Citat:
Ursprungligen postat av
erak
Hur har det hjälpt dig i vardagen?
Hur skyddar sig då spridarna?
Och syftet är enligt dig?
Jag vaknade för 10+ år sedan och innan dess så levde jag i precis samma drömvärld som många här på tråden, varav säkert majoriteten tror på allt som skrivs i media, etc., inte minst på allt politikerna tuggar - att de "aldrig" skulle göra eller tillåta si eller så, etc. etc. Sverige är ett av de mest korrumperade länderna dessutom.
Som sagt, jag har aldrig letat efter sätt att skydda mig på eftersom det helt enkelt inte finns några vettiga sätt som Jag känner till. Så enkelt är det ju. Det förstår ju vem som helst. Hur skyddar man sig mot ett ständigt sprayande från jetplan som flyger kors och tvärs över himlen? Vad man däremot Kan göra är att minimera ev. riskfaktorer där de finns och där man ö.h.t. har möjlighet att påverka själv. Lever man i förnekelse så kliver man ju uppenbarligen på varje mina. Så länge massan fortsätter att se på melodifestivalen och idol, gå på krogen och sätta sitt eget bästa före alla andras (hyckleri räknas inte) så kommer det att fortsätta, precis som allt annat.
Den som sprider skiten vet också hur och vad som krävs för att kunna skydda sig. Skulle jag och alla andra konkret veta svaret på den frågan så vore vi lyckligt lottade till deras stora förtret.
Syftet? Allt ifrån väderkontroll till att manipulera människor.