Citat:
Ursprungligen postat av NanaSangre
Inte för att vilja politisera din tråd tillika frågeställning överdrivet mycket skulle jag vilja säga att den mesighet du talar om är naturlig. Vi lever i en tid där män knappt vågar titta på kvinnor och där minsta jävlar anamma i sänghalmen räknas som våldtäkt och ett medialt landskap där män porträtteras som allmänt våldsamma och sexistiska svin är vardagsmat.
Räkna inte med att få fram grottmannen i den man som samhället motstridigt uppfostrar att behandla kvinnor som sköra offer.
Tror att du är inne på något här. Har hört många bekanta som är helt enkelt rädda att behandla damerna med fast hand i rädsla av att bli sedda som våldtäkt / svinig /sexistisk osv.
Dessa killar får dubbla budskap från olika håll och kanter där dom ska vara jämställda och gärna underlägsna i vardagen.
De får höra att sex i verkligheten är ljusår från porren, vilket gör att dom inte vågar ta inspiration och försöker göra allt utom att "porrsexa".
Sen knappar dom sig in på flashback och ser hur kvinnor tycker att dom är för mesiga, för snälla, för feminina.
Könsroller måste få existera för att attraktion ska ske. Detta betyder naturligtvis inte att kvinnor ska ha lägre lön och särbehandlas. Men det är inte det jag pratar om. Jag pratar om att vi måste få låta män vara män och kvinnor vara kvinnor. För att när allt kommer i kring så är vi bara djur, se hur naturen fungerar.
Ni som vill skriva saker i stil med "jaha, å va är en man rå?? Ska man få blablabla.. kvinna ? Ska kvinnan.... Blablabla." Ni vet jargongen.
Just dont, ni vet precis vad jag menar men kvinnligt och manligt, även om det är svårt att sätta ord på. Annars hade inte denna diskussion ploppat upp nu och då.