2015-04-25, 12:44
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Nu blev det tydligt och bra. Förstår hur du tänker men så kommer det alltid att vara. Vissa lag dominerar i Europa under några år, sedan blir det nya som dominerar osv osv. Fast du är alltid neg till CL, alla matcher innan semi är träningsmatcher och väl där så blir det tråkigt pga samma lag år in och år ut.

Du har rätt, jag är negativ till CL för att det har blivit en pajasturnering. Det har jag tyckt många år och tycker fortfarande. Gruppen är träningsmatcher för de bästa lagen, möjligen en skräll här och där men annars vet man alltid vem som vinner gruppen.

Det var mer intressant förut när det var jämnare i fotbollsvärlden. När AIK och Göteborg vann mot giganter. Porto och Monaco i final.

Vi vet ju redan ni vilka som med hög sannolikhet spelar semin nästa år, eller hur?

CL har tappat mycket, en hyfsat rolig turnering som man glömmer bort samma sekund som man åker ut.
Citera
2015-04-25, 20:00
Medlem
Spectacoloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Du har rätt, jag är negativ till CL för att det har blivit en pajasturnering. Det har jag tyckt många år och tycker fortfarande. Gruppen är träningsmatcher för de bästa lagen, möjligen en skräll här och där men annars vet man alltid vem som vinner gruppen.

Det var mer intressant förut när det var jämnare i fotbollsvärlden. När AIK och Göteborg vann mot giganter. Porto och Monaco i final.

Vi vet ju redan ni vilka som med hög sannolikhet spelar semin nästa år, eller hur?

CL har tappat mycket, en hyfsat rolig turnering som man glömmer bort samma sekund som man åker ut.

håller med dig i stort, MEN det är fortfarande möjligt att med kraftigt sämre resurser än konkurrensen ta sig långt (dortmund, atletico). problemet är väl att lyckas med det kontinuerligt.
Citera
2015-04-27, 15:45
Medlem
Citat:
Porto och Monaco i final.
Jag minns att jag helt enkelt struntade i att se den finalen. Det finns drömfinaler men det finns också mardrömsfinaler. Porto mot Monaco var en mardrömsfinal.
Citera
2015-04-27, 15:47
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:

Mitt problem med CL är snarare alla katastrofala domarinsatser år efter år som gör hela turneringen typ helt värdelös då det alltid ska vara något lag som anser sig åka ut pga domaren.

Det har ju gått så långt att det knappt är roligt med CL för domarinsatserna överskuggar matcherna som sådana rätt ofta.
Citera
2015-04-27, 15:50
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
Jag minns att jag helt enkelt struntade i att se den finalen. Det finns drömfinaler men det finns också mardrömsfinaler. Porto mot Monaco var en mardrömsfinal.
Var du tolv år eller?

Vadå mardrömsfinal?
Citera
2015-04-27, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Vadå mardrömsfinal?
En drömfinal är exempelvis Bayern München mot Barcelona. Två storlag som möts, en match som många människor vill se. Höga tittarsiffror.
Porto mot Monaco? Det blir inga höga tittarsiffror för en sådan final. En riktig mardrömsfinal.
Citera
2015-04-29, 10:30
Medlem
C0ws avatar
Ser fan inte ljust ut för Bayern på skadefronten.

Robben och Ribery är definitivt borta. Robben startade mot Dortmund igår, men fick bytas ut. Ingen Alaba heller. Hinner Javi Martinez tillbaka? Eller är det Xabi som gäller? Lewandowski åkte tydligen på en hjärnskakning igår och kanske också blir borta.
Citera
2015-04-29, 10:55
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w

Robben och Ribery är definitivt borta. Robben startade mot Dortmund igår, men fick bytas ut. Ingen Alaba heller. Hinner Javi Martinez tillbaka? Eller är det Xabi som gäller? Lewandowski åkte tydligen på en hjärnskakning igår och kanske också blir borta.

Inte bara hjärnskakning av så slog Dortmunds målvakt av käken på Lewa:
http://www.tz.de/sport/fc-bayern/fc-bayern-stuermer-robert-lewandowski-verdacht-kieferbruch-4955357.html
https://de.eurosport.yahoo.com/news/dfb-pokal-kieferbruch-lewandowski-073247873--sow.html#de-fb-po?cmp=defb
Citera
2015-04-29, 11:55
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w

Svårt att ha mer tur än Barca denna säsongen, inga skador på viktiga spelare medan man i CL bara mött skadedrabbade lag. Saknar inte City Touré så saknade PSG Zlatan, Veratti och Motta.

Det klassiska bananskalet.
Citera
2015-04-29, 12:45
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Svårt att ha mer tur än Barca denna säsongen, inga skador på viktiga spelare medan man i CL bara mött skadedrabbade lag. Saknar inte City Touré så saknade PSG Zlatan, Veratti och Motta.

Fast Barcelona är i alla fall ganska bra. Eller?
Citera
2015-04-29, 12:53
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield

Det klassiska? Kan du peka på att det varit så tidigare år? Annars kan du ju inte kalla det klassiskt.

Ta lottningen Barcelona fått kontra den Real fått så kanske du stillar dig en aning

Barcelona: City, PSG, Bayern, Real/Juve
Real: Schalke, Atletico, Juve, Barcelona/Bayern

Vilken lottning tycker du spontant ser svårast ut?
Citera
2015-04-29, 13:29
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Fast Barcelona är i alla fall ganska bra. Eller?

Vi skulle ha fått det tufft med ordinarie manskap mot dagens Barcelona nu känns det omöjligt utan Robben Ribéry Lewandowski Badstuber samt framförallt Alaba.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in