Citat:
Ursprungligen postat av
Cocaine-Cowboy
Har GTA V på PS4, måste dock säga att jag aldrig spelat online i GTA-sammanhang men är intresserad av att börja lira lite online, har lite frågor innan.
Vad går spelet ut på online, har hört talas om att man är med i olika "gäng" / crews ?
Vad gör man online? Uppdrag eller glider man runt och skjuter random personer?
Är väldigt dåligt påläst om onlineläget i GTA. Övertyga mig till varför jag ska börja lira online.

förstår inte riktigt varför vi ska "övertyga" dig att börja spela gtao när du ändå har spelet hemma.. du får gärna prova ju och få en egen uppfattning av det hela - är ju mycket roligare än att gå efter vad andra tycker o tänker eller ger dig nånslags manual
har du spelat gta innan så kommer det inte vara krångligt alls

det finns missions du kan köra ensam eller med andra, du kan köra race, deathmatches, survivlas, heists, last team standing osv osv,, vissa glider väl bara runt, andra skjuter andra. du får göra vad du vill, bara att det finns annat folk med på kartan som kanske vill jävlas med dig
ang. crews, det beror på vilken crew du är i .. tex svensktalande crews håller väl mer ihop o jag tycker det är ganska roligt, ibland är det liksom crew events,playlists osv men det beror på vilken crew man är i och hur aktiva dom är där och om dom ens vill spela ihop, men med större/ interationella crews har du lättare att få in folk att spela dina missions/heists/races med anytime liksom då det är mer folk. du kan ju också se vilken rankning du har i din crew på socialclub tex.
det kan vara lite tufft i början... är du på låga lvl så är du ju lätt att döda, du kommer inte ha så många vapen och armor är dåligt med.. men kör du missions o grejer o spelar med andra kommer du nog snart märka att det är ändå rätt så rolig community och du kommer säkert lära känna en del folk och du kommer ju upp i lvl sen med och det blir bara bättre

lycka till