2015-05-02, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Bara förnamnet. Hon 27 och ser hyfsat bra ut och han 42 och Unga tjejer ska bara vara ihop med äldre snubbar om dom kan ge dem ett bra liv. Inte fan om ska behöva leva som råttor.
Fattar inte detta avsnitt, han har miljonskulder men de tar bara upp Emelies skuld.
Citera
2015-05-02, 10:11
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Intresset för god ordning och att ha rent och snyggt har ingenting med ekonomi att göra.
Om du tror det kanske du kan förklara varför välbärgade ofta har stökigt och skitigt omkring sig
Jag minns tydligt att programledarna använt frasen 'ordning hemma, ordning i plånboken' som kommentar om att hemmet varit stökigt. Det fastnade jag för bara för att det låter helt rimligt, inte en regel men ofta skiter man nog i fler saker än ekonomin när det väl satt igång. Så se till att lyda mamma och städa rummet isf kom med massa ursäkter, annars hamnar du i skuldträsket, och glöm inte mössan(utomhus när det är kallt alltså).
Citera
2015-05-02, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Ja det var i det här programmet tror han fick 10 000 kr för dykutrustningen om jag inte minns fel.

Man tar inte bara bort en inkomst, man säljer utrustningen för kaffepengar. Bra jobbat.
Oavsett skuldstorlek så tycker jag att gamarna är många i programmet. Auktionister och loppisarrangörer köper prylar för noll och ingenting. Alternativet är att sätta ut på blocket, som programledarna säger, men det kostar pengar att sätta in annonser. Det måste finnas andra lösningar. Hur ofta har inte de skuldsatta blivit av med en soffa de köpt för 10-15 papp, och fått in ett par tusen ?? Jag blir fan kräkfärdig

Trevligt att se att TV3 har råd att bekosta exklusivt boende till programledarna under inspelningstiden
Citera
2015-05-03, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Fattar inte detta avsnitt, han har miljonskulder men de tar bara upp Emelies skuld.

Tycker också att det här avsnittet var märkligt. Men eftersom han var försatt i personlig konkurs så kunde de väl inte göra så mycket åt hans ekonomi. Allt var lite luddigt, man fick inte riktigt veta hur det låg till med allt.
Citera
2015-05-03, 16:50
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Tycker också att det här avsnittet var märkligt. Men eftersom han var försatt i personlig konkurs så kunde de väl inte göra så mycket åt hans ekonomi. Allt var lite luddigt, man fick inte riktigt veta hur det låg till med allt.
Luddigt var ordet. Ifs +20 år sedan jag läste obeståndsrätt men att sälja hans dykutrustning för att betala hennes skulder känns inte helt 100.
Citera
2015-05-07, 17:34
Medlem
Tror att dagens avsnitt kan bli spännande.
Citera
2015-05-07, 20:09
Medlem
Min brors kusins avatar
Hon hade en schysst kompis
Citera
2015-05-07, 20:11
Avslutad
Hon verkar snudd på efterbliven...

Stackars människa...
Citera
2015-05-07, 20:14
Medlem
Väldigt fina vänner har hon i alla fall.
Citera
2015-05-07, 20:28
Moderator
v50s avatar
166 000 kr i skulder är ändå inte så farligt men det är mycket med tanke på att hon är så pass ung så man får hoppas att hon lyckas sluta spela och slösa pengar på andra onödiga saker så hon snabbt får sin ekonomi på rätt köl igen.
Citera
2015-05-07, 20:29
Medlem
svampgaffels avatar
Verkar vara en go tjej med bra vänner. 166k är inte så farligt ändå, men det gäller ju att komma ifrån de dåliga vanorna och tänka om.
Citera
2015-05-07, 21:49
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Väldigt fina vänner har hon i alla fall.

Fpfffrt...? Vad är det med ÖGONBRYNEN? På allihopa?

Men visst, bra vänner framstod de som, iaf först. Men sen undrar man ju, om de nu visste att hon levde över sina tillgångar och man kan anta att det var just de som ändå var med och festade helgen före inspelningen? Njae...

Helt fantastiskt att en person kan köpa en bostadsrätt utan att själv veta om hon därefter bor i en hyresrätt eller bostadsrätt...

Hon hade klädutgifter på 1000 per månad. Det förstod jag inte, det fanns ju inget synligt av det.

Anmärkningsvärt: De slirade fullständigt på inkomsterna i programmet. Först nämner de 9000 i studiemedel + 3-4 tusen för extrajobb (gissningsvis netto). Men vid budgettavlan direkt efter säger de 17 400 i inkomst. Va??? Sen i slutet av programmet säger de 14 000 totalt. Helsnurrigt! Inte en siffra rätt.
Senast redigerad av Takpapp 2015-05-07 kl. 22:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in