2015-04-27, 16:51
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
AC Alba Longa - Casteddu 3-0
Ale Viola - Antico Arsenale 0-5
Chelsea - Go Ahead Farmers 0-2
Risorgimento - AC Bosman 4-0

Det medför att ligatiteln är en kamp mellan två lag: Ezzelinos Risorgimento och undertecknads Antico Arsenale.

Jag är väldigt nöjd med fyra mål och tre assist i min elva. 5-0 är också ett resultat som jag inte får till särskilt ofta.

Och jag brukar sällan vinna med 0-2 och fullkomligt kväva mina motståndare med hjälp av modificatori, -4 på försvaret var riktigt massivt. Känns som att vi bytte roller lite i den här omgången. Eller jag brukar ju inte vinna med 0-5, men när jag vinner brukar det bli det bli stora siffror, som exempelvis i mina tidigare tre segrar den här säsongen.

Glöm inte att det är matcher i veckan med start imorgon. Fixa lagen ikväll, rekommenderar jag
Citera
2015-04-27, 19:29
Medlem
Ferry31s avatar
Alba Longa hemma är nästa match. Viktigt om det betyder något att hamna på den övre sidan av tabellen, annars betydelselös match såklart

Marchetti

Darmian - Rugani - Danilo - De Maio - Lazaar

Brienza - Moralez - Vazquez

Eto'o - Dybala

Kan såklart ändras om vissa spelare kommer stå som otillgängliga. Har vissa funderingar på att spela 4-3-3 också, men både Paloschi och Defrel är så ojämna att det känns tveksamt om de är värda att slänga in.
Citera
2015-04-27, 19:41
Medlem
Villons avatar
Jag måste erkänna att jag tappat kollen på det här helt och inte ändrat mitt lag på minst fyra omgångar. Ambitionen har funnits, men inte riktigt tiden. Märker att det trots det går ganska hyggligt och att jag lyckades vinna med tre mål nu senast, vet inte vad det säger om ens egen fingertoppskänsla...

Funderar på att låta laget vara som det är säsongen ut för att hålla det någorlunda rättvist.
Citera
2015-04-27, 19:50
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Alba Longa hemma är nästa match. Viktigt om det betyder något att hamna på den övre sidan av tabellen, annars betydelselös match såklart

Marchetti

Darmian - Rugani - Danilo - De Maio - Lazaar

Brienza - Moralez - Vazquez

Eto'o - Dybala

Kan såklart ändras om vissa spelare kommer stå som otillgängliga. Har vissa funderingar på att spela 4-3-3 också, men både Paloschi och Defrel är så ojämna att det känns tveksamt om de är värda att slänga in.

Tycker det ser ut som en bra elva. Mål kan man ju aldrig vara säker på, men det är stabila pjäser.
Vazquez eller Dybala kanske kann sätta något mål mot Torino hemma, och Eto'o har i dagsläget en startplats i Mihajlovics offensiva formation. Hemma mot Hellas Verona borde kunna bli en match med hyfsat många mål.

Mitt främsta hopp om att vinna Flashbackligan står till att du besegrar anteri17 i sista omgången.
Jag vill inte strö salt i Brilles sår här, men 34 poäng i helgen var inte mycket att hurra för...Han har hemmamatch mot Antico Arsenale nu.

Preliminär elva borta mot Gants Chelsea:

Buffon
Lichtsteiner-Astori-Ranocchia
Hamsik-Falque-Medel-Vives
Higuain-Toni-Palacio
Citera
2015-04-27, 20:47
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Jag måste erkänna att jag tappat kollen på det här helt och inte ändrat mitt lag på minst fyra omgångar. Ambitionen har funnits, men inte riktigt tiden. Märker att det trots det går ganska hyggligt och att jag lyckades vinna med tre mål nu senast, vet inte vad det säger om ens egen fingertoppskänsla...

Funderar på att låta laget vara som det är säsongen ut för att hålla det någorlunda rättvist.

Ändra om du vill. Ser gärna vi får en kul och jämn match bara, poängen spelar ju mindre roll vid det här laget.
Citera
2015-04-27, 22:15
Medlem
anteri17s avatar
Två raka hemmamatcher innan en tuff match mot Go Ahead Farmers u slutomgången. Målet är att gå in i den matchen med möjlighet att kunna kryssa för att vinna ligan. Och det går troligtvis med sex poäng på de kommande två matcherna. Min målskillnad är så bra.

Jag gillar rotation och taktisk flexibilitet, så mitt lag ser ut så här inför veckoomgången:

Padelli

Manolas Koulibaly Radu

Perotti Cigarini Pirlo Mauri

Gervinho Klose Pinilla

Ut med Lopez, Tonelli, Valdifiori och Gabbiadini (Pjanic som kom in från bänken senast är kvar på densamma). In kommer Padelli, Radu (inhopp senast), Gervinho och Pinilla, samt Mauri och Koulibaly (som inte spelade trots att han var i min elva senast. 3-4-3 får vi se hur det slår ut. Jag tycker dock Roma, Atalanta och Lazio möter så defensivt svaga lag att det finns stor anledning att tro att det kan bli en del mål. Gabbiadini tror jag inte startar två matcher i rad i Benitez rotationssystem.
Senast redigerad av anteri17 2015-04-27 kl. 22:24.
Citera
2015-04-27, 22:17
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Tycker det ser ut som en bra elva. Mål kan man ju aldrig vara säker på, men det är stabila pjäser.
Vazquez eller Dybala kanske kann sätta något mål mot Torino hemma, och Eto'o har i dagsläget en startplats i Mihajlovics offensiva formation. Hemma mot Hellas Verona borde kunna bli en match med hyfsat många mål.

Mitt främsta hopp om att vinna Flashbackligan står till att du besegrar anteri17 i sista omgången.
Jag vill inte strö salt i Brilles sår här, men 34 poäng i helgen var inte mycket att hurra för...Han har hemmamatch mot Antico Arsenale nu.

Preliminär elva borta mot Gants Chelsea:

Buffon
Lichtsteiner-Astori-Ranocchia
Hamsik-Falque-Medel-Vives
Higuain-Toni-Palacio

Ja, försvaret är urstarkt och mittfältet är solitt. Anfallet är helt oberäkneligt, men både Eto'o och Dybala är stabila och känns givna. Om jag sedan ska öppna upp för en tredje anfallare är högst oklart. En spelare som Paloschi kan ju lätt få 6,5 i betyg, göra avgörande mål och då vill man inte ha honom på bänken, men skiter sig allt kan han få 5,0 i slutbetyg och då är det slöseri att spela med honom. Får fundera på mitt val, men fortsätta med 5-3-2 känns som det säkrare alternativet i alla fall.

Du har också bra lag, men är nog lite beroende av att ditt anfall levererar. Fast både du och Antico ska vinna era matcher kommande omgång, sen har ni ett jämnt återstående spelschema. Viktigt för dig att kanske vinna stort i helgen om du vill komma i kapp i målskillnaden.
Citera
2015-04-29, 22:48
Medlem
Ferry31s avatar
Veckoomgång är djävulskt eftersom laguppställningarna blir helt bonkers. Ett problem för alla lag. Jag klarade mig ganska bra förutom att enbart två av mina fyra "tillgängliga" försvarare kom till spel. Villon har massor av målskyttar mot mig, helt otroligt. Känns som att vissa spelare alltid ser till att få igång sina målskyttar när de möter mig, men i övrigt ser det tunt ut för Alba Longa så jag bör klara 1-1. Dock förutsätter det att Rugani spelar imorgon och inte gör bort sig, annars förlorar jag.
Citera
2015-04-29, 23:10
Medlem
Knugen37s avatar
Otroligt... förra veckan lyckades jag att peta runt fyra målskyttar i min match mot Anteri.

Idag var det målskyttarna Illicic, Niang, Peres och Doumbia som var petade i mitt lag, därtill också Quagmire och El Kaddouri som stod för varsin assist.
Citera
2015-04-29, 23:48
Medlem
anteri17s avatar
Nära titeln nu... Pinilla med två mål, Klose gör ett. Pjanic med ett mål plus två assist (ett räknas nog). Gervinho med en ass och likaså Pirlo.

Rätt val att lira Pinilla.

På läktarplats gjorde även Parolo mål. Det är en exceptionellt bra säsong mitt lag gör.
Citera
2015-04-30, 11:19
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Nära titeln nu... Pinilla med två mål, Klose gör ett. Pjanic med ett mål plus två assist (ett räknas nog). Gervinho med en ass och likaså Pirlo.

Rätt val att lira Pinilla.

På läktarplats gjorde även Parolo mål. Det är en exceptionellt bra säsong mitt lag gör.

Jag vinner min bortamatch mot Gants, så avståndet förblir två poäng. Mina och dina återstående hemmamatcher är mot respektive AC Alba Longa och AC Bosman. Och bortamatcherna mot Ale Viola och Go Ahead Farmers. Min förhoppning är att jag kan vinna båda matcherna och att du förlorar mot Ferry31 i sista omgången.
Citera
2015-05-01, 12:24
Medlem
anteri17s avatar
Go Ahead Farmers - AC Alba Longa 2-0
Antico Arsenale - Casteddu 4-0
Chelsea - Risorgimento 0-5
AC Bosman - Ale Viola 1-4

Idel favoritsegrar (nåväl, kanske var det en jämn match-up mellan Farmers och Longa) gör att tabellen inte är särskilt jämn. Den livliga kampen om förstaplatsen fortsätter dock. Som uttryckts tidigare kommer tabelltrean Ale Viola och tabellfyran Go Ahead Farmers ändå få viktiga roller gällande titelstriden. Faktum är att titeln mycket väl kan gå till mitt Antico redan i helgen. Ett formstarkt Ale Viola har stora möjligheter att sätta käppar i hjulet för Ezzelinos gäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in