2015-04-30, 10:41
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Har GTA V på PS4, måste dock säga att jag aldrig spelat online i GTA-sammanhang men är intresserad av att börja lira lite online, har lite frågor innan.

Vad går spelet ut på online, har hört talas om att man är med i olika "gäng" / crews ?

Inget måste, men man kan. Man kan vara med i upp till fem gäng samtidigt, så du kan delta i olika communitys om så önskas.

Citat:
Vad gör man online? Uppdrag eller glider man runt och skjuter random personer?

Se det som offline, med nya uppdrag där man i de flesta fall ska vara flera och samarbeta för att lyckas.

Citat:
Är väldigt dåligt påläst om onlineläget i GTA. Övertyga mig till varför jag ska börja lira online.

Om du ändå äger spelet, varför inte testa? Kör dock inte i publik server, du kommer bli dödad, om och om igen, och bli kallad ord som man inte ens trodde existerade.
Citera
2015-04-30, 12:38
Medlem
Tjejen88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Har GTA V på PS4, måste dock säga att jag aldrig spelat online i GTA-sammanhang men är intresserad av att börja lira lite online, har lite frågor innan.

Vad går spelet ut på online, har hört talas om att man är med i olika "gäng" / crews ?

Vad gör man online? Uppdrag eller glider man runt och skjuter random personer?

Är väldigt dåligt påläst om onlineläget i GTA. Övertyga mig till varför jag ska börja lira online.

förstår inte riktigt varför vi ska "övertyga" dig att börja spela gtao när du ändå har spelet hemma.. du får gärna prova ju och få en egen uppfattning av det hela - är ju mycket roligare än att gå efter vad andra tycker o tänker eller ger dig nånslags manual
har du spelat gta innan så kommer det inte vara krångligt alls
det finns missions du kan köra ensam eller med andra, du kan köra race, deathmatches, survivlas, heists, last team standing osv osv,, vissa glider väl bara runt, andra skjuter andra. du får göra vad du vill, bara att det finns annat folk med på kartan som kanske vill jävlas med dig

ang. crews, det beror på vilken crew du är i .. tex svensktalande crews håller väl mer ihop o jag tycker det är ganska roligt, ibland är det liksom crew events,playlists osv men det beror på vilken crew man är i och hur aktiva dom är där och om dom ens vill spela ihop, men med större/ interationella crews har du lättare att få in folk att spela dina missions/heists/races med anytime liksom då det är mer folk. du kan ju också se vilken rankning du har i din crew på socialclub tex.

det kan vara lite tufft i början... är du på låga lvl så är du ju lätt att döda, du kommer inte ha så många vapen och armor är dåligt med.. men kör du missions o grejer o spelar med andra kommer du nog snart märka att det är ändå rätt så rolig community och du kommer säkert lära känna en del folk och du kommer ju upp i lvl sen med och det blir bara bättre lycka till
Citera
2015-04-30, 14:26
Medlem
Hasseroders avatar
någon annan som har fel på gta5 nu? går inte spela online ? står bara "the rockstar update service is unavailable code 2" ?
Citera
2015-04-30, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fullan
Ja fast nu är det 10e gången vi förlorade uppdraget pga två barn

Citat:
Ursprungligen postat av fullan
Ja fast nu är det 10e gången vi förlorade uppdraget pga två barn

Körde Human labs precis när man måste smyga och simultanskjuta vakterna med lite finess. Ungjävlarna har ju inte ens silencer, smäller utav bara fan, och så får man börja om.. 10 försök tog det och jag dödade nästan allihop. det första de gjorde var att bränna in mitt i lejonkulan med en bil och peppra med mini-uzi.. suck
Citera
2015-04-30, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasseroder
någon annan som har fel på gta5 nu? går inte spela online ? står bara "the rockstar update service is unavailable code 2" ?

Jag får errorn att jag saknar filer för att spela online o_O
Citera
2015-04-30, 16:41
Medlem
Hasseroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oea
Jag får errorn att jag saknar filer för att spela online o_O

Det var en uppdatering. synd bara alla fusk man hade installerat till gta5 pc online inte fungerar. väntar på uppdatering av samtliga fusk
Citera
2015-04-30, 16:51
Medlem
Nihennas avatar
Hur får man de 1 350 000 dollarna man fick när man bokade spelet på steam? Kom på att jag aldrig fick dem på min gubbe jag importerade från 360, tror jag. Hade runt 1 mille på 360 för att servrarna var så dåliga i början av release så att man fick pengar, och de verkade finnas kvar.
Så efter förboknings-bonusen borde jag ha legat på 2 mille något?
Citera
2015-04-30, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shotgun92
Vill någon slänga upp en prislista på bilarna? skulle vart gulligt
+1
Citera
2015-04-30, 17:16
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucyFair
+1

Man kan alltid googla "GTA V cars".
Citera
2015-05-01, 02:20
Medlem
xXKNOXxs avatar
Nu har fusken börjat dyka upp i pc versionen.Mötte en snubbe med en level på 1008 och odödlig var han också...lagom kul.
Citera
2015-05-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teguin
Uppfattat.

Är lite sen men om du rånar alla butiker så får du ett achivement, 800 rp och en tatuering
Citera
2015-05-01, 14:16
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXKNOXx
Nu har fusken börjat dyka upp i pc versionen.Mötte en snubbe med en level på 1008 och odödlig var han också...lagom kul.

dessvärre stött på flera såna
Detta kan mörda online spelet för mig på PC :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in