• 1
  • 2
2015-04-29, 13:06
Medlem
Hallå hallå!
Funderar på vad jag kan blanda ut min tobak med, tänk er som marijuana-blomman fast som inte är olagligt. D.v.s som tar mycket plats, brinner bra och är lätt och billig att tillverka. Det vore ju förträffligt om går att få till en angenäm doft som citron eller någon annan spännande ört kanske. Samt att det går att komma undan extremt billigt om man kan blanda ut tobaken till exermpelvis en tredjedel men ändå behålla smakens karaktär. För mig handlar rökning i största utsträckning om känslan av det nämligen.

Är det farligare att röka något annat än tobak? Eller är det själva principen av att dra ner rök i lungorna som är det farligaste? Andra tankar om eventuella experiment uppskattas. Finns det enkla tester eller går det att göra tester innehållet av röken, kan vem som helst få vad som helst deklarerat av något labb?

Skitdumma frågor kanske, men jag är hoppfull om seriösa svar.

Citera
2015-04-29, 13:13
Medlem
Cannabis är ju dock hälsosammare.

Prova vattenpipa med massa olika smaker!
Citera
2015-04-29, 13:21
Medlem
Är inte främmande för cannabis men att gå runt och va bäng hela tiden fungerar inte för mig tyvärr.
Vad jag är ute efter är att behålla ciggen men eventuellt att det blir billigare och bättre i mindre mängder.
Citera
2015-04-29, 13:24
Medlem
Prova en vape då. Kan fås i lite större än ciggform, är som en bärbar vattenpipa! Massa olika smaker.

Men jag antar att du vill göra riktiga egna cigg med tobak o något mer.
Citera
2015-04-29, 15:09
Medlem
herrcarlssons avatar
Köp en pipa och piptobak. Då borde du komma ner i pris. Plus att det finns ju så många goda blandningar piptobak.
Citera
2015-04-29, 17:29
Medlem
"Vape" = vaporizer?
Det kommer väl ingen rök genom en sån? Är egentligen mest ute efter något som anses vara mindre hälsovådligt och är billigare att röka genom standard cigg-metoden.

För mig är filtret en viktig del av rökningen, röker till och med cb genom filter. Därför känns inte piprökning aktuell.
Citera
2015-04-30, 09:14
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notesoffreedom
"Vape" = vaporizer?
Det kommer väl ingen rök genom en sån? Är egentligen mest ute efter något som anses vara mindre hälsovådligt och är billigare att röka genom standard cigg-metoden.

För mig är filtret en viktig del av rökningen, röker till och med cb genom filter. Därför känns inte piprökning aktuell.
Ursäkta men det är absolut inte ovanligt att piprökare har filter i sina pipor. Kolla bara upp innan att den är gjord för filter:
http://www.cigarrcenter.se/BP_Pip_Pipfilter.htm
Citera
2015-04-30, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roaccutankillen
Cannabis är ju dock hälsosammare.

Prova vattenpipa med massa olika smaker!
Cannabis har dubbelt så mycket tjära som i en cigarett,vet nu inte om det är sant men hörde det av en drogexpert för ca 4-5 år sedan
Citera
2015-04-30, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Cannabis har dubbelt så mycket tjära som i en cigarett,vet nu inte om det är sant men hörde det av en drogexpert för ca 4-5 år sedan

Inte sant alls.
Citera
2015-04-30, 15:32
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854

Citat:
Ursprungligen postat av roaccutankillen
Inte sant alls.
-Nu är jag ingen cannabis nörd, men vet att det finns påtok för många olika tobaks varianter för att kunna ge ett rakt svar på dess innehåll.
-just tjärhalten kan vara svår att uppskatta i alla växter..
Citera
2015-04-30, 15:40
Medlem
Ber er att hålla er till topic. Det är en intressant diskussion det där också men inte hemmahörande i denna tråden, generellt sett så tror jag däremot att man ska förhålla sig skeptisk till någon som i vårt avlånga land anses (själv anser sig) vara "drogexpert". Det är många varningsklockor som blinkar i min skalle i varje fall.

Ontopic så är jag intresserad i huvudsak om vad man kan blanda ut tobak med. För att komma med ett förslag: 1/3 tobak blandat med 2/3 egen blandning (exempelvis 1/4 citronmeliss 3/4 nässlor). Högst hypotetiska ingredienser bara för att få igång eventuell problematisering och gärna andra förslag som kanske kunde vara spännande att prova. Tänk doft, pris och hälsoeffekter ...

Cannabis är inte intressant på grund av olagligheten och de rent fysiskt påtagliga effekterna.
Citera
2015-04-30, 17:14
Medlem
TobaksHasses avatar
-Jag ber om ursäkt " Notestoff" men hoppas du förstår vart jag vill komma när det gäller exempelvis tjärhalt..
"Tobaks ersättning" är inte allt för sällan någon storbladig sallads typ som torkats och pressats. Så att du är inte helt tokigt ute.

Vinbärs blad har jag ett svagt minne av ifrån något snusrecept, gul sötvippling och rölleka var också fyll alt krydda förr
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in