2015-04-26, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Jag gissar på att det är en kärleksfull hyllning till den gamle kollegan Jonas Inde som ju gärna släpper loss på twitter.

Tror du är på rätt spår och att ni andra är ute och far. Bra vara vidsynt, det borde även människor som jobbar på Expressen vara.

"Jonas Inde ‏@JonasInde 23 timför 23 timmar sedan
@fwikingsson Fem plus? @Schyffert @bluestolvan
0 retweets 1 favorit
Svara Retweeta Favoritmarkera1
Mer
Henrik Schyffert ‏@Schyffert 23 timför 23 timmar sedan
@JonasInde Håll dig utanför det här nu. Nu är det JAG som svär ett tag här.
2 retweets 4 favoriter
Svara Retweeta2 Favoritmarkera4
Mer
Jonas Inde ‏@JonasInde 23 timför 23 timmar sedan
@Schyffert Svår genre.
0 retweets 3 favoriter
Svara Retweeta Favoritmarkera3
Mer
@JonasInde ja. Men ingen backseat driver nu. Låt mig halka runt på isen och testa.
0 retweets 3 favoriter"
Senast redigerad av Klasina 2015-04-26 kl. 22:28.
Citera
2015-04-26, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Tror du är på rätt spår och att ni andra är ute och far. Bra vara vidsynt, det borde även människor som jobbar på Expressen vara.

"Jonas Inde ‏@JonasInde 23 timför 23 timmar sedan
@fwikingsson Fem plus? @Schyffert @bluestolvan
0 retweets 1 favorit
Svara Retweeta Favoritmarkera1
Mer
@JonasInde Håll dig utanför det här nu. Nu är det JAG som svär ett tag här.
2 retweets 4 favoriter
Svara Retweeta2 Favoritmarkera4
Mer
Jonas Inde ‏@JonasInde 23 timför 23 timmar sedan
@Schyffert Svår genre.
0 retweets 3 favoriter
Svara Retweeta Favoritmarkera3
Mer
@JonasInde ja. Men ingen backseat driver nu. Låt mig halka runt på isen och testa.
0 retweets 3 favoriter"

ska du kopiera rakt av kan du väl putsa lite på skiten också... Inde är ju överallt och ingenstans. Tror inte det är ett långsökt bevis på uppskattning ...

Säger som en annan skrev här i tråden... Varför bryr jag mig.

Satte min första fot här i förr går typ o så börjar den här skiten. Hade inte ens märkt av det om jag inte kommenterade tråden för nån dag sen..
Citera
2015-04-26, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
ska du kopiera rakt av kan du väl putsa lite på skiten också... Inde är ju överallt och ingenstans. Tror inte det är ett långsökt bevis på uppskattning ...

Säger som en annan skrev här i tråden... Varför bryr jag mig.

Satte min första fot här i förr går typ o så börjar den här skiten. Hade inte ens märkt av det om jag inte kommenterade tråden för nån dag sen..

Hahaha

Nä orkade inte snygga till "skiten", av samma anledning, kändes inte som tillräckligt stort scoop för det (men tillräckligt angeläget för att en Expressenjournalist, politikreportern Niklas Svensson med massor av följare gett sig in i detta mycket angelägna ämne, och då menar jag kiss-och bajs-pratet från Schyffert). Visst, Inde är överallt, men Schyffert brukar inte svara honom.
Senast redigerad av Klasina 2015-04-26 kl. 22:46.
Citera
2015-04-26, 22:44
Bannlyst
Citat:
Hahaha

Nä orkade inte snygga till "skiten", av samma anledning, kändes inte som tillräckligt stort scoop för det (men tillräckligt angeläget för att en Expressenjournalist med massor av följare gett sig in i detta mycket angelägna ämne). Visst, Inde är överallt, men Schyffert brukar inte svara honom.
Han kanske var livrädd för att Inde på riktigt skulle göra Schyfferts tweet/tråd obehaglig

För är det någon som inte är lika hjärtlig mottagen med öppna armar bland PK-eliten så är det ju Inde. Hade inde tweetat det där, plus nån liten @Tagg och Fitta.. Hade folk ropat tvångsvård .. Nu har ju Inde ett annat twitter-bagage
Citera
2015-04-26, 22:57
Medlem
Citat:
Han kanske var livrädd för att Inde på riktigt skulle göra Schyfferts tweet/tråd obehaglig

För är det någon som inte är lika hjärtlig mottagen med öppna armar bland PK-eliten så är det ju Inde. Hade inde tweetat det där, plus nån liten @Tagg och Fitta.. Hade folk ropat tvångsvård .. Nu har ju Inde ett annat twitter-bagage

Håller med om att twitter är ett mycket patetiskt fenomen, där människor har en stor tendens att avslöja sig.
Senast redigerad av Klasina 2015-04-26 kl. 23:30.
Citera
2015-04-27, 00:06
Medlem
Citat:
Ville bara testa på lite hårda ord... Sorry!

ja , ett tecken på att sånt här får uppmärksamhet och hyllas säger ändå väldigt mycket om den tid vi lever.. Och det är säkert lika tröttsamt som "PK-elit" men ... det är ju tecken på, Tecknens och symbolernas totala urvattning... Sen vad som är värre, att bajsrunk hyllas. Eller att bajsrunk inte längre är provocerande.. Eller om utvecklingen snarare är ett friskhetstecken, exklusive allt hyllande. För i grund o botten är meningslöst hyllande av "Idoler" mer eller mindre bottnat i en egen önskan om samma idoliserande och då är det verkligen att måla in sig i ett hörn..

Ja, men de har också åstadkommit något som andra människor kan få glädje av: musik, humor, konst, skådespeleri, en idrottsprestation osv. Vi behöver konst för att förstå världen vi lever i, vi behöver verklighetsflykt, utan sådant blir det outhärdligt. Men det blir ju också vidrigt om det blir för mycket av alla dessa människor och deras privatliv är ju inte intressant att ta del av. Man får komma ihåg att det är en fluga och att folk kommer att tröttna. En dag inser Henrik Schyffert och alla andra att de inte får något gjort och att de får credd för helt fel saker: som att skriva bajsrunk på twitter tex.
Senast redigerad av Klasina 2015-04-27 kl. 00:15.
Citera
2015-04-27, 16:37
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringarna
Vad i helvete? Schyfferts förehavanden har aldrig intresserat mig och jag vet inte hur han brukar föra sig i sociala medier, men jag trillade in på hans Twitter och måste få veta om nedanstående utfall är normala för karln. Kan knappt föreställa mig skammen hans barn måste känna när deras farsa twittrar om runkbajsande och pulserande anus.

"Hade jag velat ha ett svar från dig så hade jag sugit det ur ditt uppbända, pulserande, nyknullade anus!"

"Lägg ner nu... det smartaste som kommit ur din mun är min stenhårda kuk!"

"Precis det där sa din mamma igår innan hon ville att jag skulle runkbajsa henne i munnen!"

Hans räkneexempel på Facebook blev sågat, han får oftast fakta från pålästa på Facebook som han ej kan besvara. Jag tror inte han har förstått Internet. Han förväntar sig unisont hyllande. Vill han inte kallas fjolla kan han alltid göra sin Facebook och Twitter privat. Tyvärr blir han inte uppmärksammad av media då så han kan få uppdrag.
Citera
2015-04-27, 16:44
Medlem
CapsLock99s avatar
Hej,

Är det bara jag som tycker att det är fruktansvärt roligt att Herr Schyffert blivit bestulen på delar av sin Porsche. Hoppas våra nya medborgare ger karln mer sånt här, han måste ju få sitt champagnesosse liv lite stukat av hans egen sk "big bang theory" dvs det här med att ha helt öppna gränser och tvinga vanliga löntagare att ge varenda kotte de ser som inte står upprätt på stan en femhunka.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle20697598.ab
Senast redigerad av CapsLock99 2015-04-27 kl. 16:46.
Citera
2015-04-28, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlabbeMcFloppy
Hans räkneexempel på Facebook blev sågat, han får oftast fakta från pålästa på Facebook som han ej kan besvara. Jag tror inte han har förstått Internet. Han förväntar sig unisont hyllande. Vill han inte kallas fjolla kan han alltid göra sin Facebook och Twitter privat. Tyvärr blir han inte uppmärksammad av media då så han kan få uppdrag.

Sågat, eh? Inlägget du talar om gillades 28 000 gånger på 17 timmar på facebook, vad man än tycker om sociala medier så är det väl ett tecken på någon slags uppskattning och inte sågning. De "pålästa" du snackar om hade nog inte läst inlägget till slutet, det fanns en liten knorr nämligen! Och Just nu turnerar Henrik Schyffert med Fredrik Lindström med deras show Ägd, så lite har han nog åstadkommit på egen hand utan att få "uppdrag". Varför kallar du Schyffert fjolla, tycker du att han är het?

http://www.expressen.se/noje/schyffe...om-invandring/

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle20441765.ab
Senast redigerad av Klasina 2015-04-28 kl. 09:33.
Citera
2015-04-28, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Hej,

Är det bara jag som tycker att det är fruktansvärt roligt att Herr Schyffert blivit bestulen på delar av sin Porsche. Hoppas våra nya medborgare ger karln mer sånt här, han måste ju få sitt champagnesosse liv lite stukat av hans egen sk "big bang theory" dvs det här med att ha helt öppna gränser och tvinga vanliga löntagare att ge varenda kotte de ser som inte står upprätt på stan en femhunka.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle20697598.ab

Förmodligen är det någon avundsjuk infödd svennebanan som gjort det som inte klarar av att Henrik Schyffert är kaxig.

Är du så jävla snål att en femhunka per år spelar någon roll? För att hjälpa människor i nöd, som sedan kan bidra till det svenska samhället? Jag är ingen "champagnesosse", men avstår med glädje den lilla slanten (och det är ju inte som om någon kommer slita den pengen ur handen på mig när lönen kommit, den tas från något onödigt i ett av världens rikaste länder som vi bor i). Så sluta föra min talan som "vanlig löntagare" snacka för dig själv.
Senast redigerad av Klasina 2015-04-28 kl. 09:46.
Citera
2015-04-28, 11:03
Medlem
Ringarnas avatar
http://www.svt.se/kultur/medier/schy...len-i-tweetsen

Schyffert förklarar nu tanken bakom bajsrunkandet. Det hela är ett politiskt ställningstagande mot lättkränktheten och ängsligheten som präglar vårt medieklimat. Det naturliga är då förstås att, ivrigt påhejad av Ernman, skriva könsord till onda rasister på Twitter; för som alla vet är det ju dessa som står för sagda ängslighet i Sverige. Tänk alla annonser, reklamfilmer, fall av nationaldagsförsvarsnärvaro, barnbokskaraktärer, Tintin-böcker och Pippi-repliker som stoppats av lättkränkta sverigedemokrater. Modigt Henke!

OT:
Citat:
Sågat, eh? Inlägget du talar om gillades 28 000 gånger på 17 timmar på facebook, vad man än tycker om sociala medier så är det väl ett tecken på någon slags uppskattning och inte sågning. De "pålästa" du snackar om hade nog inte läst inlägget till slutet, det fanns en liten knorr nämligen!

Skribenten var tydlig med att det var räkneexemplet som som sågades och att Schyffert sedan var helt oförmögen att svara på frågor av nationalekonomisk karaktär. Har nu något att invända mot det? Kan du hänvisa till någon nationalekonom som backat upp honom, kanske?
Inlägget har vidare ingen knorr. Det är infantilt rakt igenom.
Citera
2015-04-28, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringarna
http://www.svt.se/kultur/medier/schy...len-i-tweetsen

Schyffert förklarar nu tanken bakom bajsrunkandet. Det hela är ett politiskt ställningstagande mot lättkränktheten och ängsligheten som präglar vårt medieklimat. Det naturliga är då förstås att, ivrigt påhejad av Ernman, skriva könsord till onda rasister på Twitter; för som alla vet är det ju dessa som står för sagda ängslighet i Sverige. Tänk alla annonser, reklamfilmer, fall av nationaldagsförsvarsnärvaro, barnbokskaraktärer, Tintin-böcker och Pippi-repliker som stoppats av lättkränkta sverigedemokrater. Modigt Henke!

OT:

Skribenten var tydlig med att det var räkneexemplet som som sågades och att Schyffert sedan var helt oförmögen att svara på frågor av nationalekonomisk karaktär. Har nu något att invända mot det? Kan du hänvisa till någon nationalekonom som backat upp honom, kanske?
Inlägget har vidare ingen knorr. Det är infantilt rakt igenom.

Nu verkar du inte riktigt ha förstått vad Schyffert vill säga: "-Vi lever i en värld där man tar komiker på allvar och tycker att politiker är ett skämt. Det är inte bra, säger han." Han är komiker, och på senare år har de kränkta blivit fler och fler när saker diskuteras, så det blir låst läge. Det kränkta, eller rättare sagt rädsla för att kränka, står i vägen för humor som behandlar världen vi lever i. Någon skriver tex: "det är helt sjukt" på twitter, och då flippar någon "för att det kan såra långtissjukskrivna". Hårklyveri alltså.

Det har inget med din äckliga rasism att göra.
Senast redigerad av Klasina 2015-04-28 kl. 11:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in