2015-05-01, 08:22
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollpunkten
En sak slår mig när man kollar på lyxfällan .
Dom må ha dålig koll på sin ekonomi men väl städat har dom alla!

Det är lite som när asfeta personer alltid är nyfrissade med slingor o grejjer.
Man räddar det som räddas kan lite bara...
Citera
2015-05-01, 08:51
Medlem
whaks avatar
Citat:

Det är väl för att folk bygger upp hela sitt liv på att det ska se bra ut utåt.
Citera
2015-05-01, 10:51
Medlem
Citat:

Intresset för god ordning och att ha rent och snyggt har ingenting med ekonomi att göra.
Om du tror det kanske du kan förklara varför välbärgade ofta har stökigt och skitigt omkring sig
Citera
2015-05-01, 12:09
Medlem
Undrar varför hon såg så glad ut när hon berättade att hon fått sparken?
Citera
2015-05-01, 13:28
Medlem
Citat:

Du tror inte att produktionsbolaget också städar? eller att familjerna städar inför att hemmet ska visas upp?
Citera
2015-05-01, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Du tror inte att produktionsbolaget också städar? eller att familjerna städar inför att hemmet ska visas upp?

Det är väl just det att familjerna städar innan det ska visas upp i TV. Men långt ifrån alla har ju haft det snyggt och välstädat hemma, hos en del har det ju varit rena kaoset.
Citera
2015-05-01, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Undrar varför hon såg så glad ut när hon berättade att hon fått sparken?
Tja, hon konstaterade ju att hon skulle få betalt till april så det var ju inte så bråttom att söka ett nytt jobb utan hon kunde vara hemma med barnen istället.

Doh!
Citera
2015-05-01, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Bråk mellan deltagarna och TV-bolaget.

Det var ett avsnitt tidigt, tidigt med den tjej som hade en hästgård utanför ... Örnsköldsvik(?) ... där det blev tjafs efteråt. Hon kan till och med ha skrivit i tråden om du letar.

Dels tyckte hon att LF framställde henne felaktigt. Dels blev det problem med "presenten" där LF gav en renovering av huset men där elfirman de anlitade inte var certifierad, eller nåt, och ställde till det ännu värre än det var.
Det här avsnittet togs bort efter att det blev ett jättebråk mellan tjejen som deltog och TV-bolaget:
(FB) Lyxfällan

Sedan var det ett avsnitt med en kvinna som bara måste ha varit psykiskt sjuk. Hon bodde i Solna/Sundbyberg någonting och hade hela lägenheten full med sopor, skräp och saker och gick omkring och verkade må dåligt i hela programmet. Det avsnittet tror jag också togs bort på play-funktionen.
Citera
2015-05-01, 23:49
Medlem
Jag reagerar på att de säljer en TV för 3000 spänn hos en barnfamilj med miljonskulder. Tänker de inte alls på barnen? Paret kommer få ett helvete när barnen inte ens får kolla Bolibompa. 3000 kr är ju en piss i havet i sammanhanget.
Citera
2015-05-02, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Jag reagerar på att de säljer en TV för 3000 spänn hos en barnfamilj med miljonskulder. Tänker de inte alls på barnen? Paret kommer få ett helvete när barnen inte ens får kolla Bolibompa. 3000 kr är ju en piss i havet i sammanhanget.

3000 kronor är 2800 kr mer än marknadsvärdet av en begagnad tv. Så det är en bra deal. Förslagsvis köper sedan föräldrarna en begagnad tv för 200 kr så barnen kan se sina program.
Citera
2015-05-02, 07:58
Medlem
Var det i det här programmet killen jobbade som dykinstruktör ? Och LF sålde hans utrustning
Citera
2015-05-02, 09:20
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Var det i det här programmet killen jobbade som dykinstruktör ? Och LF sålde hans utrustning

Ja det var i det här programmet tror han fick 10 000 kr för dykutrustningen om jag inte minns fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in