2015-05-03, 10:30
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Två kandidater har aldrig lika kompetens, så kvotering innebär att den minst kompetente får jobbet.
Sant, under förutsättning att rekryteraren alltid skulle valt den med högst kompetens. Är det så i verkligheten?
Citera
2015-05-03, 10:32
Bannlyst
Citat:
Man kan förstås inte kräva exakt 50% i t.ex. en styrelse med ett udda antal medlemmar men i sak är det ingen skillnad om man kräver minst 40% eller 50% och du har väl inte helt missat feministernas krav om detta?

Är man för jämställdhet ställer man upp samma krav för samtliga yrken och inte bara de glassiga yrkena som man inte har bemödat sig att utbilda sig till.
Feminister går inte att placera in i den klassiska politiska kompassen. Då får ni, väderkvarn motståndare, benämna politiska partier. Så man får någon koll på vad ni attackerar...

Säg då F!, eller vilket feministiskt eller annat parti som utifrån TS, pratar om 50% kvotering.

Annars är det att slåss mot väderkvarnar. Ha lite koll på politik. Känsloargument som dessa gårinte att bemöta eller att ta seriöst. Det tror jag inte ens behöver förklaras.

Citat:
Jag (vi) är trött på att göra skitjobbet samtidigt som vi får höra vilka, vita svenska skitar, vi är.

Citat:
Jag utläste inte att TS tycktes tro det, däremot att samma krav på deltagande i alla yrken, även skitjobben, borde ställas.
Så det är snarare, Din, politik som förespråkar den sortens kvotering. Tala om din egen syn på samhällsutvecklingen, snarare än att misstolka eller hävda en annan grupps politiska inriktning du inte kan styrka... Det är långt mer konstruktivt att föra en egen politik som du kan argumentera för.
Senast redigerad av Diogenes.Kynos 2015-05-03 kl. 10:35.
Citera
2015-05-03, 10:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diogenes.Kynos
Feminister går inte att placera in i den klassiska politiska kompassen. Då får ni, väderkvarn motståndare, benämna politiska partier. Så man får någon koll på vad ni attackerar...

Säg då F!, eller vilket feministiskt eller annat parti som utifrån TS, pratar om 50% kvotering.

Annars är det att slåss mot väderkvarnar. Ha lite koll på politik. Känsloargument som går inte att bemöta eller att ta seriöst. Det tror jag inte ens behöver förklaras.

Det är väl inte mitt fel att feministerna spretar och säger allt möjligt konstigt. Det finns dock en röd tråd av galenskap som kan diskuteras.
Citera
2015-05-03, 10:36
Bannlyst
Citat:
Det är väl inte mitt fel att feministerna spretar och säger allt möjligt konstigt. Det finns dock en röd tråd av galenskap som kan diskuteras.
Citat:

Jag utläste inte att TS tycktes tro det, däremot att samma krav på deltagande i alla yrken, även skitjobben, borde ställas.
Så det är snarare, Din, politik som förespråkar den sortens kvotering. Tala om din egen syn på samhällsutvecklingen, snarare än att misstolka eller hävda en annan grupps politiska inriktning du inte kan styrka... Det är långt mer konstruktivt att föra en egen politik som du kan argumentera för.

Och håll käften sen!

jo det blir ditt problem om du försöker diskutera ideologier och politik. Där du hävdar att en stor grupp kallad feminister alla står för 50/50 kvotering. Då blir det ditt problem.

och håll käften sen!
Citera
2015-05-03, 10:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Hur kan du säga att det är "min politik som förespråkar den sortens kvotering" samtidigt som du efterfrågar "min syn på samhällsutvecklingen". Har du inte koll på det kan du förstås inte ha en åsikt om saken och därför hamnade du förstås helt fel.

Den här tråden handlar heller inte om min syn så det skulle bli OT.
Citera
2015-05-03, 10:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Och håll käften sen!

jo det blir ditt problem om du försöker diskutera ideologier och politik. Där du hävdar att en stor grupp kallad feminister alla står för 50/50 kvotering. Då blir det ditt problem.

och håll käften sen!

Typisk ton från idioter som inte har argument. Det är väl som Magnus Uggla sjunger i sången IQ.
Citera
2015-05-03, 10:51
Bannlyst
Citat:
Typisk ton från idioter som inte har argument. Det är väl som Magnus Uggla sjunger i sången IQ.
Det där måste ju vart det mest korkade du någonsin skrivit.
Det var ditt och TS, egna argument jag förlängde!

Typisk ton från idioter som inte har argument,
Skriver du alltså till Kent-Inger
Citera
2015-05-03, 10:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det där måste ju vart det mest korkade du någonsin skrivit.
Det var ditt och TS, egna argument jag förlängde!

Typisk ton från idioter som inte har argument,
Skriver du alltså till Kent-Inger

Där har du fel igen, jag har inte debatterat på din låga nivå och skrikit håll käften, jag har heller inte förespråkat kvotering som du påstod. Du är bara helt vilse i debatten, din aggressivitet blockerar din tankeförmåga.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2015-05-03 kl. 11:00.
Citera
2015-05-03, 11:04
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Kvinnor har de flesta skitjobben med skitlönerna. Undersköterskor får exempelvis inte ut för skador via arbetet medan målare går det överlag. Sedan räknas inte barnaåren sedan länge osv osv. Håll dig till bögarna eller håll käften! Du kom ur en fitta som rent kollektivt får betala för din jävla existens! Bögar (nedsätter inte homosexuella) ska hålla sig till den egna böggruppen, de får inte ett skit av sina "önskemål" införlivade bland riktigt folk.

Alltid detta överdrivna tycka synd om arbete, sjuksköterskor.

Jag uppskattar verkligen sjuksköterskors arbete men försök att inte överdriva deras arbetsbelastning.
Det finns många som utför betydligt tuffare arbeten, exempelvis inom de kategorier jag nämnde innan.

Det nedsättande Bögsnacket blir jag förvånad komma ur en feministkäft, bögar och alla böjningar brukar ligga er varmt om hjärtat. De och muslimer brukar ju vara, way over vad vita svenska män brukar betinga i värde.
Citera
2015-05-03, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoltjej
Jag är rätt så säker på att majoriteten av de yrken du radade upp har en titel, dvs byggarbetare.
För övrigt har män och kvinnor olika muskelmassa. Män har biologiskt mer muskler och är därför generellt mer lämpade till jobb som är fysiskt krävande.

Män har biologiskt lättare att lösa matematiska problem, är dom därför generellt mer lämpade som matematiker? http://illvet.se/manniskan/hjarnan/konens-intelligens-ar-olika
Inte ser man nån lobba för det.
Nu förstår jag lite vad TS menar.
Citera
2015-05-03, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger

De hårt arbetande grupperna som kallas,
Gruvarbetare, golvläggare, takläggare, plåtslagare, rörläggare, isolerade, saneringsarbetare, stenläggare, elektriker, snickare, betongarbetare, vägbyggare, sotare, renhållningsarbetare, verkstadsarbetare, fiskare och slaktare, mm mm.

Dessa ofta hårda och slitande yrken innehas till minst 90% av män.

...eller håll käft!

Är du helt jävla vild? De hårda och slitande arbeten du räknar upp är alla välbetalda, och som arbetare omfattas man av AFA-försäkringarna. Man har också utmärkta möjligheter till svartarbete.

Dessutom, fiskare?? Är det nåt arbetsmarknaden ropar efter? Det finns för fan knappt nån fisk.
Citera
2015-05-03, 11:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Är du helt jävla vild? De hårda och slitande arbeten du räknar upp är alla välbetalda, och som arbetare omfattas man av AFA-försäkringarna. Man har också utmärkta möjligheter till svartarbete.

Dessutom, fiskare?? Är det nåt arbetsmarknaden ropar efter? Det finns för fan knappt nån fisk.

Svartarbete, är inte det olagligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in