Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-27, 22:05
  #1
Medlem
RiktigaProblems avatar
Tjejer: har ni varit med om många killar som är försiktiga och mesiga i sängen? Jag är van vid att ha hårt sex och föredrar även det, men jag tycker inte alls att mjukt sex är dåligt. Däremot så har jag varit med vissa killar som är helt sjukt försiktiga och lite mesiga, alltså vågar inte alls ta i och då är det inte ens mjukt sex - bara dåligt sex.

Handlar det om människor som tycker om sådant lamt sex eller är det för att de är oerfarna? Eller handlar det kanske om att de är rädda för att tjejen ska ”gå sönder” eller göra illa sig?

Killar: har ni erfarenhet av att det finns tjejer som är mesiga i sängen?
Citera
2015-04-27, 22:14
  #2
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigaProblem
Tjejer: har ni varit med om många killar som är försiktiga och mesiga i sängen? Jag är van vid att ha hårt sex och föredrar även det, men jag tycker inte alls att mjukt sex är dåligt. Däremot så har jag varit med vissa killar som är helt sjukt försiktiga och lite mesiga, alltså vågar inte alls ta i och då är det inte ens mjukt sex - bara dåligt sex.

Handlar det om människor som tycker om sådant lamt sex eller är det för att de är oerfarna? Eller handlar det kanske om att de är rädda för att tjejen ska ”gå sönder” eller göra illa sig?

Killar: har ni erfarenhet av att det finns tjejer som är mesiga i sängen?


Ja, skulle säga att ca 50% av tjejerna jag varit med är mesiga i sängen, detta med en kvot runt 100. Tror det handlar mer om att berätta hur man vill ha det, snarare än att gissa. Det är lätt att klaga i efterhand, men istället ska man bara berätta hur man vill ha det rakt ut, detta gäller båda könen. Sen kommer man alltid stöta på någon som är oerfaren och bara allmänt blyg.
Citera
2015-04-27, 22:25
  #3
Medlem
Blondiemans avatar
Tjejer verkar tro att kuken är känsligare än ett korthus. Ta i lite för fan! Jag säger till om det gör ont, lovar!
Citera
2015-04-27, 22:34
  #4
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Alledels för många. Jag vill ju ha en riktigt dramatisk krigs scen. Kanske nån som blivit skjuten på platsen.
Citera
2015-04-27, 22:35
  #5
Medlem
NanaSangres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigaProblem
Tjejer: har ni varit med om många killar som är försiktiga och mesiga i sängen? Jag är van vid att ha hårt sex och föredrar även det, men jag tycker inte alls att mjukt sex är dåligt. Däremot så har jag varit med vissa killar som är helt sjukt försiktiga och lite mesiga, alltså vågar inte alls ta i och då är det inte ens mjukt sex - bara dåligt sex.

Handlar det om människor som tycker om sådant lamt sex eller är det för att de är oerfarna? Eller handlar det kanske om att de är rädda för att tjejen ska ”gå sönder” eller göra illa sig?

Killar: har ni erfarenhet av att det finns tjejer som är mesiga i sängen?

Inte för att vilja politisera din tråd tillika frågeställning överdrivet mycket skulle jag vilja säga att den mesighet du talar om är naturlig. Vi lever i en tid där män knappt vågar titta på kvinnor och där minsta jävlar anamma i sänghalmen räknas som våldtäkt och ett medialt landskap där män porträtteras som allmänt våldsamma och sexistiska svin är vardagsmat.

Räkna inte med att få fram grottmannen i den man som samhället motstridigt uppfostrar att behandla kvinnor som sköra offer.
Citera
2015-04-27, 22:40
  #6
Medlem
empoisonnes avatar
Jag har aldrig varit med någon man som är mesig i sängen. Dock har jag varit med män som föredrar mjukt sex. Men det är inte detsamma som att de är försiktiga och gillar lamt sex. De har tagit tag i mig och visat vad de gillar. Men de har inte smiskat upp mig, spottat mig i ansiktet och talat om vilket luder jag är.

De har med fasta men mjuka händer älskat med mig. Inte lamt alls.
Citera
2015-04-27, 22:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigaProblem
Tjejer: har ni varit med om många killar som är försiktiga och mesiga i sängen? Jag är van vid att ha hårt sex och föredrar även det, men jag tycker inte alls att mjukt sex är dåligt. Däremot så har jag varit med vissa killar som är helt sjukt försiktiga och lite mesiga, alltså vågar inte alls ta i och då är det inte ens mjukt sex - bara dåligt sex.

Handlar det om människor som tycker om sådant lamt sex eller är det för att de är oerfarna? Eller handlar det kanske om att de är rädda för att tjejen ska ”gå sönder” eller göra illa sig?

Killar: har ni erfarenhet av att det finns tjejer som är mesiga i sängen?


Bror ju lite på om det är nyktert sex eller ett one night stand påverkad. Dom gånger jag själv varit på Xtc eller aspackad när man haft ett one night stand så har man ju tagit det lite lugnt med tanke på sina ögon Och att personen inte riktigt vet vem man är heller. Men vid nyktert sex ska det väl inte vara så svårt att läsa av varandra? eller till och med säga till att han kan ta för sig lite mer? särskilt om ni haft sex flera ggr. Annars prova ge killen en lina kola är nog precis vad du söker
Citera
2015-04-27, 22:58
  #8
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondieman
Tjejer verkar tro att kuken är känsligare än ett korthus. Ta i lite för fan! Jag säger till om det gör ont, lovar!

Precis! Dom flesta tjejer är ganska mesiga faktiskt, ge mig en örfil för fan sen kan vi snacka!

Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Alledels för många. Jag vill ju ha en riktigt dramatisk krigs scen. Kanske nån som blivit skjuten på platsen.

& du fortsätter dramatisera ser jag.. Får du ens ligga med sådan höga krav?
Citera
2015-04-27, 23:11
  #9
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Precis! Dom flesta tjejer är ganska mesiga faktiskt, ge mig en örfil för fan sen kan vi snacka!



& du fortsätter dramatisera ser jag.. Får du ens ligga med sådan höga krav?

Inte för ofta direkt.
Citera
2015-04-27, 23:19
  #10
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NanaSangre
Inte för att vilja politisera din tråd tillika frågeställning överdrivet mycket skulle jag vilja säga att den mesighet du talar om är naturlig. Vi lever i en tid där män knappt vågar titta på kvinnor och där minsta jävlar anamma i sänghalmen räknas som våldtäkt och ett medialt landskap där män porträtteras som allmänt våldsamma och sexistiska svin är vardagsmat.

Räkna inte med att få fram grottmannen i den man som samhället motstridigt uppfostrar att behandla kvinnor som sköra offer.
Är du säker på detta? Vad jag har hört av äldre kvinnor så har andelen snubbar som vill trycka in den i stjärten och säga fula ord ökat de senaste tjugo åren.

Och överallt läser man om fjortonåringar som får röven spräckt av fjuniga pojkar som tror att enda sättet att knulla är att göra som man ser på film.

Jag har haft tämligen icke-mesigt/våldsamt/"jävlar anamma"-sex med massor med kvinnor som är allmänt skeptiskt inställda till patriarkatet, våldtäkter och sexister. De har inte ifrågasätt sättet vi haft sex på och de har inte satt upp "Wanted"-affischer med mitt ansikte på för att varna andra kvinnor.

Om TS har upplevt "mesigt sex" så beror väl det på att ni inte har varit trygga och säkra nog när ni har knullat. Kan ju bero på att man är nervös eller att man helt enkelt inte känner av den andra personen tillräckligt. I dessa lägen så kan man ju använda det här klassiska tipset: (som man kanske borde ha som ett moderatormeddelande varje gång någon ska starta en ny tråd i den här forumsdelen?) chansen att du får reda på vad din partner vill, och att din partner får reda på vad du vill, ökar om ni kommunicerar med varandra.
Citera
2015-04-28, 00:52
  #11
Medlem
NanaSangres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianno
Är du säker på detta? Vad jag har hört av äldre kvinnor så har andelen snubbar som vill trycka in den i stjärten och säga fula ord ökat de senaste tjugo åren.

Och överallt läser man om fjortonåringar som får röven spräckt av fjuniga pojkar som tror att enda sättet att knulla är att göra som man ser på film.

Jag har haft tämligen icke-mesigt/våldsamt/"jävlar anamma"-sex med massor med kvinnor som är allmänt skeptiskt inställda till patriarkatet, våldtäkter och sexister. De har inte ifrågasätt sättet vi haft sex på och de har inte satt upp "Wanted"-affischer med mitt ansikte på för att varna andra kvinnor.

Om TS har upplevt "mesigt sex" så beror väl det på att ni inte har varit trygga och säkra nog när ni har knullat. Kan ju bero på att man är nervös eller att man helt enkelt inte känner av den andra personen tillräckligt. I dessa lägen så kan man ju använda det här klassiska tipset: (som man kanske borde ha som ett moderatormeddelande varje gång någon ska starta en ny tråd i den här forumsdelen?) chansen att du får reda på vad din partner vill, och att din partner får reda på vad du vill, ökar om ni kommunicerar med varandra.

Där delar jag faktiskt din erfarenhet (sex med feminister). Jag tror inte heller svenska feminister i allmänhet är så pryda i sänghalmen som de vill ge sken av, men konsekvensen av allt hat mot "den råa manligheten" och samtyckeslagar hit och dit blir att killar blir osäkra och tappar självförtroendet i säghalmen.

Absolut har ju hela västvärlden liberariserats sexuellt ända sen 60-talet, men det finns krafter som vill moralisera och jag skulle sätta många kronor på att den gemene svenske mannen är betydligt mer sexuellt kuvad och försiktig än många andra västerländska länders män. Men den enorma succen av 50 shades of gray i Sverige borde om något indikera att kvinnor suktar efter hårdare tag sexuellt.
Citera
2015-04-28, 01:00
  #12
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NanaSangre
Men den enorma succen av 50 shades of gray i Sverige borde om något indikera att kvinnor suktar efter hårdare tag sexuellt.

Haha! I Sverige? Det trodde du väl inte?! I Sverige var det ingen kvinna som såg filmen som något bra - de tyckte snarare att filmen liknade en porrfilm (alla tjejer blir utnyttjade i den branschen!) eller en enda lång våldtäktsscen (hårt sex = mot tjejens vilja, så klart).

Du måste ha missat alla debatt- och nyhetsartiklar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback