2015-05-03, 01:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ajuaju
http://espn.go.com/boxing/story/_/id/12805180/floyd-mayweather-camp-challenge-manny-pacquiao-preapproved-gloves-denied

Oj kolla vad Mayweather försökte med, förvånad man blev. Han lyckades inte denna gången he-he.
Verkar vara lite nerver ändå. Bra att Nevada state athletic Commission satte ner sin fot o bad hålla sig till alla andras regler. Fan skall han sär behandlas för...gott för team Manny
Citera
2015-05-03, 02:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av palehead
Jag håller med dig i nästan allt du skriver. Manny och Floyd är inte länge de bästa boxarna p4p. Al Haymon begärde en massa fördelar för Floyd och Mannys team var tvingade att acceptera dessa, så de fightas inte på lika villkor.

Visst är Floyds defensiv imponerande men han har handplockat alla sina motståndare sedan 2007, så hans meritlista är allt annat än imponerande då nästan ingen av alla hans motståndare har varit i sitt prime.

Manny är dock en av mina favoriter inte minst eftersom hans liv har varit en sådan fantastisk resa från att vara en av de fattigaste människorna på jorden till att bli en av de rikaste.

I denna korta video (6 min) berättar Manny bl.a om sitt liv som förrymd 14-åring i det stora Manillas mörka kvarter, och när han som 16-åring fick uppleva hur hans bäste vän, bland de förrymda, dog efter en boxningsmatch, men Manny var tvingad att några minuter senare genomföra sin egen boxningsmatch för att överleva.
http://espn.go.com/video/clip?id=12780882

Bob Arum sa att Manny kommer skänka 50% till välgörenhet, och det kan mycket väl stämma att han kommer göra det.

.

Vilka fördelar fick Floyd ?

Vilka motståndare hade han kunnat möta som inte var handplockade?
Citera
2015-05-03, 03:31
Medlem
Gresks avatar
Jag är nästan helt 100 på at floyd mayweather kommer vinna, men hoppas på manny!
Senast redigerad av Gresk 2015-05-03 kl. 03:34.
Citera
2015-05-03, 03:49
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Är ni i 8e ronden nu? Rodrigues-Lomatjenko.
Eller ligger min streaming och sackar?
Citera
2015-05-03, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Är ni i 8e ronden nu? Rodrigues-Lomatjenko.
Eller ligger min streaming och sackar?
Rond 9 nu, slut, seger för Loma.
Citera
2015-05-03, 04:49
Medlem
analbastards avatar
Leo Santa Snooze...

För övrigt så planerar Mayweather att använda några riktig tunna Grant-handskar, något som skvallrar för Roach om att han kommer att försöka knocka Manny tidigt. Med sina känsliga händer som han haft problem kanske det kan vara en riktig gamechanger om hans blitz misslyckas, vem vet!
Citera
2015-05-03, 06:53
Medlem
Citera
2015-05-03, 07:17
Medlem
analbastards avatar
TBE vet jag inte, men definitivt top 20 om inte top 15.

Hade det som många andra 116-112 till Mayweather och utspelade sig mycket som jag hade föreställt mig, en jämn boxningsmatch i mitten av ringen utan knockdowns eller andra dramatiska extremiteter, men lite förvånad att Manny lyckades nå Mayweather så bra i början med sin raka vänster, Mayweathers stundals till synes oro under den första halvan, och hur överlägset han tog kommandot i de sista två ronderna.

Så det är med blandade känslor somsagt man sitter en söndagsmorgon, fem års väntan har slutligen kulminerat i en mättande affär utan några frågor obesvarade. Självklart hade man velat se den stolte filipinen som segrare, men också är det skönt att få se ett definitivt slut i frågan om vem som var min generations störste boxare.

Inte ens Kell Brook i min mening skulle kunna ta honom i september.
Citera
2015-05-03, 07:44
Medlem
fugus avatar
The end of an era.

Tycker inte Pacfans ska må allt för dåligt. Matchen gick av stapeln alldeles för sent.
Citera
2015-05-03, 09:41
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajuaju
Svårt för mig att säga men han är TBE

Nja, Pacquiao hade en svår axelskada så han kunde inte slå sin högerkrok. Skadan skedde för tre veckor sedan, men det verkade som om skadan skulle läka i tid men det gjorde den inte. Så de försökte få tillstånd innan matchen för att ge Pacquiao sprutor som skulle ta bort smärtan, men de fick inte tillstånd att göra detta. Pacquiao hade enorma smärtor i sin högeraxel igenom hela matchen, men det blev ännu värre efter att han skadade den ytterligare i tredje ronden.

När Pacquiao hade Floyd på repet och slog kombinationer, så fick han så ont att han var tvingad att sluta slå och därigenom låta Floyd komma undan.

Jabben kunde han slå hjälpligt och uppercuten likaså, men högerkroken var omöjligt för honom att slå. Pacquiao upplevde det som om han enbart hade en bruklig arm, genom hela fighten.

.
Citera
2015-05-03, 10:38
Medlem
Mayweather sa efter matchen att Amir Khan skulle kunna bli hans sista matchen i September. Tyvär kommer detta inte hända, då Khan redan sagt att han ej kommer fajtas i September pga Ramadan.

Vem tror ni vi får se istället? Danny Garcia? Kell brook? En rematch?
Citera
2015-05-03, 10:59
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palehead
Nja, Pacquiao hade en svår axelskada så han kunde inte slå sin högerkrok. Skadan skedde för tre veckor sedan, men det verkade som om skadan skulle läka i tid men det gjorde den inte. Så de försökte få tillstånd innan matchen för att ge Pacquiao sprutor som skulle ta bort smärtan, men de fick inte tillstånd att göra detta. Pacquiao hade enorma smärtor i sin högeraxel igenom hela matchen, men det blev ännu värre efter att han skadade den ytterligare i tredje ronden.

När Pacquiao hade Floyd på repet och slog kombinationer, så fick han så ont att han var tvingad att sluta slå och därigenom låta Floyd komma undan.

Jabben kunde han slå hjälpligt och uppercuten likaså, men högerkroken var omöjligt för honom att slå. Pacquiao upplevde det som om han enbart hade en bruklig arm, genom hela fighten.

.

Källa? Låter intressant. Var rätt irriterad på att Pacman inte gjorde någonting alls. Men det skulle ju förklara saken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in