Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Men alltså, kvinnan i filmen sög ju inte kuk? Och skjutningarna i Johan Falk-filmerna är inte äkta. Därav jämförelsen. Det rörde sig om en löspenis (som du påpekar var det inte LJ som hade silikon i munnen, utan en annan skådespelerska, men eftersom LJ enligt uppgift figurerat i en annan smått ekivok film går det ju ändå att diskutera frågan på en principiell nivå).
Av vem tror/menar du att hon framstår som slampig och omdömeslös? I mina ögon gör hon det inte. Menar du i dina ögon? Eller i vems?
Menar du kanske i manusförfattarens ögon? Det är möjligt att det är så, men det är ju i så fall inget man kan klandra henne för. Det bevisar ju i så fall bara att manusförfattaren är ett kräk, utan också en idiot som blandar ihop fiktion och verklighet.
Vem det var som sög, eller inte kanske vi kan lämna därhän. Jag trodde på det som skrivits på andra håll, vilket var fel.
Däremot har jag svårt att förstå varför det har någon betydelse om man använder en löspenis eller inte. Man har uppenbarligen lagt ner arbete på att tillverka den, eftersom så många tror att scenen handlar om explicit kuksugning.
Då undrar jag varför skådespelarna inte lika gärna kan göra det på riktigt? För min del är det som är viktigt hur det ser ut. Jag tycker själv att det ser äkta ut. Vad menar man då att publiken ska tro? Vill man att publiken ska bli lite chockad - hon suger faktisk kuk, eller vill man att publiken ska vara så sansad att man förstår att det hela är fake?
I slutändan framstår man hur som helst som lite snaskig, när man framställer denna scen , som filmen kunde ha klarat sig lika bra utan. När det gäller aktörerna får man väl konstatera att vissa ställer upp på sådana här scener. Andra gör det förmodligen inte. Det kan inte vara så roligt för Josefine Ljungman att bli utsatt för skvaller om att hon sugit kuk på film, när det i själva verket var en plastkuk, och det inte ens var hon som sög den. För henne hade det förmodligen varit bättre om hon hållit sig ifrån den här produktionen.