2015-05-03, 13:19
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diogenes.Kynos
Du fattar nog inte din egna menings enorma paradox feministerna försöker belysa men som ni envist inte tillåter er se... :

Jo? jag förstår det... men det är ju knappast något någon annan ska bestämma eller hur? Eller ska jag bestämma över vilka som ska få komma hem till dig eller inte?

Vill jag endast ha män i ledningen på mitt företag ska jag få ha det utan att pappastaten ska tvinga mig att ta in kvinnor, eller om jag bara vill ha kvinnor i ledningen på mitt företag så ska inte pappastaten tvinga mig ta in män.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Sant, under förutsättning att rekryteraren alltid skulle valt den med högst kompetens. Är det så i verkligheten?

Så länge vi rör oss i den privata sektorn är det totalt ointressant
Citera
Medlem
49450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoltjej
De flesta studier tyder på att tjejer tar större eget ansvar och presterar bättre på egen hand, medan det faktiskt är killar som behöver någon form av struktur för att kunna arbeta.
Mycket lustigt, vad är de studierna gjorda, källa tack! Är inte dina argument att kvinnor tar för lite plats i ledarpositioner? Aldrig slagit dig att det är lite evolutionsteori med i bilden? Starka tar plats och slåss för sin sak, medan löner är kvar på en låg oförändrad nivå där kvinnor dominerat just för att de inte sagt ifrån?
Citera
2015-05-03, 13:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du fattar nog inte din egna menings enorma paradox feministerna försöker belysa men som ni envist inte tillåter er se... :

Nej kloka personer som bygger sina slutsatser på logik ser inte några hållbara argument hos feministerna men du tror tydligen att de kommer fram med ett gäng smileys. Det visar tydligt nivån på er argumentation.
Citera
2015-05-03, 13:22
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 49450
Mycket lustigt, vad är de studierna gjorda, källa tack! Är inte dina argument att kvinnor tar för lite plats i ledarpositioner? Aldrig slagit dig att det är lite evolutionsteori med i bilden? Starka tar plats och slåss för sin sak, medan löner är kvar på en låg oförändrad nivå där kvinnor dominerat just för att de inte sagt ifrån?

Att skolpojkar ifrån 1-9an flamsar på och inte tar sina studier på allvar är väl egentligen något de flesta kan hålla med om? Eller var det bara så i min skola att killarna var stökiga då, för att mogna helt till gymnasiet.
Citera
2015-05-03, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jo? jag förstår det... men det är ju knappast något någon annan ska bestämma eller hur? Eller ska jag bestämma över vilka som ska få komma hem till dig eller inte?

Vill jag endast ha män i ledningen på mitt företag ska jag få ha det utan att pappastaten ska tvinga mig att ta in kvinnor, eller om jag bara vill ha kvinnor i ledningen på mitt företag så ska inte pappastaten tvinga mig ta in män.
Fattar du trögt eller... Är du bara dum?

Det är ju ni som enligt TS, förespråkar kvoteringen lol

hälften av alla i den här tråden har inte ens koll på politiska färger och riktningar därför blir hela tråden bara en pajkastningen. Som TS vill uppnå.

Vad har du för politisk botten? Vad är din ideologi? utöver "feminist hat"
Citera
Medlem
FemininFeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Visst, men eftersom det är helt efterblivet att göra liknelsen "föd 50% av barnen ni då!" så försökte jag visa hur efterbliven personen i fråga är. Men jag är inte förvånad att du inte förstod själva poängen med mitt inlägg.

Varför måste du uttrycka dig med ord som efterbliven? Du själv förstod ju inte att det var sarkasm i det hen sa om att män skulle föda 50% av barnen och inte heller det jag menade. Så vem är det som inte fattar?
Citera
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:
Varför skall man tvingas ta in en människa av ett speciellt kön i ett företag i en ledande position bara för att det skall vara jämlikt? Man tar den man tycker är bäst lämpad för uppgiften.

Eller så är det precis som Svenne-i-Banan säger... kvinnor får högre betyg lättare och därmed inte kvalificerar sig för uppgifterna.

Av de tjejer jag vet förtjänat sina betyg MVG i alla ämnen i skolan, har jag inte hört något om denna diskriminering ifrån, en av dessa pluggar till domare.

Det handlar inte om att kvinnor inte är kvalificerade. Alla som har klarat sig igenom en högskole/universitetsutbildning är lika kvalificerade. Men andra faktorer påverkar kvinnors arbetsförhållanden.
Citera
2015-05-03, 13:24
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Att skolpojkar ifrån 1-9an flamsar på och inte tar sina studier på allvar är väl egentligen något alla kan hålla med om? Eller var det bara så i min skola att killarna var stökiga då, för att mogna helt till gymnasiet.

I stort tänker jag inte säga emot det, det är som att killar startar med en högre växel, det går långsammare i början men sedan kör killarna ifrån. Hur motivationen och drivkraften utvecklas över tiden spelar förstås stor roll här.
Citera
2015-05-03, 13:25
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Fattar du trögt eller... Är du bara dum?

Det är ju ni som enligt TS, förespråkar kvoteringen lol

hälften av alla i den här tråden har inte ens koll på politiska färger och riktningar därför blir hela tråden bara en pajkastningen. Som TS vill uppnå.

Vad har du för politisk botten? Vad är din ideologi? utöver "feminist hat"

Är du dum i huvudet eller vadå Jag svarar på vad jag tycker om kvoteringen, som dessa feminister vill ha in i jobben.

Feministerna vill bara kvotera när det gynnar kvinnor annars är det förkastligt.

Citat:
Ursprungligen postat av skoltjej
Det handlar inte om att kvinnor inte är kvalificerade. Alla som har klarat sig igenom en högskole/universitetsutbildning är lika kvalificerade. Men andra faktorer påverkar kvinnors arbetsförhållanden.
Uppenbarligen inte

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
I stort tänker jag inte säga emot det, det är som att killar startar med en högre växel, det går långsammare i början men sedan kör killarna ifrån. Hur motivationen och drivkraften utvecklas över tiden spelar förstås stor roll här.

Precis!
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-05-03 kl. 13:28.
Citera
2015-05-03, 13:29
Bannlyst
Citat:
Är du dum i huvudet eller vadå Jag svarar på vad jag tycker om kvoteringen, som dessa feminister vill ha in i jobben.

Uppenbarligen inte

Precis!
det är ju TS som vill kvotera. Han är inte feminist... Därför vore det på sin plats att ni slutar bråka om detta utifrån Feminister och Anti-feminister

TS = Ingen feminist vill ha kvotering
Enligt TS = Vill ALLA feminster ha kvotering

Därför borde ni ställa upp det här i ett riktigt BRÅK (MATEMATIK)
så ni kan förstå vilka jävla politiska bottnar, Kvotering grundar sig i och inte i.

Jävla idiot... Feminism är inte först med kvotering om du tror det
Citera
2015-05-03, 13:30
Medlem
49450s avatar
Citat:
Att skolpojkar ifrån 1-9an flamsar på och inte tar sina studier på allvar är väl egentligen något de flesta kan hålla med om? Eller var det bara så i min skola att killarna var stökiga då, för att mogna helt till gymnasiet.
Mitt svar syftar på män i yrkeslivet, trodde det var detta tråden handla om! Ber om ursäkt till er alla i tråden om detta nu har misstolkats av mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in