2015-05-01, 17:31
Medlem
Mooons avatar
Nu hade du väl lite otur när du tänkte ...

Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Det säger ju dock en del om svenska kvinnor att så många som fyra stycken har blivit ihop med en sådan "man".
Citera
2015-05-01, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Det säger ju dock en del om svenska kvinnor att så många som fyra stycken har blivit ihop med en sådan "man".

Okej jag tog upp ett par extrema exemplarer och vissa var med glimten i ögat men faktum kvarstår, en man idag har så jävla mycket krav på sig att det inte är värt att ingå en relation med tjejer i Sverige. Så fort en man vill att tjejen ska laga mat eller kanske låta mig som man bestämma över en sak så blir det gräl direkt och dem surar och gnäller och berättar för sina vänner som alla håller med henne och där står jag och ser ut som en clown trots att jag gör så jävla mycket fint för henne.

Jag trodde att alla tjejer var sån tills jag hämtade min fru hit från Mellanöstern och jag kan efter 2 år säga att det finns "kvinnor" och sen finns det riktiga kvinnor, dem tar hand om en man såsom vi tar hand om en kvinna. I Sverige tog jag bra hand om tjejerna jag var tillsammans med, men vad fick jag tillbaka? En massa tjat, gnäll, otrohet, illojalitet, onödig bråk osv.
Citera
2015-05-01, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djorou
Okej jag tog upp ett par extrema exemplarer och vissa var med glimten i ögat men faktum kvarstår, en man idag har så jävla mycket krav på sig att det inte är värt att ingå en relation med tjejer i Sverige. Så fort en man vill att tjejen ska laga mat eller kanske låta mig som man bestämma över en sak så blir det gräl direkt och dem surar och gnäller och berättar för sina vänner som alla håller med henne och där står jag och ser ut som en clown trots att jag gör så jävla mycket fint för henne.
Jag hade en flickvän och vi hade varsin lägenhet och sov ofta över hos varandra, hon diskade aldrig hemma hos mig, jag sparade disken och diskade oftast efter att hon åkt hem till sig, men om jag inte hjälpte till att diska när jag var hos henne så gnällde hon över att jag inte delade lika på hemarbetet. Dessutom så var hon värdelös på att laga mat (de flesta svenska kvinnor under 30 kan inte laga mat överhuvudtaget) och jag var duktig. I flera förhållanden så har jag fått intryck av att svenska kvinnor p.g.a. feminism går och mäter allting i vardagen för att hitta bevis på att de är förtrycka och orättvist behandlade.
Citera
2015-05-01, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Jag hade en flickvän och vi hade varsin lägenhet och sov ofta över hos varandra, hon diskade aldrig hemma hos mig, jag sparade disken och diskade oftast efter att hon åkt hem till sig, men om jag inte hjälpte till att diska när jag var hos henne så gnällde hon över att jag inte delade lika på hemarbetet. Dessutom så var hon värdelös på att laga mat (de flesta svenska kvinnor under 30 kan inte laga mat överhuvudtaget) och jag var duktig. I flera förhållanden så har jag fått intryck av att svenska kvinnor p.g.a. feminism går och mäter allting i vardagen för att hitta bevis på att de är förtrycka och orättvist behandlade.

Jag upplevde exakt samma sak, varje gång min flickvän kom förbi så såg jag till att göra något romantiskt och brukade ofta laga mat för att visa att jag är en man att satsa på och hade förhoppningar om att impa på henne för så småningom kanske gifta oss i framtiden och visa vad jag går för och vad hon har att se framemot. Och varje gång jag gick hem till henne? Hon la fram bröd, smör och ost (som jag själv fick fixa såklart) och när jag tvättade händerna och ville ta det lugnt lite så surade hon..... Och anledningen? Jag hade inte diskat kniven och osthyveln efter mig.. efter 5 månader fick jag nog av att ge allt jag har men inget få tillbaka och dumpade henne med lätthet .. och nej det var inte anledningen till dumpningen (så dum är jag inte), det vara bara 1 exempel av miljoner små saker som fick mig att inte tycka det är värt att fortsätta förhållandet.
Citera
2015-05-01, 18:06
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:

(flashdownssyndrom:
Många svenska kvinnor är helt förblindade av likhetsfeminism. En arbetsfördelning utifrån könsroller betyder givetvis inte att det handlar om slaveri för endera parten.

Såg ett program på TV om Amish-folket i USA, starkt religiös kristen sekt, som praktiserar strikt könsuppdelning. Männen i byn byggde en hel lada på en helg med endast handverktyg, utan elektricitet vilket de är motståndare till, medans byns kvinnor lagade middag och hällde upp vatten till männen när de var för trötta för att arbeta. Så vilka var slavar? Männen eller kvinnorna?)

Helt rätt, i Sverige hade kvinnorna tvingat dig att laga även maten medan dem skulle sitta med sina väninnor och prata om att en ny snygg kille börjat på deras kontor och att man lever bara en gång.

Oh snap!
Senast redigerad av NietzschesHorse 2015-05-01 kl. 18:11.
Citera
2015-05-01, 18:15
Medlem
FemininFeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
På vilket är det en slav? Är det inte frivilligt?
Ska man inte dela på sysslorna??

Tänk om hans fru är hemmafru, medan han försörjer familjen, med jobba från 7 - 16 ??
Vad vet du om han inte hjälper till ? Som diska efter maten, eller dammsuga eller något sådant?

Eller du menar han ska sätta igång laga middag efter en hård arbetsdag?? Tack för den!! Tycker synd om din partner, som ska först jobba från 7- 16 , sedan hem laga mat och städa diska

Nu är det så att de flesta av oss lever på 2000-talet och de allra flesta kvinnor, liksom jag, arbetar heltid precis som männen. Kvinnor idag är inte passiva och ägnar hela sitt liv åt att behaga en man. Men det är väl det som stör det manliga egot. Att inte vara universums mittpunkt.
Citera
2015-05-01, 18:16
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom

Detta har jag också upplevt till min förvåning. Själv lärde både min far och mor mig att laga mat. Eftersom jag inte har helsvensk bakgrund så undrar jag om någon med typisk Svenne-bakgrund kan informera om varför det ofta är så att unga svenska killar är OK på att laga mat, och att ganska mång också har ett matintresse /vinintresse men att fler tjejer än vad man tror är helt värdelösa samt att de är lite av "ungkarlar" när de bor själva? Uppfostras de att det är fult att lära sig hemarbete för att det är "kvinnoförtryck" eller är det att de behandlas och curlas som prinsessor? Är föräldrarna stolta när deras döttrar inte kan städa och knappt koka ägg? Gäller ju självklart inte alla men många fler än vad man tror och då fler än killar. Upplys mig!
Citera
2015-05-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemininFeminist
Nu är det så att de flesta av oss lever på 2000-talet och de allra flesta kvinnor, liksom jag, arbetar heltid precis som männen. Kvinnor idag är inte passiva och ägnar hela sitt liv åt att behaga en man. Men det är väl det som stör det manliga egot. Att inte vara universums mittpunkt.

Man hjälps åt såklart men jo större ansvar SKA ligga hos kvinnan när det kommer till hushållet och familjen, så har det alltid varit sen stenåldern och så kommer det alltid vara för att ett förhållande ska fungera. Men jag antar att du är ogift? För har svårt att se en man acceptera ditt nedvärderande syn på män, eller så kommer/har du tur och hittar dig en toffel som lyder varje bokstav du säger. Stackars man
Citera
2015-05-01, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Detta har jag också upplevt till min förvåning. Själv lärde både min far och mor mig att laga mat. Eftersom jag inte har helsvensk bakgrund så undrar jag om någon med typisk Svenne-bakgrund kan informera om varför det ofta är så att unga svenska killar är OK på att laga mat, och att ganska mång också har ett matintresse /vinintresse men att fler tjejer än vad man tror är helt värdelösa samt att de är lite av "ungkarlar" när de bor själva? Uppfostras de att det är fult att lära sig hemarbete för att det är "kvinnoförtryck" eller är det att de behandlas och curlas som prinsessor? Är föräldrarna stolta när deras döttrar inte kan städa och knappt koka ägg? Gäller ju självklart inte alla men många fler än vad man tror och då fler än killar. Upplys mig!

Ja den vanliga tjejen i Sverige kan tyvärr knappt koka ett ägg utan att den blir antingen för rå eller överkokt där ägget ändrat färg till helsvart istället. Vad det beror på är väl för att dem blir bortskämda av föräldrarna och dem har sina egna pengar, egen bil, egen jobb och egen bostad så varför ska dem vilja lära sig laga mat för en man? Mannen ger ju ingenting till dem enligt dem själva. Men karma kommer oftast ikapp dem när dem är i 30-35 års åldern och fortfarande ogifta där ingen man vill ha en kvinna som är för bortskämd för att hämta ett glas vatten och då ångrar dem sig ... då finns det endast 2 utvägar, antingen blir dem gravida utan en pappa närvarande och blir singelmammor eller så hamnar dem hos en psykopat och blir misshandlad varje helg och livet blir en misär men skammen är för stor för att dem ska lämna psykopaten.

TV3 lär aldrig lägga ner programmet ensam mamma söker med tanke på att fler mammor blir singelmammor ju mer "jämlikt" samhället blir.
Citera
2015-05-01, 18:35
Medlem
Mooons avatar
Varför ska detta ansvar främst ligga på kvinnan? Varför kan du inte bre dina ostmackor själv? Varför anses dessa uppgifter vara "nedvärderande"? Varför anser du att kvinnor ska göra nedvärderande uppgifter? Varför skulle inte ett förhållande fungera om mannen har huvudansvaret för hemmet och familjen? Varför är du så halsbrytande rolig?

Citat:
Man hjälps åt såklart men jo större ansvar SKA ligga hos kvinnan när det kommer till hushållet och familjen, så har det alltid varit sen stenåldern och så kommer det alltid vara för att ett förhållande ska fungera. Men jag antar att du är ogift? För har svårt att se en man acceptera ditt nedvärderande syn på män, eller så kommer/har du tur och hittar dig en toffel som lyder varje bokstav du säger. Stackars man
Citera
2015-05-01, 18:36
Medlem
FemininFeminists avatar
Citat:

Oj vilka förutfattade meningar du har. Varför skriva om en massa saker du inte har en aning om? Du vet inte vem jag är, hur jag är och hur jag lever mitt liv.

Vilket bra argument du kommer med ang att kvinnan ska ha mer ansvar för hemmet; för så har det alltid varit sedan stenåldern? Haha! Trolleri!
Citera
2015-05-01, 18:40
Medlem
Mooons avatar
Under sådana hemska förutsättningar är det ju ett rent måste att mannen tar över hemmet i familjen och bringar lite ordning och reda i äggkaoset så det inte blir omelett över hela köket.

Vem vet, det kanske rent av är så att kvinnan inte av Gud är given uppdraget att koka ägg utan att den person i förhållandet som är bäst lämpad för det och gillar det mest hanterar äggklockan.

Citat:
Ja den vanliga tjejen i Sverige kan tyvärr knappt koka ett ägg utan att den blir antingen för rå eller överkokt där ägget ändrat färg till helsvart istället. Vad det beror på är väl för att dem blir bortskämda av föräldrarna och dem har sina egna pengar, egen bil, egen jobb och egen bostad så varför ska dem vilja lära sig laga mat för en man? Mannen ger ju ingenting till dem enligt dem själva. Men karma kommer oftast ikapp dem när dem är i 30-35 års åldern och fortfarande ogifta där ingen man vill ha en kvinna som är för bortskämd för att hämta ett glas vatten och då ångrar dem sig ... då finns det endast 2 utvägar, antingen blir dem gravida utan en pappa närvarande och blir singelmammor eller så hamnar dem hos en psykopat och blir misshandlad varje helg och livet blir en misär men skammen är för stor för att dem ska lämna psykopaten.

TV3 lär aldrig lägga ner programmet ensam mamma söker med tanke på att fler mammor blir singelmammor ju mer "jämlikt" samhället blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in