2015-05-03, 17:11
Medlem
Ferry31s avatar
Konstig omgång detta. Varken Bosman eller Cateddu som gjort något större väsen av sig den här säsongen sticker upp den här helgen och presterar.
Citera
2015-05-03, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Konstig omgång detta. Varken Bosman eller Cateddu som gjort något större väsen av sig den här säsongen sticker upp den här helgen och presterar.

Detta sporrade:
Citat:
...
Räknar med att slå övergivna Casteddu och sen vore det kul med en fjärde rak seger mot Antico i avslutningsmatchen.
..

Men jag försöker trolla med knäna. Har ingen målvakt, så där måste jag ta en uff. Viktigt att Kovacic räknas (om det står fast, ibland tar de bort i efterhand) trots att han kom in 77:e minuten.
Citera
2015-05-03, 17:53
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Detta sporrade:

Men jag försöker trolla med knäna. Har ingen målvakt, så där måste jag ta en uff. Viktigt att Kovacic räknas (om det står fast, ibland tar de bort i efterhand) trots att han kom in 77:e minuten.

Förstår det. Dum jinx av mig.

Fast om Kovacic kom in så sent så kommer hans poäng förmodligen inte att räknas. Det kan bli tufft för dig om du kommer saknas folk på mittfältet. Jag gör i och för sig en skitomgång, men kan kompensera det med bra försvarsmodificatori.

Är du med nästa säsong till hösten förresten?
Citera
2015-05-03, 21:06
Medlem
Ferry31s avatar
Spännande i toppstriden just nu. Risorgimento är i princip 100% förlorad i sin match, men Antico kan klara sig eftersom Bosman förmodligen bara kommer få 9 spelare till spel. Antico har det lite skralt också, så det kan säkert sluta typ 0-0 då båda tappar viktiga standardpoäng.

Skulle Antico ha 3 poängs försprång kan det dock vara så att det fortfarande är öppet inför avslutningsmatchen. Båda kan hamna på samma poäng och då vet jag inte vilka tiebreaks Fantacalcio kör på faktiskt, så var inte för säker på att det är målskillnad. Det kan vara antalet gjorda mål eller högst genomsnittspoäng som gäller.
Citera
2015-05-03, 22:35
Medlem
anteri17s avatar
Hoho. Titeln är nära. 1-0 på antågande.
Citera
2015-05-03, 23:03
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Hoho. Titeln är nära. 1-0 på antågande.

Har räknat på din match och det är tight faktiskt. Utgår från att återstående spelare får 6,0 och har sedan slängt på din hemmaplansfördel. Du har just nu 70,0 poäng och Bosman har 66,5. Modificatori kommer vara lite till hans fördel eftersom hans försvar kommer dra bort typ 2 poäng för dig.

Du behöver nog få med dig något i de sista matcherna i veckan. Ett mål av Valdifiori eller ett självmål av Glik kommer segla hem titeln för dig
Citera
2015-05-06, 16:32
Medlem
Ferry31s avatar
Lite roligt att 6-3-1 var uppställningen jag borde ha spelat med. Satte in Eto'o som inte gjorde något vidare starkt avtryck (5,5) och tog bort Ghoulam som fick 6,5. Får bra modificatori ändå, men tveksamt om det räcker mot Casteddu som gör sin bästa match för säsongen.

Edit: Räknade på poängen och utan modificatori leder jag med 68 mot 67. Sen får Brille +2 för hemmaplan, +1 för anfallarna och drar bort 2 poäng för mig genom försvaret, medan jag drar bort 1. Det är precis att jag missar nästa intervall, bara för att Darmians betyg sjönk till 5,0. Resultatet bör alltså bli 69-66, vilket bör resultera i 1-1. Lite farligt är det dock eftersom jag är så otroligt nära 66-gränsen vilket jag inte får hamna under.

Anticos vinstchanser ser i övrigt rätt väck ut efter Padellis självmål. Allt avgörs förmodligen i sista omgången då.

Eftersom jag äntligen fattar modificatori nu ska jag räkna ut resultaten på alla matcher snart.
Senast redigerad av Ferry31 2015-05-06 kl. 17:22.
Citera
2015-05-06, 17:17
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Lite roligt att 6-3-1 var uppställningen jag borde ha spelat med. Satte in Eto'o som inte gjorde något vidare starkt avtryck (5,5) och tog bort Ghoulam som fick 6,5. Får bra modificatori ändå, men tveksamt om det räcker mot Casteddu som gör sin bästa match för säsongen.

Edit: Räknade på poängen och utan modificatori leder jag med 68,5 mot 67. Sen får Brille +2 för hemmaplan, +1 för anfallarna och vi båda drar bort 2 var för motståndaren genom försvarets insatser. Resultatet bör alltså bli 68-66,5, alltså 1-1. Om Darmians betyg sjunker till 5,0 så drar jag dock bara bort en poäng från Brille och tappar även en halv poäng för betyget. Då blir resultatet 69-66, men även då bör 1-1 räcka. Lite farligt är det dock eftersom jag är så otroligt nära 66-gränsen vilket jag inte får hamna under.

Anticos vinstchanser ser i övrigt rätt väck ut efter Padellis självmål. Allt avgörs förmodligen i sista omgången då.

Eftersom jag äntligen fattar modificatori nu ska jag räkna ut resultaten på alla matcher snart.

Ja jävlar. 1,5 poäng på en för dagen skakig Padelli. Räknade på matchen och fick det till Antico 66,0, Bosman 70,5, före hemmaplanspoäng och modificatori. Ser ut som en knapp förlust för mig, 75,0-78,0, men motståndarlaget har hemmaplan.
Citera
2015-05-06, 17:28
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ja jävlar. 1,5 poäng på en för dagen skakig Padelli. Räknade på matchen och fick det till Antico 66,0, Bosman 70,5, före hemmaplanspoäng och modificatori. Ser ut som en knapp förlust för mig, 75,0-78,0, men motståndarlaget har hemmaplan.

Riktigt spännande. Ska återkomma strax med resultaten.

Jag ligger farligt nära en förlust efter att Darmians betyg sjönk ner till 5,0. Det innebär att jag missar -2-intervallen för backmodificatori och en halv poäng för mitt eget lag såklart. Har dock dubbelkollat och ändras inget mer nu så kommer jag hamna på 66,0 och få mitt jävla mål. Viktigt att varken Rugani, Darmian eller Vecino tappar ens en halv poäng nu, då kommer jag förlora
Citera
2015-05-06, 19:30
Medlem
Ferry31s avatar
Resultaten:

AC Alba Longa - Chelsea 1-1 (70,5-70,0)

Ale Viola - Risorgimento 2-2 (78.0-76,0)

Antico Arsenale - AC Bosman 1-1 (67,5-68,0)

Casteddu - Go Ahead Farmers 1-1 (68,0-66,0)

Jag underskattade Anticos poäng först, trodde det var jämnare först, men Padelli förstörde verkligen allt där. Hade han gjort en standardinsats och hållit nollan hade Antico vunnit med 2-1.

Nu ser det ut att bli spännande i sista ronden. Tabellen förblir oförändrad eftersom alla matcher ser ut att sluta oavgjort.
Senast redigerad av Ferry31 2015-05-06 kl. 19:33.
Citera
2015-05-07, 10:55
Medlem
Ferry31s avatar
Fan, jag förlorade. Hade glömt att räkna på mittfältsmodificatori i min match.

Skillnaden på att kasta Ghoulam och slänga in Eto'o blev betydande. Hade jag inte gått in och petat hade det varit 66,0-66,0, men nu är det istället 68,0-65,0. Mitt livs största misstag

Nu jävlar räknar jag med att spela enligt följande i sista matchen:

Sorrentino

Ghoulam - Rugani - Danilo - De Maio - Lazaar

Vecino - Brienza - Vazquez

Paloschi - Dybala
Senast redigerad av Ferry31 2015-05-07 kl. 11:13.
Citera
2015-05-08, 09:11
Medlem
Ezzelinos avatar
Får hoppas på Palermomål av Vazquez och Dybala, och ett bra grundbetyg genomgående på dina spelare.

Ställer nog upp så här i hopp om att bärga en hemmaseger mot Alba Longa:

Buffon
Lichtsteiner-Widmer-Cannavaro
Hamsik-Falque-Pucciarelli-Diamanti
Higuain-Toni-Palacio

Kan bli lite problem med spelare som vilas för Europamatcherna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in