Köpte en lgh av en person som dessutom var ordförande i en HSB-förening. Visade sig att vissa "detaljer" i nyttjanderätten som var med i prospektet bara var tillfälliga tillstånd hon fifflat till sig(typ "ingår fri parkeringsplats till lägenheten"). Mäklarjäveln gick ju fri såklart, men det blev tinget till sist och jag vann.
Sens moral: Mäklare kan inte hållas ansvariga för felaktiga beskrivningar i prospektet eftersom de är psykiskt insufficienta per definition enligt FMR.
En annan kul grej var en fittsäljare som briljerade med att hon minsann "var jurist" ungefär 10 ggr under kontraktskrivandet och sedan flott nog ville ge bort hatthyllan till mig "utan kostnad"
En bekant sålde sin 2:a till ett par som raskt rev ner en bärande vägg där det satt ett valv. När väggen rasade och det blev sättningsskador på huset (dyyyrt) postade köparna ett brev med en känd teknisk fakultets brevhuvud (en av köparna pluggade teknisk fysik eller nåt hur fan han nu klarade av det) till min vän och ville ha 38000 i skadestånd. De fick en präktig avhyvling av ordföranden som undrade om de var helt jävla dumma i huvudet som rev väggar i en BRF utan att behöva om lov. Polaren jobbade på hovrätten för nedre norrland så han svarade på deras brev med ett brevpapper därifrån med orden "Avslås"