2015-04-29, 12:50
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ja vi brukar ju göra det!

På tal om det så blev jag rätt sugen på att se Last Life in the Universe som du tipsade om för rätt längesen nu. Får nog försöka klämma in den i dagens schema.
Citera
2015-04-29, 12:52
Medlem
erections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
På tal om Kitano kan jag slå ett slag för Yasha ifrån 1985, en av hans tidigaste roller är i just den.

En riktigt vacker film med ett intressant budskap. Kan rekommendera den starkt och Kitano gör en väldigt bra prestation i den. Gillar även miljön den huvudsakligen utspelar sig i.

Har inget att klaga på när det kommer till Kitano utifrån de filmer jag sett. Varken hans filmer som han regisserat eller skådespeleri.
Citera
2015-04-29, 13:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edko
En sak är saker, jag kommer aldrig smutsa ner mitt sinne med Getting Any, fy fan vad jag hatar såna jävla konstiga filmer.

Nej det är lugnt, fortsätt du att se på skräp så lämnar du över de bra filmerna till oss med klass och smak.
Citera
2015-04-29, 13:54
Bannlyst
Citat:
Nej det är lugnt, fortsätt du att se på skräp så lämnar du över de bra filmerna till oss med klass och smak.

Gillar Chan Wook Parks hämndfilmer väldigt mycket, det säger väl en del om hur pass låg nivå det är på min smak, huh? Har pratat med folk som tycker Commando med Arnold är kvalité men ogillar Oldboy, det kallar jag retarderat.
Citera
2015-04-29, 13:56
Bannlyst
Och Rakii, vad är kvalité med såna där bizzara filmer?
Citera
2015-04-29, 21:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edko
Och Rakii, vad är kvalité med såna där bizzara filmer?

Det är ingen bisarr film alls, och du måste väl ändå förstå att österländsk humor som vi ser i japanska och koreanska filmer kanske inte alla gånger går hem hos västerlänningar, även om jag överlag föredrar asiatiska komedier framför västerländska diton.

Du har helt enkelt hamnat i en kulturkrock.
Citera
2015-04-29, 22:09
Medlem
Rakiis avatar
För att återgå till topic så såg jag Young Yakuza-dokumentären idag och tyckte en hel del om den, intressant med en dokumentär om den för oss västerlänningar ljusskygga maffiaverksamhet som man kanske inte alla gånger har så stor inblick i som man tror trots att man sett en del filmer om de av Fukasaku och Miike. Jag gillade att det var en vardaglig inblick i en tjugoåring som blir "praoelev" hos en lokal klan någonstans i Tokyo och man följer honom utan att regissören är dömande och så vidare. Kul att se hur Yakuzan jobbar och att de har moderniserat sig numera utan att de tvingas att skära av sig lillfingret numera och så vidare, plus att alla badhus inte har bannlyst deras verksamhet.

Roligaste scenen var då den unga medlemmen och hans mamma tittar på Dead or Alive 2 och diskuterar han som är skådespelare, drog brett på smilbanden där.

Efter Valborg hade jag tänkt börja med ett annat tema vid sidan av mitt Zhang Yimou-tema, The Yakuza Papers-serien av Fukasaku, bara sett första filmen tidigare men det var nästan tio år sedan.
Citera
2015-04-29, 22:30
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Efter Valborg hade jag tänkt börja med ett annat tema vid sidan av mitt Zhang Yimou-tema, The Yakuza Papers-serien av Fukasaku, bara sett första filmen tidigare men det var nästan tio år sedan.

Två trevliga teman där! Skall också ta tag i att få sett Yakuza papers-filmerna. Har de liggandes nånstans...Har varit en off-period på två månader i film nu vilket jag ber om ursäkt för eftersom mitt deltagande i forumet har blivit skralare i det sista. Men tillslut kommer det tillbaka när man minst anar det, känner ju mig själv väldigt bra.
Citera
2015-04-30, 08:25
Medlem
erections avatar
Citat:
För att återgå till topic så såg jag Young Yakuza-dokumentären idag

Edit: Jävla subtitles fungerade inte tyvärr. Velat sett den ett tag och haft den på datorn, dock utan subtitles. Eftersom kriminella organisationer intresserar mig så skall det bli intressant att se.
Som du nämnde så har man bara fått en liten inblick genom olika filmer, där de inte alltid är helt korrekt porträtterade.
Senast redigerad av erection 2015-04-30 kl. 08:37.
Citera
2015-04-30, 08:28
Bannlyst
Citat:
Det är ingen bisarr film alls, och du måste väl ändå förstå att österländsk humor som vi ser i japanska och koreanska filmer kanske inte alla gånger går hem hos västerlänningar, även om jag överlag föredrar asiatiska komedier framför västerländska diton.

Du har helt enkelt hamnat i en kulturkrock.

Då kan man verkligen undra sig vad du tycker är bisarrt?
Citera
2015-04-30, 11:45
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Två trevliga teman där! Skall också ta tag i att få sett Yakuza papers-filmerna. Har de liggandes nånstans...Har varit en off-period på två månader i film nu vilket jag ber om ursäkt för eftersom mitt deltagande i forumet har blivit skralare i det sista. Men tillslut kommer det tillbaka när man minst anar det, känner ju mig själv väldigt bra.

Ja, vi har ju saknat dig här i tråden minst sagt, bara varit jag och alprazolam som snackat tillsammans här och undrat var alla har tagit vägen, men kul att se dig igen och att du kommer tillbaka sen med en bang! Jag laddade även hem Yakuza Graveyard av Fukasaku nyss som jag har osedd, men den ska bli jävligt rolig att få se!

Citat:
Ursprungligen postat av erection
Edit: Jävla subtitles fungerade inte tyvärr. Velat sett den ett tag och haft den på datorn, dock utan subtitles. Eftersom kriminella organisationer intresserar mig så skall det bli intressant att se. Som du nämnde så har man bara fått en liten inblick genom olika filmer, där de inte alltid är helt korrekt porträtterade.

Vilken relle är det som du har? Jag laddade hem filmen på Pirate Bay och fanns undertexter på subscene!
Citera
2015-04-30, 15:16
Medlem
Rakiis avatar
Getting Any? var faktiskt väldigt rolig i sina bästa stunder och full av sjukt absurd och härlig lyteskomik och slapstick då Aoso letar efter den perfekta bilen att ha till sexuella akter med attraktiva kvinnor men som vanligt går ingenting vägen, som befarat då det gäller Kitano. Humorn är verkligen filmens starkaste sida och den passar ju såklart inte alla (edko mer specifikt), men gillar man japansk galghumor så tror jag att denna kan gå hem, och tror också att alpra som köpt den kommer att uppskatta den!

Skön berättarstruktur i den också, där varje enskild scen nästan kan ses som en individuell sketch och humorn eskalerar ju bara ju mer den går framåt, absurd och bisarrt underhållande rolig film!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in