2015-05-02, 02:03
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Tog subutex för första gången ikväll, tidigare har det alltid varit suboxone. Fyfan vilken skillnad.. Det var ju två olika rus nästan. Subutex upplevde jag som mycket behagligare
Det där verkar vara jävligt individuellt.

Under dom åren jag becknade sub så köpte jag Oxone för 50:-/st och vanliga för 75-100:-/st

Sålde majoriteten via torbrädorna och där var det uteslutande Subutex som sålde, trots att mina utpriser såg ut:
Subxone
1 = 150
10 = 130 st
Subutex
1 = 250-300
10 = 200-225
Kunde vara nästan omöjligt att bli av med oxonen online...

MEN! IRL (där jag oftast tog 200-250st oavsett sort) var det nästan svårt att bli av med vanliga sub!
Har funderat länge på varför, i teorin så är ju Subutex/rena buprenorfintabletter bättre, men i många mindre kommuner har dom bara Oxone på programmen och det gör dels att slutkunden är van vid dom och självklart föredrar dom pga vanan.

Men det skumma är att många i dessa städer och kommuner fått för sig att oxonen är starkare, slår hårdare/snabbare och massa lustiga saker.

Personligen märkte jag bara skillnad på hur länge en åtta räckte, en äkta Subutex© räckte nästan utan undantag längre och höll mig frisk längre. Dock kan det ju vara en psykvilla också. Men iaf fan så mycket mer logiskt än att Oxone är starkare/bättre än originalet.
Citera
2015-05-02, 12:03
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Det där verkar vara jävligt individuellt.

Under dom åren jag becknade sub så köpte jag Oxone för 50:-/st och vanliga för 75-100:-/st

Sålde majoriteten via torbrädorna och där var det uteslutande Subutex som sålde, trots att mina utpriser såg ut:
Subxone
1 = 150
10 = 130 st
Subutex
1 = 250-300
10 = 200-225
Kunde vara nästan omöjligt att bli av med oxonen online...

MEN! IRL (där jag oftast tog 200-250st oavsett sort) var det nästan svårt att bli av med vanliga sub!
Har funderat länge på varför, i teorin så är ju Subutex/rena buprenorfintabletter bättre, men i många mindre kommuner har dom bara Oxone på programmen och det gör dels att slutkunden är van vid dom och självklart föredrar dom pga vanan.

Men det skumma är att många i dessa städer och kommuner fått för sig att oxonen är starkare, slår hårdare/snabbare och massa lustiga saker.

Personligen märkte jag bara skillnad på hur länge en åtta räckte, en äkta Subutex© räckte nästan utan undantag längre och höll mig frisk längre. Dock kan det ju vara en psykvilla också. Men iaf fan så mycket mer logiskt än att Oxone är starkare/bättre än originalet.

Intressant! Jag köper oxone för 100 kr styck och nu blev det 200 kr för en riktig subutex, och jag lägger mer än gärna en extra hundring för att få dom riktiga franska. Kommer aldrig gå tillbaka till suboxone igen kan jag säga.
Citera
2015-05-02, 17:09
Medlem
d988cjcs avatar
Har jag tabbat mig nu eller?
Jag sniffade cirka 2mg subutex, 10 min senare knackar grannen på dörren och kommer med brunt som han vill bjuda på.

Jag tackade jag då jag tänkte lite snabbt och kom fram till att suben inte fäst ordentligt ännu då det gått så pass kort tid (~10-15 min) och några bloss kan ge mig ett rus om än kortvarig.

Men nu kom jag tänka på att man inte ska ta sub för tidigt in på intag av heroin då man kan drabbas av obehaglig abbs (har gjort det för så vet vilket helvete det innebär ).

Har min impulsivitet, då jag beslöt att dra lite drake, göra att jag kommer bli dålig strax när suben fäster?

Går för övrigt på sub dagligen men jag genomgår en nedtrappning m.h.a. vården och således ligger min dos på 4* 0.4mg temgesic per dag. ( de 2 mg jag intagit idag är från en 8:a vanlig subutex som jag förskaffat vid sidan om min nedtrappning för att förgylla pågående helgen)

Så vad tror ni? Blir jag snart dålig och får ångra detta impulsiva upptag?

Har mer sub så är det någon idé att ta mer ifall akut abs. skulle infinna sig?

Har som jag redan nämnt upplevt det,dvs. akut abs. pga. för tidigt intag av sub efter en natt med mycket heroin, innan så skulle gärna vilja höra va ni tycker och tror kommer hände?

Ska jag fylla på med mera sub redan nu för att förebygga eventuella obehag?

Är inte beroende av just h däremot är jag beroende av sub om än låg dos dvs. 2 mg eller mindre om dagen.
Senast redigerad av d988cjc 2015-05-02 kl. 17:14.
Citera
2015-05-02, 18:12
Medlem
d988cjcs avatar
Det har nu gått 2 timmar utan att jag upplevt några obehag så jag tackar för visad intresse.
Ha det bra och sköt om er.

Over and Out...
Citera
2015-05-02, 22:22
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d988cjc
Det har nu gått 2 timmar utan att jag upplevt några obehag så jag tackar för visad intresse.
Ha det bra och sköt om er.

Over and Out...

Kul att det gick bra för dig.

Vet inte riktigt vad som händer när man blandar Buprenorfin och Heroin.

Tänkt på om det var riktigt heroin du fick och inte Fentanyl.
Citera
2015-05-04, 15:54
Medlem
boredomss avatar
Är trött och ganska orkeslös idag efter att ha tagit 4 mg sub under helgen, om jag skulle ta en "återställare" typ 1 mg idag, skulle jag känna denna orkeslöshet efter suben har gått ur kroppen eller funkar det lite som att ta en återställare när man är bakis dvs att "absistensen" planas ut?
Citera
2015-05-06, 06:26
Medlem
Findmucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Är trött och ganska orkeslös idag efter att ha tagit 4 mg sub under helgen, om jag skulle ta en "återställare" typ 1 mg idag, skulle jag känna denna orkeslöshet efter suben har gått ur kroppen eller funkar det lite som att ta en återställare när man är bakis dvs att "absistensen" planas ut?

Sent svar men för framtida tillfällen: Jag skulle tro att du inte blir direkt piggare, utan fortfarande är rätt seg och orkeslös. Talar av egen erfarenhet, fyller jag på dagen efter sub är jag oftast trött och blir inte så pigg. Blir att man sitter och noddar hela dagen istället för att vara aktiv och pigg. Du får inte abstinens dagen efter sub direkt så det påverkar inget.
Citera
2015-05-07, 10:26
Medlem
Tjenare! En udda fråga kanske! Jag ska lämna up nu om en timme och är ren, kan jag ta sub typ 20-30 min innan o fortfarande vara negativ? Alltså hur lång tid tar det för sub att metaboliseras ner till mitt urin? Någon kunnig?
Citera
2015-05-07, 11:12
Medlem
sandra92s avatar
Längesen jag tog sub, men fått tag på 4st (oxone), hur får jag ut mest effekt av dom? För dessa ska alltså inte gå att injicera. Har svårt att tänka mig varför de skulle vara så, så chansar kanske o testar att slå mig i de. Så till doserings frågan. Som många säkert vet är min huvuddrog heroin. Ska jag ändå starta så lågt som 1-2mg eller vad rekommenderar ni?
Citera
2015-05-07, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Längesen jag tog sub, men fått tag på 4st (oxone), hur får jag ut mest effekt av dom? För dessa ska alltså inte gå att injicera. Har svårt att tänka mig varför de skulle vara så, så chansar kanske o testar att slå mig i de. Så till doserings frågan. Som många säkert vet är min huvuddrog heroin. Ska jag ändå starta så lågt som 1-2mg eller vad rekommenderar ni?
Jag använder inte och har låg kunskap kring sprutor och injektion, men blockerar/minskar naloxonet effekten? Dessutom är det massa bindemedel som man kanske inte vill ha in i venerna.
Citera
2015-05-07, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92

Slå inte i dig det! Det kanske är mer ekonomiskt, men inte mer! Man får ingen skjuts av Suboxone och alla bindmedel som finns i tabletten vill du inte ha i venerna.
Tar 5-10 min för effekt IV, 20-30min för effekt i näsan.
Kör på snoken
Citera
2015-05-07, 16:14
Medlem
KorpChristers avatar
Fixade 8 mg Subutex för några dagar sedan, funderar på att ta det men vill verkligen inte blanda med Lyrica och Stesolid första gången jag tar det. Så har två frågor.

1. Hur länge ska jag pausa med mina mediciner innan jag tar Subutex?
2. Bör jag ta en annan opiat/opioid innan som är lite "lättare"? Var ungefär ett år sedan jag tog någon opiat sist och då var det Oxycontin och Oxynorm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in