Citat:
Ursprungligen postat av
Jkroken
För i helvete alla luleåfans. Ni har redan snott vår publikfavorit, Sweatt, och nu kräver ni att Osten dessutom ska locka Johnson till Luleå med ännu nytt minecraft-bud. Kan ni inte låta oss brynäsare få någonting?
Det skulle i och för sig inte förvåna mig om Ostjäveln gett Johnson ett rejält saltat kontrakt. Problemet för er är att Minecraft-pengar inte löser alla världens problem. T.ex. det faktum att Luleå ligger inåt helvete för långt norrut 😀 Johnson verkar vara en vettig kille. Förutom att spela hockey vill man ju kunna leva ett normalt liv också. Vilket är totalt omöjligt i den hålan 😂
Citat:
Ursprungligen postat av
Illusioner
Det är väl snarare närheten till stora städer som kan tänkas locka i Gävle.
1h till Uppsala. Under 2h till Stockholm.
Nu vet jag inte varifrån detta rykte sprungit men låt mig konstatera följande: Flyget Luleå - Stockholm tar en timma och 10 minuter. I enlighet med resplanen. Ofta går det på en timme.
Så Luleå ligger väldigt bra till till, även om man har storstadsambitioner.
Jkroken, jag tycker lite synd om dig som aldrig varit i Luleå. Det är ett vinterparadis och en sommaridyll på samma gång. Du borde åka upp och avnjuta den norrbottniska gästfriheten. Men lämna brynäströjan hemma.
Sen kan alla sluta gnälla om minecraft-miljarderna. Återigen så är Porser en sansad människa som inte har som mål att slå ut all ungdomsverksamhet i hela Norrbotten. Så sluta med skitsnacket tack.