Citat:
Ursprungligen postat av
PiusXIII
Vem det var som sög, eller inte kanske vi kan lämna därhän. Jag trodde på det som skrivits på andra håll, vilket var fel.
Håller med.
Citat:
Ursprungligen postat av
PiusXIII
Däremot har jag svårt att förstå varför det har någon betydelse om man använder en löspenis eller inte. Man har uppenbarligen lagt ner arbete på att tillverka den, eftersom så många tror att scenen handlar om explicit kuksugning.
Vet faktiskt inte om det är så många som tror att det rör sig om en äkta penis. Några i tråden har gett uttryck för det, men tror faktiskt att de utgör en väldigt liten minoritet bland folk i stort. Jag tycker knappast man kan beskylla skådespelerskan för detta dock. Det är inte skådespelaren som beslutar hur olika scener ska gestaltas.
Citat:
Ursprungligen postat av
PiusXIII
Då undrar jag varför skådespelarna inte lika gärna kan göra det på riktigt? För min del är det som är viktigt hur det ser ut. Jag tycker själv att det ser äkta ut. Vad menar man då att publiken ska tro? Vill man att publiken ska bli lite chockad - hon suger faktisk kuk, eller vill man att publiken ska vara så sansad att man förstår att det hela är fake?
En anledning till att inte göra det på riktigt kan ju vara att man inte vill. Skådespelerskan kanske inte ville suga av Bill Skarsgård. Eller att han inte ville bli avsugen. Troligast dock att manusförfattaren överhuvudtaget inte hade en tanke på att en äkta avsugning skulle ske i filmen. Onödigt att lägga den pressen på de deltagande parterna.
Jag personligen inte sett det som som ett problem om det faktiskt hade rört sig om en riktig avsugning. Så länge som alla parter tycker det känns ok så är väl det bra för alla.
Citat:
Ursprungligen postat av
PiusXIII
I slutändan framstår man hur som helst som lite snaskig, när man framställer denna scen , som filmen kunde ha klarat sig lika bra utan. När det gäller aktörerna får man väl konstatera att vissa ställer upp på sådana här scener. Andra gör det förmodligen inte. Det kan inte vara så roligt för Josefine Ljungman att bli utsatt för skvaller om att hon sugit kuk på film, när det i själva verket var en plastkuk, och det inte ens var hon som sög den. För henne hade det förmodligen varit bättre om hon hållit sig ifrån den här produktionen.
Tala för dig själv. Om du tycker att hon på grund av scenen framstår som "lite snaskig" så får det stå för dig.
Jag tror inte att Josefine Ljungman farit illa av att hon varit med i en film där en annan kvinnlig skådespelerska ger en avsugning. Inte heller tror jag Bill Skarsgård farit illa. Det är hur som helst vuxna människor som kan fatta egna beslut. De har båda fått läsa igenom manuset och haft möjlighet att ta ställning till om de vill vara med i filmen eller inte.
Du ger uttryck för en unken kvinnosyn.