2015-05-01, 12:34
Medlem
anteri17s avatar
Trolig elva till nästa match, hemma mot AC Bosman:

Padelli

Tonelli Manolas Radu

Parolo Pirlo Valdifiori Pjanic

Pinilla Klose Gervinho

Tonelli kommer tillbaka från avstängning. Ut går gårdagens usla Koulibaly. På mitten tar Parolo plats istället för Cigarini. Valdifiori och Pjanic (vilka fick inhopp senast) ersätter också Mauri och Perotti i elvan. På forwardssidan fortsätter jag med tvåmålsskytten Pinilla, assistgöraren Gervinho och formtoppade Klose.
Citera
2015-05-01, 12:50
Medlem
Ezzelinos avatar
Ja, Ale Viola är starka. Får hoppas att Sampförsvaret kan hålla Tevez i strama tyglar, då ser det genast ljusare ut. Sedan vet jag inte hur gringubben Benitez resonerar, om han tror att Hamsik och Higuain "måste sparas" inför EL-semin mot Dnipro eller inte...Jag tror att mitt lag behöver dem på planen från start när Napoli tar emot ett darrigt Milan. Med Montella vet man inte heller, Diamanti får knappast starta, och det är långt ifrån säkert att Mati Fernandez gör det heller. Där finns det dock habila reserver (Pucciarelli, utmärkt i gårdagens match, och Medel), som är givna startspelare i sina lag. Preliminär startelva:

Buffon
Lichtsteiner-Ranocchia-Widmer
Hamsik-Falque-Diamanti-Fernandez
Higuain-Toni-Palacio
Citera
2015-05-01, 15:32
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ja, Ale Viola är starka. Får hoppas att Sampförsvaret kan hålla Tevez i strama tyglar, då ser det genast ljusare ut.

Kan komma att peta den gode Carlitos till våran match, min premilära uppställning mot Risorigimento är följande:

Handanovic
Santon-Basanta-Peres
Ilicic-El Kaddouri-Nainggolan-F.Anderson
Insigne-Doumbia-Quagmire.
Citera
2015-05-01, 16:05
Medlem
Ferry31s avatar
Skönt att min lag börjat hitta en stabilitet. Räknar med att slå övergivna Casteddu och sen vore det kul med en fjärde rak seger mot Antico i avslutningsmatchen. I så fall skulle detta bli en godkänd säsong i alla fall. Kan inte ändra mitt lag just nu, men ser ut att gå till en 6-3-1

Marchetti

Darmian - Rugani - Danilo - Avelar - Ghoulam - Lazaar

Guarin - Moralez - Vazquez

Dybala

Edit: nu funkar det att ändra.
Senast redigerad av Ferry31 2015-05-01 kl. 16:10.
Citera
2015-05-01, 16:17
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Skönt att min lag börjat hitta en stabilitet. Räknar med att slå övergivna Casteddu och sen vore det kul med en fjärde rak seger mot Antico i avslutningsmatchen. I så fall skulle detta bli en godkänd säsong i alla fall. Kan inte ändra mitt lag just nu, men ser ut att gå till en 6-3-1

Marchetti

Darmian - Rugani - Danilo - Avelar - Ghoulam - Lazaar

Guarin - Moralez - Vazquez

Dybala

Edit: nu funkar det att ändra.

Funderar på om det går att spela med en 3-3-4? Men hittar inte hur man ändrar den taktiska formationen. Hur gjorde du?
Citera
2015-05-01, 16:27
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Funderar på om det går att spela med en 3-3-4? Men hittar inte hur man ändrar den taktiska formationen. Hur gjorde du?

Du lägger bara in vilka spelare du vill använda. Home squadra - modifica formazione - tabella. Dock går det aldrig använda mer än 3 forwards, har själv provat. Tror du kan spela:

Men jag börjar redan ångra mig. Backarna var oberäkneliga senast, kommer ju suga om man spelar med 6 st och bara 3-4 kommer till spel. Går nog ner till 5 st och slänger in Eto'o på topp. Gör han bra ifrån sig där så kan det bli jackpot.
Citera
2015-05-01, 16:44
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Du lägger bara in vilka spelare du vill använda. Home squadra - modifica formazione - tabella. Dock går det aldrig använda mer än 3 forwards, har själv provat. Tror du kan spela:

Men jag börjar redan ångra mig. Backarna var oberäkneliga senast, kommer ju suga om man spelar med 6 st och bara 3-4 kommer till spel. Går nog ner till 5 st och slänger in Eto'o på topp. Gör han bra ifrån sig där så kan det bli jackpot.

Okej. Jag håller nog fast vid 3-4-3 då.
Citera
2015-05-01, 17:03
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Trolig elva till nästa match, hemma mot AC Bosman:

Padelli

Tonelli Manolas Radu

Parolo Pirlo Valdifiori Pjanic

Pinilla Klose Gervinho

Tonelli kommer tillbaka från avstängning. Ut går gårdagens usla Koulibaly. På mitten tar Parolo plats istället för Cigarini. Valdifiori och Pjanic (vilka fick inhopp senast) ersätter också Mauri och Perotti i elvan. På forwardssidan fortsätter jag med tvåmålsskytten Pinilla, assistgöraren Gervinho och formtoppade Klose.

Fan det är ju kris i mitt lag. Tonelli är tydligen avstängd i den här matchen - och inte i förra. Radu är gul, likaså Tonellis avbytare Koulibaly. Pirlo är röd, likaså hans tänkta ersättare Cigarini. På topp är tydligen Klose avstängd, vilket gör att jag tvingas spela med en gul Gabbiadini. Nu tror jag visserligen att han spelar från start, vilket kan vara bra. Faktum är att jag velade en del om vilka två av Klose, Pinilla och Gabbiadini som skulle lira. Gervinho är given då han kommer få extrema ytor mot Genoas treback och presspel.

Ny elva blir alltså:

Padelli

Manolas Koulibaly Radu

Parolo Pjanic Valdifiori Mauri

Gabbiadini Pinilla Gervinho
Citera
2015-05-01, 17:07
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Kan komma att peta den gode Carlitos till våran match, min premilära uppställning mot Risorigimento är följande:

Handanovic
Santon-Basanta-Peres
Ilicic-El Kaddouri-Nainggolan-F.Anderson
Insigne-Doumbia-Quagmire.

Ja, La Gazzetta tror att Allegri spelar Morata och Llorente i Sampdoriamatchen...det gäller väl att Apachen är i allra bästa slag mot Real Madrid.
Citera
2015-05-02, 00:05
Medlem
anteri17s avatar
Jävligt segt att Torino-Empoli spelas på onsdag.
Citera
2015-05-02, 01:51
Medlem
Ferry31s avatar
Det är anmärkningsvärt att det är otroligt ojämnt i år. Enorm skillnad på lagen jämfört med i höstas när det var jävligt jämnt. Då vann jag ligan på 25p, medan tabelljumbon ändå lyckades skrapa ihop 13. 12 poängs skillnad mellan första och sista laget är rätt tight får man väl säga, jämfört med nu när det är 23 poäng och fortfarande 2 omgångar kvar.

Jag såg dessutom att min genomsnittspoäng är jämn med höstens, vilket är intressant. Slutsatsen blir att den här säsongen inte är jättemycket sämre egentligen, bara att jag hade behövt ha lite mer kvalitet eftersom det var så ojämnt. När det var jämnt i höstas hade jag lite tur att jag hade marginalerna på min sida i slutändan.
Citera
2015-05-03, 16:19
Medlem
anteri17s avatar
Det blir två favoritförluster. Både jag och Ezzelino åker på torsk. Allt avgörs i sista omgången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in