2015-04-29, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suckpipe
Citi?

Men jo, du kan anse den som rejectad, de är bara sega med att uppdatera. Själv sitter jag fortfarande och väntar svar från Goldman och Moelis. Hoppas verkligen intervjuerna trillar in här i maj nu, annars blir jag besviken

Citi har ett "eget" mattetest.

Goldman/Moelis for summer internship? Det skeppet har nog seglat for lange sen.
Citera
2015-04-29, 11:02
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolorean

Just för Goldman har det väl inte seglat för alltför länge sen (även om det borde ha seglat). Dom är ju rätt duktiga på att bjuda in till intervjuer ett halvår efter alla andra banker.

Tråkigt att dom utgår från att alla säger upp sina redan skrivna kontrakt för att hoppa på goldman-tåget. En anledning god som någon att inte bemöda sig svara på deras intervjuinbjudningar.
Citera
2015-04-29, 12:05
Medlem
Mercais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Just för Goldman har det väl inte seglat för alltför länge sen (även om det borde ha seglat). Dom är ju rätt duktiga på att bjuda in till intervjuer ett halvår efter alla andra banker.

Tråkigt att dom utgår från att alla säger upp sina redan skrivna kontrakt för att hoppa på goldman-tåget. En anledning god som någon att inte bemöda sig svara på deras intervjuinbjudningar.

Jag tackade nej till ett GS-offer av den anledningen... De fragade rakt ut varfor jag inte rev mitt andra offer och tog deras istallet...
Citera
2015-04-29, 12:35
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercai
Jag tackade nej till ett GS-offer av den anledningen... De fragade rakt ut varfor jag inte rev mitt andra offer och tog deras istallet...

Ändå imponerande att ta dig över till London för AC för att sedan tacka nej. Det var där skon klämde för mig, så jag kan fortfarande leva i illusionen att jag hade fått ett offer om jag åkt över.
Citera
2015-04-29, 13:28
Medlem
Rosahelikopterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suckpipe
Citi?

Men jo, du kan anse den som rejectad, de är bara sega med att uppdatera. Själv sitter jag fortfarande och väntar svar från Goldman och Moelis. Hoppas verkligen intervjuerna trillar in här i maj nu, annars blir jag besviken
Ingen kommentar men förövrigt angående statusen var det som jag misstänkte alltså.
Citera
2015-04-29, 15:23
Medlem
Mercais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Ändå imponerande att ta dig över till London för AC för att sedan tacka nej. Det var där skon klämde för mig, så jag kan fortfarande leva i illusionen att jag hade fått ett offer om jag åkt över.

Jag bodde i England sen tidigare, sa det var inte sa svart . Hade inte fatt mina andra offers nar jag gjorde deras AC, men de var sena med feedback. Nar de antligen kom tillbaka var det for sent...
Citera
2015-04-29, 16:05
Medlem
Citat:
Inganslonerna i London for private equity ar bland de hogsta i varden, men nagra 500k/manad ar det absolut inte. De firmor som betalar hogst brukar ligga pa c. £100k i base + 100% bonus pa arsbasis. Har du en bra deal (ovanligt pa entry level) kan du fa nagra carry points med, men de betalar inte ut forran om 5+ ar.
Jag trodde att alla fick carry. Entry level på PE innebär ju oftast att man gjort några år inom IB eller MC.
Senast redigerad av sacramento 2015-04-29 kl. 16:08.
Citera
2015-04-29, 16:27
Medlem
Mercais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sacramento
Jag trodde att alla fick carry. Entry level på PE innebär ju oftast att man gjort några år inom IB eller MC.

Carry far du ofta efter 2-3 pa fonden. Finns en del som ger ut carry fran start, men det ar som sagt ovanligt.
Citera
2015-04-29, 16:45
Medlem
Suckpipes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolorean

Fair enough, tänkte mest på att Citi väl är den enda BB-banken som har ett summer internship i Sthlm?

Sen var jag inte helt seriös med den sista kommentaren
Citera
2015-05-02, 21:56
Medlem
Citat:
Carry far du ofta efter 2-3 pa fonden. Finns en del som ger ut carry fran start, men det ar som sagt ovanligt.
Det var det jag menade. Jag tror att jag missuppfattade din första kommentar.
Citera
2015-05-06, 10:18
Medlem
Tyckte min fråga passade i denna tråd. Känns som att mycket kunskap finns att hämta här.

Såhär ser mitt läge ut; ska sitta på Swedbank i sommar (back office, Lending Operations). Har dock fått ett annat erbjudande utöver det. SHB capital markets hörde av sig om intervju angående deras studentprogram som startar i sommar och löper över 3 år.
Har frågat HR om man kan hoppa på det senare, till hösten förslagsvis. Blir dock inte klokare av deras svar så därför vänder jag mig till er (missförstånd deluxe från en HR-kvinna).

Är det vanligt att företag är flexibla med att låta folk hoppa in senare på ett program/internship?
Citera
2015-05-06, 11:30
Medlem
Mercais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Tyckte min fråga passade i denna tråd. Känns som att mycket kunskap finns att hämta här.

Såhär ser mitt läge ut; ska sitta på Swedbank i sommar (back office, Lending Operations). Har dock fått ett annat erbjudande utöver det. SHB capital markets hörde av sig om intervju angående deras studentprogram som startar i sommar och löper över 3 år.
Har frågat HR om man kan hoppa på det senare, till hösten förslagsvis. Blir dock inte klokare av deras svar så därför vänder jag mig till er (missförstånd deluxe från en HR-kvinna).

Är det vanligt att företag är flexibla med att låta folk hoppa in senare på ett program/internship?

Generellt sa ar de inte sa glada over det. I ett val mellan dina tva mojligheter hade jag utan tvekan tagit SHB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in