Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Man kan förstås inte kräva exakt 50% i t.ex. en styrelse med ett udda antal medlemmar men i sak är det ingen skillnad om man kräver minst 40% eller 50% och du har väl inte helt missat feministernas krav om detta?
Är man för jämställdhet ställer man upp samma krav för samtliga yrken och inte bara de glassiga yrkena som man inte har bemödat sig att utbilda sig till.
Feminister går inte att placera in i den klassiska politiska kompassen. Då får ni, väderkvarn motståndare, benämna politiska partier. Så man får någon koll på vad ni attackerar...
Säg då F!, eller vilket feministiskt eller annat parti som utifrån TS, pratar om 50% kvotering.
Annars är det att slåss mot väderkvarnar. Ha lite koll på politik. Känsloargument som dessa gårinte att bemöta eller att ta seriöst. Det tror jag inte ens behöver förklaras.
Citat:
Jag (vi) är trött på att göra skitjobbet samtidigt som vi får höra vilka, vita svenska skitar, vi är.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Jag utläste inte att TS tycktes tro det, däremot att samma krav på deltagande i alla yrken, även skitjobben, borde ställas.
Så det är snarare,
Din, politik som förespråkar den sortens kvotering. Tala om din egen syn på samhällsutvecklingen, snarare än att misstolka eller hävda en annan grupps politiska inriktning du inte kan styrka... Det är långt mer konstruktivt att föra en egen politik som du kan argumentera för.