2015-05-03, 12:29
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoltjej
Jag har inte höga betyg för att jag är kvinna, utan för att jag uppfyllt alla kriterier för ett högre betyg. du kan inte få ett högre betyg utan att uppnå kriterierna.

Och hur förklarar du att kvinnor för högre betyg på universitetet då? Där tentamen och essäer rättas anonymt?

Att tjejer får högre betyg lättare än killar är ju inget nytt under solen precis...
Citera
Medlem
Mooons avatar
Kan det möjligtvis bero på att det är män som sätter lönerna i porrbranschen? Snacka med dem!

Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Sedan lika lön för lika arbeten, varför i allsin dar gäller det inte porrbranschen?

Det är märkligt som fan.
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Tja, vad ska jag säga. Effekten av jämlikhet, tyvärr ett nödvändigt ont.
Inte bra för Sverige. Inte bra för företag, men bra för min och många vita svenska mäns sinnesfrid. Trötta på att vara hatade.
För att återuppliva en gammal fin slogan,

VARANNAN DAMERNAS.

.. i allt.

Är effekten av jämlikhet att det inte är lika lätt att bli antagen, motivera. Effekten av jämlikhet kan inte vara ojämlikhet.
Citera
2015-05-03, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvinnokamp
Män! Föd 50% av alla barn eller håll käft!

Du kan väl ge fan att föda barn så har vi löst problemet. Bra logik, din jävla tomte.
Citera
2015-05-03, 12:33
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Att tjejer får högre betyg lättare än killar är ju inget nytt under solen precis...

Åter igen. På universitet är tentor och arbeten anonyma, dvs det går inte att ta reda på vilket kön skribenten har.
Citera
Medlem
Mooons avatar
Avundsjuk ... erkänn ... jobba på bättre och festa mindre, så får även du bättre betyg.

Citat:
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoltjej
Jag har inte höga betyg för att jag är kvinna, utan för att jag uppfyllt alla kriterier för ett högre betyg. du kan inte få ett högre betyg utan att uppnå kriterierna.

Och hur förklarar du att kvinnor för högre betyg på universitetet då? Där tentamen och essäer rättas anonymt?

Återspeglar inte betygen hur väl man lyckas i arbetslivet är de satta efter fel kriterier. Anpassade för att kvinnor ska gynnas alltså.
Citera
2015-05-03, 12:37
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemininFeminist
Det där är lögn. Män är frustrerade för att kvinnor visar sig vara mer framgångsrika än man tidigare trott.

Javisst, utbildning sen raka vägen in i kvotsystemet.

Behövs enorma mängder framgångsrika kvinnliga rörläggare för att fylla upp den snedvridna könsbalansen som är så föråldrad och gubbig.
För att bara nämna en av yrKena män själviskt lagt beslag på.

VARANNAN DAMERNAS!
Senast redigerad av Kent-Inger 2015-05-03 kl. 12:39.
Citera
2015-05-03, 12:42
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Avundsjuk ... erkänn ... jobba på bättre och festa mindre, så får även du bättre betyg.

Är du dum i huvudet eller? jag hade VG i skolan...

Kommer ju för fan ihåg när vi hade lokala datanät i skolan tjejen i klassen skrev IG på provet men fick G i betyg ändå.
Citera
2015-05-03, 12:45
Medlem
FemininFeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Javisst, utbildning sen raka vägen in i kvotsystemet.

Behövs enorma mängder framgångsrika kvinnliga rörläggare för att fylla upp den snedvridna könsbalansen som är så föråldrad och gubbig.
För att bara nämna en av yrKena män själviskt lagt beslag på.

VARANNAN DAMERNAS!

Eller män på dagis...byta blöjor på ettåringar, hjälpa 8 småbarn klä på sig vinteroveraller, skor, mössa och vantar, trösta när någon är ledsen, ha ansvar för att ingen skadar sig eller blir retad. Rörläggeri kräver knappast något engagemang av dig som person. Bara lite styrka och kunskap om området. Ändå tjänar de betydligt mycket mer än en förskollärare t ex. När ska ni sluta gnälla?
Citera
2015-05-03, 12:46
Medlem
FemininFeminists avatar
Citat:
Är du dum i huvudet eller? jag hade VG i skolan...

Kommer ju för fan ihåg när vi hade lokala datanät i skolan tjejen i klassen skrev IG på provet men fick G i betyg ändå.

VG i skolan? Har för mig att man får betyg i ämne för ämne...
Citera
2015-05-03, 12:48
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemininFeminist
VG i skolan? Har för mig att man får betyg i ämne för ämne...

Han kanske bara läste och fick betyg i ett ämne under sin skolgång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in