
Hon har säkert men för livet.
Citera
2015-05-03, 20:19
Medlem
Citat:
Ja lycka till med den polisanmälan, säger jag bara.
Hon har säkert men för livet.

det handlade väl inte om men för livet här utan om ett jävla sätt att bete sig på.
och hon outade inte ens regissören för hon ville lyfta vad hon såg som ett problem i branschen, inte peka ut en enskild person.
det är det fb som har gjort. efter sedvanligt detektivarbete.
Citera
2015-05-04, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
det handlade väl inte om men för livet här utan om ett jävla sätt att bete sig på.
och hon outade inte ens regissören för hon ville lyfta vad hon såg som ett problem i branschen, inte peka ut en enskild person.
det är det fb som har gjort. efter sedvanligt detektivarbete.

Att han skulle bli outad borde man ju dock fatta (om man har alla hästar hemma).
Tror iofs inte hon bryr sig ett skit om detta.

Här ska en "äcklig" man grillas. Och "likes" ska inhåvas.
Och alla ska, från distans, peka, tycka och spy galla.
Och det ska ryggdunkas. Fram och tillbaka.
Ingen rast och ro här inte.

Sen tillbaka till fredagstacos och Let's Dance.
Citera
2015-05-04, 05:32
Medlem
klyktattares avatar
Det roliga är ju att skådespelerskor alltid har horat ut sig till regissörer. Den här killens enda brott är att ha varit osmidig med närmandet samt att han missat att han har för låg status för att komma undan med det. En statuspersonlighet behöver inte komma med såna plumpa närmanden utan det sköter skådespelerskan helt själv på egen hand. Helena Bergström, Pernilla August, Marie Robertson, Liv Ullman etc, etc, etc... Utomlands samma sak.
Citera
2015-05-04, 08:09
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpMz
Snacka om att utnyttja sin maktposition. En gris av hög rang.

vilken maktposition? enligt imdb har han gjort en film, "massknullaren". utöver det har han gjort några pjäser, likaledes okända. det verkar faktiskt som om JL har en högre maktposition i drama-sverige än vad denne alkoholiserade flane har. jag skulle dessutom våga påstå att sexmeddelandet, utöver fylleindikationer, antyder psykisk sjukdom. med allt detta sammantaget kan man inte påstå att JL sparkar uppåt, snarare nedåt. och det gör hennes utspel ointressant.
Citera
2015-05-04, 09:07
Medlem
Är det fastslaget att det är Erik Lindhe? (Orkar inte läsa igenom alla FB-sidorna).
Han borde träda fram och be om ursäkt! Tråkigt för alla andra seriösa aktörer i branschen som blir misstänkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in