2015-04-29, 23:48
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Det kanske det är. Men det tycker nog framför allt dom som själva är uppväxta där. Kommer man som utlänning lockar det troligen mer med en större stad. Lag som ligger i mindre städer får helt enkelt punga upp mer stålar för att locka till sig spelare. Ni fick säkerligen betala bra mycket mer för att locka till er Sweatt än vad Brynäs hade behövt göra för att behålla honom.

Men nu har ni ju å andra sidan tur att Mincraft-killen erbjuder sig att donera pengar.
Det är väl snarare närheten till stora städer som kan tänkas locka i Gävle.
1h till Uppsala. Under 2h till Stockholm.
Citera
2015-04-30, 00:06
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
För i helvete alla luleåfans. Ni har redan snott vår publikfavorit, Sweatt, och nu kräver ni att Osten dessutom ska locka Johnson till Luleå med ännu nytt minecraft-bud. Kan ni inte låta oss brynäsare få någonting?

Det skulle i och för sig inte förvåna mig om Ostjäveln gett Johnson ett rejält saltat kontrakt. Problemet för er är att Minecraft-pengar inte löser alla världens problem. T.ex. det faktum att Luleå ligger inåt helvete för långt norrut 😀 Johnson verkar vara en vettig kille. Förutom att spela hockey vill man ju kunna leva ett normalt liv också. Vilket är totalt omöjligt i den hålan 😂

Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Det är väl snarare närheten till stora städer som kan tänkas locka i Gävle.
1h till Uppsala. Under 2h till Stockholm.

Nu vet jag inte varifrån detta rykte sprungit men låt mig konstatera följande: Flyget Luleå - Stockholm tar en timma och 10 minuter. I enlighet med resplanen. Ofta går det på en timme.

Så Luleå ligger väldigt bra till till, även om man har storstadsambitioner.

Jkroken, jag tycker lite synd om dig som aldrig varit i Luleå. Det är ett vinterparadis och en sommaridyll på samma gång. Du borde åka upp och avnjuta den norrbottniska gästfriheten. Men lämna brynäströjan hemma.

Sen kan alla sluta gnälla om minecraft-miljarderna. Återigen så är Porser en sansad människa som inte har som mål att slå ut all ungdomsverksamhet i hela Norrbotten. Så sluta med skitsnacket tack.
Citera
2015-04-30, 00:10
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Nu vet jag inte varifrån detta rykte sprungit men låt mig konstatera följande: Flyget Luleå - Stockholm tar en timma och 10 minuter. I enlighet med resplanen. Ofta går det på en timme.

Så Luleå ligger väldigt bra till till, även om man har storstadsambitioner.
Ska man vara sån så är det ju nära överallt hela tiden.
Citera
2015-04-30, 00:24
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Ska man vara sån så är det ju nära överallt hela tiden.

Det var ju du som började. Men javisst spela mindre roll kan jag ta i hand på. Vem fan vill åka till Uppsala förresten?
Citera
2015-04-30, 00:29
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Det var ju du som började. Men javisst spela mindre roll kan jag ta i hand på. Vem fan vill åka till Uppsala förresten?
BallaKlava, jag tycker synd om dig. Jag antar att du aldrig har varit i Uppsala, men det är en väldigt vacker stad, med Fyrisån ringlandes genom centrum. Den är ju dessutom Sveriges fjärde största stad, så om man vill ha närhet till en större stad än Gävle är Uppsala ett bra alternativ.
Citera
2015-04-30, 00:32
Bannlyst
Citat:
Men javisst spela mindre roll kan jag ta i hand på. Vem fan vill åka till Uppsala förresten?
Samma sorts folk som vill bo i Luleå, tippar jag på...
Citera
2015-04-30, 00:38
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
BallaKlava, jag tycker synd om dig. Jag antar att du aldrig har varit i Uppsala, men det är en väldigt vacker stad, med Fyrisån ringlandes genom centrum. Den är ju dessutom Sveriges fjärde största stad, så om man vill ha närhet till en större stad än Gävle är Uppsala ett bra alternativ.

Jag har varit där många gånger. Det vackraste med denna stad är ändå namnet på den idrottsliga arenan. Metallåtervinning arena. Det sammanfattar denna stad för mig
Citera
2015-04-30, 05:50
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
För i helvete alla luleåfans. Ni har redan snott vår publikfavorit, Sweatt, och nu kräver ni att Osten dessutom ska locka Johnson till Luleå med ännu nytt minecraft-bud. Kan ni inte låta oss brynäsare få någonting?
Vadå, vem har krävt det? Ryktas han till fler lag nu eller har jag missat något? Skulle dock inte bli förvånad om Luleå Minecrafts kniper honom. Har därför svårt att bli glad för enbart rykten.

Men på tal om rykten. Här är är ett om Kevin Mitchell.

http://www.hockeysnack.com/brynas-if/permalink/1683812
Citera
2015-04-30, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Vet inte men säkert är det dubbla pengarna i hans nya ryska klubb, det verkar dessutom som han har signat på ett flerårskontrakt. Synd, Sweatt och Harju hade behövt någon som serverade dom mackor.
Ja, det var lite det jag var ute efter. Att LHF skulle ha erbjudit killen "500 i månaden" är långt ifrån något säkertställt faktum. Särskilt som det påstås ha hänt innan Porser dök upp på scenen.

Att Omark skulle kunna tjäna en miljon i månaden i Ryssland tvivlar jag inte en sekund på.
Citera
2015-04-30, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Vadå, vem har krävt det? Ryktas han till fler lag nu eller har jag missat något?
Står att "flera lag" jagar honom. Både svenska och utländska. Bara Brynäs nämn vid namn.
Citera
2015-04-30, 07:10
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Står att "flera lag" jagar honom. Både svenska och utländska. Bara Brynäs nämn vid namn.
Vardå?

Borde bli regel att länka källa.
Citera
2015-04-30, 08:22
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Vardå?

Borde bli regel att länka källa.
Kan bekräfta att alla lag i SHL och flera lag i KHL är ute efter honom och det finns i praktiken ingen chans för Brynäs att få honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in