2015-04-26, 16:49
Medlem
Nihennas avatar
Vad r det fr jkla omrde efter The One Reborn?

Hur tar man sig igenom det enklast?
Citera
2015-04-26, 17:19
Medlem
Kyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Vad r det fr jkla omrde efter The One Reborn?

Hur tar man sig igenom det enklast?
Spring bara frbi allt tills du nr drren till "Slottet"
Citera
2015-04-26, 20:50
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoto
Spring bara frbi allt tills du nr drren till "Slottet"

Det gjorde jag, tror jag, om du menar dr det
Citera
2015-04-26, 22:45
Medlem
Phenom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Det gjorde jag, tror jag, om du menar dr det

Tog tag i att slutfra spelet idag, har lekt runt i chalices dungeons ett tag men blev less. Trkigt att de patchade bort jump glitchen i brjan s man inte kan lsa upp vapen tidigt. Var sugen p en arcane/skill build men knner ingen lust att spela om det just nu, knns lite fr lst i mina gon. Saknar friheten frn DaS. Fr vnta se vad det blir fr dlc som kommer.

Fr mig hamnar bloodborne fre DaS2 dock. DaS-DeS-BB-DaS2.
Citera
2015-04-27, 17:02
Medlem
Hej!

Har nu en lvl 65-ish skillbaserad karaktr med Blade of Mercy som jag gillar starkt!
Eftersom det saknas mjlighet att respecca s funderar jag dock p att gra en andra karaktr som fokuserar p bloodtinge fr att sedan kra med Chikage/Evelyn.

Det jag undrar dock r hur man ska spela innan dess att man fr chikage och evelyn. Det r ju ett bra tag, cirka 1-60, med stats i bloodtinge utan ngra vapen som scalar bra.

Vilka vapen tycker ni r bst lmpade med en bloodtinge build innan chikage helt enkelt?

Tackar s mycket p frhand fr svar!
Citera
2015-04-27, 17:07
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreppMode
Hej!

Har nu en lvl 65-ish skillbaserad karaktr med Blade of Mercy som jag gillar starkt!
Eftersom det saknas mjlighet att respecca s funderar jag dock p att gra en andra karaktr som fokuserar p bloodtinge fr att sedan kra med Chikage/Evelyn.

Det jag undrar dock r hur man ska spela innan dess att man fr chikage och evelyn. Det r ju ett bra tag, cirka 1-60, med stats i bloodtinge utan ngra vapen som scalar bra.

Vilka vapen tycker ni r bst lmpade med en bloodtinge build innan chikage helt enkelt?

Jag skrev tidigare i trden om just ovan dilemma. Saken r att du kan n Cainhurst genom att endast dda 3 bossar. Visst, iom level och brist p korrekt scalade vapen s kommer du nog behva summona hjlp vid bossar (speciellt vid Cainhurst bossen sjlv).

Tyvrr har jag inte tagit tu med att fixa det sjlv nnu, fastnat helt i MH4U, s min BT/Skill char r kvar p Father Gascoigne.
Citera
2015-04-27, 19:21
Medlem
Kyotos avatar
Citat:
Hej!

Jag har 25 i skill och 40 bloodtinge p min chikage char. 25 skill fr att det tydligen ger chikage nya movesets? Vet inte om de stmmer bara ngot jag lst. Men anvnde mig av kppen som man kan gra till en piska. anvnd bara inga strre blodstenar p att uppgradera den utan spara de till chikagen. Men man kan ju slsa de mindre s pisk-kppen kan du ju dra upp till +5 det var inga stora problem med bossar fram till chainhurst.
Citera
2015-04-27, 21:08
Medlem
Tack fr svar grabbar!

Tnkte starta en bloodtinge karaktr ikvll och tror att frden fram till Martyr Logarius inte br vara ngra problem. Lst runt lite och folk rekommenderar en tidig co-op fight fr att f Chikage relativt tidigt.

Vill bara hra med er hur co-op egentligen fungerar... Det har nmligen inte hnt ngot nr jag anvnt min Resonant Bell tidigare. Skert anvnt den 5-10 ggr utan att ngot hnt.

Generellt hur fungerar det och mste den anvndas utanfr bossens "rum" eller inanfr?

Tack s mycket p frhand!
Citera
2015-04-27, 22:57
Medlem
Kyotos avatar
Anvnd den utanfr.
Sedan kolla dina instllningar fr och se om du bara tillter folk frn nrheten att ansluta eller folk frn hela vrlden, kar ju skningstiden markant efter en medhjlpare.
Citera
2015-04-28, 10:44
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Tack fr svar grabbar!

Tnkte starta en bloodtinge karaktr ikvll och tror att frden fram till Martyr Logarius inte br vara ngra problem. Lst runt lite och folk rekommenderar en tidig co-op fight fr att f Chikage relativt tidigt.

Vill bara hra med er hur co-op egentligen fungerar... Det har nmligen inte hnt ngot nr jag anvnt min Resonant Bell tidigare. Skert anvnt den 5-10 ggr utan att ngot hnt.

Generellt hur fungerar det och mste den anvndas utanfr bossens "rum" eller inanfr?

Tack s mycket p frhand!

Stll in dina ntverks instllningar p world wide.

Stll dig utanfr bossen, ring klocka och vnta.

Sen, s gller det att ngon ringer sin klocka i samma area plus r innanfr level rangen vilken r din in level(L) L+-(10+L*0.10)

E.g. r du 30, s kan folk mellan 17 och 43 gruppa med dig.
Citera
2015-04-28, 11:24
Medlem
Citat:
Hej!

Beroende p din build kan du gra det lite enklare. Sjlv drog jag upp min skill till 25 och anvnde Saw Spear men vilket skill vapen som helst fungerar ju. Fr Logarius r det bara att parrera allt, rtt enkelt sjlv och nnu enklare med en annan spelar d man kan chain backstabba honom mer eller mindre. Skadan dina viscerals gr skalar med din level och skill s ditt vapen spelar egentligen ingen roll alls.

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag skrev tidigare i trden om just ovan dilemma. Saken r att du kan n Cainhurst genom att endast dda 3 bossar. Visst, iom level och brist p korrekt scalade vapen s kommer du nog behva summona hjlp vid bossar (speciellt vid Cainhurst bossen sjlv).

Tyvrr har jag inte tagit tu med att fixa det sjlv nnu, fastnat helt i MH4U, s min BT/Skill char r kvar p Father Gascoigne.

Off-topic r jag jkla sugen p att kra mer MH4U. Hade krt ca 150h innan BB och ligger p G3. Blir nog att plocka upp det igen efter jag tagit mig igenom Xenoblade.
Citera
2015-05-02, 11:36
Medlem
Hej!

Tnkte hra med er om ni har ngra rekommendationer fr vilka stats jag br fokusera p i framtiden?

Kan det vara vrt att tex stta ngra till i strength?

Jag spelar med BoM.

http://i1341.photobucket.com/albums/...psaouq0hef.jpg

Tack p frhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in