2015-04-29, 09:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Han anammade helt enkelt Ken Takakura och Sonny Chiba då det kommer till den typen av tysta, tillbakadragna psykopater som kan få en knäpp och flippa ur närsomhelst, gemensamma nämnaren med Kitano och de två är att alla tre kör stenansikte i sina filmer.

Gillar honom inte hursomhelst.
Citera
2015-04-29, 09:06
Bannlyst
Blir det giljotinen nästa om jag säger att jag tycker Battle Royale är rätt så överskattad?
Citera
2015-04-29, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Det ska vara väldigt sjuk humor enligt kompisen.

Tex:

Och det ska vara humor?
Citera
2015-04-29, 09:17
Bannlyst
Den här verkar bra.

http://www.imdb.com/title/tt3697566/
Citera
2015-04-29, 09:39
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edko
Blir det giljotinen nästa om jag säger att jag tycker Battle Royale är rätt så överskattad?

Nej, men det blir det däremot om du inte lär dig redigera dina inlägg snart.
Citera
2015-04-29, 10:51
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Gillar honom inte hursomhelst.
Aha, så det är alltså mer hans skådespeleri du inte gillar och inte hans stil som regissör?

Citat:
Nej då, du är i din fulla rätt att tycka precis som du vill. Jag brukar sällan klaga på folk pga av vad de har för smak, det känns ju som att det inte spelar mig jättestor roll ifall någon inte gillar samma filmer som mig, mer än att jag kanske går mer efter någon annans rekommendationer mer, vars smak överensstämmer mer med min.

Citat:
Och det ska vara humor?
Det ska det! Antar att det är sån här typisk galen japansk over the top-konstigheter det rör sig om. Jag inväntar Rakii's vitsord på denna med spänning då jag nyligen köpte filmen på dvd. Spelar dock ingen roll för mig om den inte vore så bra då jag samlar på Kitano's filmer och skulle köpt den hur jäkla dålig den än vore. Nu tror jag däremot att den kommer att vara bra, och jag brukar gilla hans filmer överlag.

Citat:
Den här verkar bra.

http://www.imdb.com/title/tt3697566/
Den där var ganska bra faktiskt. Tycker definitivt du borde se den.

Punkliv - Trist att Gonin ej föll dig i smaken, vet inte om jag kan rekommendera tvåan då. Har däremot för mig att den inte var så lik den första filmen, så det är möjligt att den kan funka för dig ändå. Jag tyckte ettan var lite bättre än tvåan, så kanske tycker du tvärtom då.
Citera
2015-04-29, 11:07
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Punkliv - Trist att Gonin ej föll dig i smaken, vet inte om jag kan rekommendera tvåan då. Har däremot för mig att den inte var så lik den första filmen, så det är möjligt att den kan funka för dig ändå. Jag tyckte ettan var lite bättre än tvåan, så kanske tycker du tvärtom då.

Ska nog kolla in tvåan någon gång, ser nästan alltid uppföljare oavsett vad jag tycker om första filmen så. Dessutom brukar ju vi gilla samma filmer, så tvåan ska ses - särskilt om den inte är så lik ettan.
Citera
2015-04-29, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Nej, men det blir det däremot om du inte lär dig redigera dina inlägg snart.

Ojdå.
Citera
2015-04-29, 11:39
Bannlyst
Citat:
Aha, så det är alltså mer hans skådespeleri du inte gillar och inte hans stil som regissör?

Eftersom han alltid ska ha huvudrollen i sina filmer så ja, det blev lite fel här men ja, det är hans stela stil jag tycker är snortråkig.
Citera
2015-04-29, 11:39
Bannlyst
Citat:
Det ska det! Antar att det är sån här typisk galen japansk over the top-konstigheter det rör sig om. Jag inväntar Rakii's vitsord på denna med spänning då jag nyligen köpte filmen på dvd. Spelar dock ingen roll för mig om den inte vore så bra då jag samlar på Kitano's filmer och skulle köpt den hur jäkla dålig den än vore. Nu tror jag däremot att den kommer att vara bra, och jag brukar gilla hans filmer överlag.

Jaha, jag tycker inte det var kul alls. Fast sen så brinner inte jag för konstiga filmer heller.
Senast redigerad av edko 2015-04-29 kl. 11:43.
Citera
2015-04-29, 11:49
Bannlyst
En sak är saker, jag kommer aldrig smutsa ner mitt sinne med Getting Any, fy fan vad jag hatar såna jävla konstiga filmer.
Citera
2015-04-29, 12:42
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Ska nog kolla in tvåan någon gång, ser nästan alltid uppföljare oavsett vad jag tycker om första filmen så. Dessutom brukar ju vi gilla samma filmer, så tvåan ska ses - särskilt om den inte är så lik ettan.
Ja, alltså den har kvinnliga main-karaktärer till exempel. Den var inte alls som Gonin som jag minns det, jag reserverar mig dock för att lova för mycket då det var ganska längesedan jag såg den.

Ja vi brukar ju göra det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in