2015-05-02, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Nej, han är bitter och vill indoktrinera fler MSM-konsumenter.

Utmärkt grävjobb. Jag titulerar dig härmed journalist.
Citera
2015-05-02, 11:22
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Tycker diskussionen spårar ur en del. Gammelmedias slutgiltiga undergång kommer vi inte att se innan det finns ett gångbart alternativ. Att folk slutar att intressera sig för nyheter är också en möjlighet som vi redan idag ser en hel del av.

Vad det gäller det första kan jag inte se ett gångbart alternativ ännu. Att surfa in på mängder av olika webbplatser gör sig inte, det borde väl var och en begripa. Forum som t.ex. Flashback är inte heller bra mer än som ett komplement. Det går allt för mycket tid till att finna det som är relevant i trådar med hundratals sidor. Dessutom hämtar de flesta fb-trådar rörande nyheter ironiskt nog sin näring från just gammelmedia.
Citera
2015-05-02, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Tycker diskussionen spårar ur en del. Gammelmedias slutgiltiga undergång kommer vi inte att se innan det finns ett gångbart alternativ. Att folk slutar att intressera sig för nyheter är också en möjlighet som vi redan idag ser en hel del av.

Vad det gäller det första kan jag inte se ett gångbart alternativ ännu. Att surfa in på mängder av olika webbplatser gör sig inte, det borde väl var och en begripa. Forum som t.ex. Flashback är inte heller bra mer än som ett komplement. Det går allt för mycket tid till att finna det som är relevant i trådar med hundratals sidor. Dessutom hämtar de flesta fb-trådar rörande nyheter ironiskt nog sin näring från just gammelmedia.
Du är lat och okunnig låter det som. Finns system för att göra en välkalibrerad inhämtning till sin smartphone & desktop. Bara du som tycker det är bekvämt med Gammelmedia.
Citera
2015-05-02, 11:26
Medlem
Citat:

Crowdsourcing förekommer i högre och högre grad i gammelmedia. Berättelser och bilder efterfrågas/skickas in av läsarna.

Det har säkert tagits upp i tråden tidigare, men borde inte ett wikiliknande upplägg vara gångbart. I en wiki kan innehåll samlas från alla möjliga källor på ett enkelt och överskådligt vis. Det kräver inte mycket arbete att administrera och driftkostnaden är låg, men naturligtvis måste det fortfarande finnas redaktörer som på vilken tidning eller seriös wiki som helst. Det vill säga som ett alternativ då den traditionella nyhetsförmedlingen försvunnit på kommunal/lokal nivå.
Senast redigerad av Eventor 2015-05-02 kl. 11:43.
Citera
2015-05-02, 11:51
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eva.smoking.skinn
Du är lat och okunnig låter det som. Finns system för att göra en välkalibrerad inhämtning till sin smartphone & desktop. Bara du som tycker det är bekvämt med Gammelmedia.

Nej, du tar fel. Jag är alls ingen anhängare av gammelmedia. Jag ser bara inte ett tillräckligt smart alternativ någonstans. Att det finns alternativa vägar att tillgodogöra sig nyheter är jag mycket väl medveten om men inget av dessa är tillräckligt folkligt för att utgöra ett bra alternativ (än så länge). Folk här i tråden som beskriver sin duktighet i att finna dessa vägar att tillskansa sig nyheter är lång ifrån representativa för befolkningen.

Att ha begränsat med tid och att vilja se en enkel lösning, annan än gammelmedia, på hur man ska kunna tillgodogöra sig nyheter är inte att vara lat.
Citera
2015-05-02, 11:56
Medlem
AgentJoyBoys avatar
När Tjobakk talar om lokalpolitiker och behovet av journalister för att intervjua dem och granska dem så blir det lite parodi över det hela.

Jag hade gärna sett en kritisk granskning på lokal nivå av politikers förehavanden, men realiteten är diametralt motsatt. Låt mig ta ett exempel från min egna lokala politiska sfär i Malmö.

Till Malmö söker sig en stor del hipsters varje år för att bosätta sig vid Möllevången, i synnerhet S:t Knut. Dessa är vänsterorienterade barn ur den akademiska medelklassen över hela södra Sverige. T.ex. läkarsonen från Växjö som är superspeciell i sitt skägg som lyssnar på gitarrbaserat och dricker sitt mikrobryggeriöl. Han har som brukligt "tröttnat" på sin familjs reaktionära värderingar och nu skall han genom sin "rumspringa"-period i livet. Där ingår det att vara tjenis med falafelkioskens ägare, springa på demonstrationer, ligga runt lite (bonuspoäng om det är lite gay/trans/multikulti som han stoppar snoppen i), gå på spelningar, röka lite hasch eller åka till Christiania, gärna bo i kollektiv och konsumera "medvetet" och klä sig vintage. List goes on.

Under den tiden kommer han hylla all form av hen:ig normupplösning och mångkultur. När rumspringan är klar, vilket inträffar oftast i samband med att han skall få barn så styr han kosan tillbaka till sitt etniskt vita villaområde och anammar ånyo alla tidigare "reaktionära" värderingar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rumspringa

FI kom in i kommunfullmäktige med 5,4%, det mesta av FI:s stöd kom från inflyttade hipsters vilket syns tydligt på hur FI:s stöd har fördelats över Malmö.

Nu är det så att en kvinna inom FI, Katerin Mendez, som även fanns representerad på FI:s riksdagslista 2014, kom in i kommunfullmäktige.

Denna kvinna vill jobba med barn och barns rättigheter. Hon arbetar även som kurator. Problemet är att Katerin Mendez själv har dömts för att ha utsatt sin dotter för misshandel. I dagsläget så är inga av hennes barn skrivna hos henne utan hos respektive pappor - kan det bero på fler oegentligheter?
Och en annan sak som är givetvis anmärkningsvärt att är att denna Katerin Mendez som nyligen sprang runt och demonstrerade för "eu-migranter" och förespråkar mångkultur har satt sin dotter i skola i den etniskt vita delen av Malmö - Limhamn. Där hon går på Bergaskolan med nästa bara svenskar.

(FB) F! skandal, riksdagskandidat (Katerin Mendez) torterade sin dotter
(FB) Gigantisk PK-skandal: Toppnamn inom FI torterade sin dotter - Medias hantering

Det naturliga vore att en journalist skulle ifrågasätta om det är lämpligt att en barnmisshandlare skall ha makten över Malmös barns väl och ve. På samma sätt som om en ekobrottslig fick bestämmanderätt över polisens ekobrottsrotel. Eller en våldtäktsman skulle få inflytande över sexualbrottslagstiftningen.

En helt relevant fråga och givetvis så känner journalisterna till Katerin Mendez historia eftersom att den har spridits på twitter, facebook och på alternativmedia. Men i stället väljer man vara tyst.

Inget ifrågasattes och alla skandaler totalmörkas samtidigt som media för ett brinnande krig mot SD och gör sitt hudflängande av betydelselösa individer från Knäckebrödshult längst ner på kommunalvalslistan till riksnyheter för kommentarer skrivna i affekt på Avpixlat.

http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/sd-politikern-skrev-hatkommentarer/

På vilket sätt kommer dessa journalisters försvinnande från den lokalpolitiska arenan medföra ett demokratiproblem? Det är snarare så att demokratin och politiken kommer befrias från en stor cancersvulst som länge har försvagat demokratins hälsa.

Som sagt, varje kickat schournalistkräk är en vinst för folket och demokratin.
Senast redigerad av AgentJoyBoy 2015-05-02 kl. 12:12.
Citera
2015-05-02, 12:02
Bannlyst
Citat:
Nej, du tar fel. Jag är alls ingen anhängare av gammelmedia. Jag ser bara inte ett tillräckligt smart alternativ någonstans. Att det finns alternativa vägar att tillgodogöra sig nyheter är jag mycket väl medveten om men inget av dessa är tillräckligt folkligt för att utgöra ett bra alternativ (än så länge). Folk här i tråden som beskriver sin duktighet i att finna dessa vägar att tillskansa sig nyheter är lång ifrån representativa för befolkningen.

Att ha begränsat med tid och att vilja se en enkel lösning, annan än gammelmedia, på hur man ska kunna tillgodogöra sig nyheter är inte att vara lat.
Varför ska något vara folkligt?
Citera
2015-05-02, 12:07
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eva.smoking.skinn
Varför ska något vara folkligt?

Därför att det är det som krävs. Först när vi ser ett alternativ som de allra flesta tycker är väl fungerande och kan ta till sig kan vi lägga gammelmedia och dess negativa påverkan på samhället i graven för gott.
Citera
2015-05-02, 13:18
Medlem
KarlDenMindres avatar
Citat:

Har du hört talas om Twitter? Du kan följa all världens nyhetskanaler, bloggare m.m. i ditt flöde. Bara att snabbt skrolla igenom dagens händelser & klicka på de länkar som verkar intressanta. Man får allt serverat & slipper sitta en hel dag & planlöst bläddra igenom hundratals hemsidor.

Det slår allt gammelmedia kan prestera. Dessutom är det som står i trycka tidningar ofta gårdagens nyheter.
Citera
2015-05-02, 13:50
Medlem
Citat:

Man kan iaf. konstatera att nivån i gammalmedia sjunker dag för dag. Läste precis på AFA-Bladet: "Bäbisextra", "Bäbisyra"!! Vem är det man vänder sig till med sådant språk, WT, och annat löst folk? Tänkande människor kan ju inte annat än vända sig till alternativ media/kanaler.

Så snacket om att det inte finns gångbart alternativ kan ju bara inte stämma. Folk finner dessa kanaler snarare än du tror, tro mig!
Citera
2015-05-02, 15:38
Medlem
Perignons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjobakk
Ja. Dock är jag osäker på hur man kan vinkla till exempel en skogsbrand på ett kulturmarxistiskt vis.

Två exempel:
"Skogsbolagets skamliga avverkning av skyddsvärd skog slog slint! Trasig maskin satte eld på allt!"

samt

"Markägarna bär skulden till branden! Monokulturer gynnar bränder!"

Skitenkelt, och båda varianterna har (om än inte ordagrant) förekommit under tiden det brann, och i efterspelet. Det är dom stora, anonyma "skogsbilagens" fel, samt naturligtvis dom hemska "markägarna" som vill döda skog.
Så är det nämligen i kulturmarxismens Sverige.
Citera
2015-05-02, 15:41
Bannlyst
Citat:

Tror snarare på det rimliga att skiten kan leva kvar men utan att den efterfrågas av konsumenter. Den blir nästan till max beroende av statens subventioner men liten i omfattning kommer skiten att förbli. "Vara kvar" sedan, tråden uppdateras ju med data om uppsägningar och konkurser. Det går åt helvete! Det går inte bra.

Du är nöjd, ja men var det då! Själv lånar jag tex The Economist (den har sina brister den också) på biblioteket. Inte fan att jag läser eller tittar eller lyssnar på svenskt därför att det är skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in